Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf 2013: Výrazně lehčí a s novým motorem

Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
33 Fotogalerie
Diskuze (80)
Od uvedení Nissanu Leaf do prodeje uplynuly teprve dva roky a Japonci už dopřáli svému elektrickému imageovému modelu technický "facelift". A nikoli nevýznamný.

Zatímco první a třetí největší japonská automobilka vidí víceméně shodně blízkou budoucnost alternativních systémů pohonu v hybridech a vozech využívajících palivové články, Nissan se rozhodl udělat si jméno v elektromobilech (čemuž nahrává mimochodem i současná politika americké vlády) a už před dvěma roky začal prodávat čistě elektrický model Leaf s (jak jinak) odpovídajícím designovým pojetím.

Zatímco na poli hybridů dochází v posledních letech k poměrně výrazným krokům kupředu, segment EV jako by poněkud zaostával. Teď ovšem do diskuze, která z těchto cest je lepší, přispívá poměrně razantně vylepšený Nissan Leaf pro modelový rok 2013. Dostal totiž výrazně modifikovaný pohonný systém, jenž má zásadní vliv na snížení hmotnosti vozu o působivých 80 kg, čemuž byla přizpůsobena charakteristika tlumičů a pružin.

Kromě snížení váhy je řada nových komponentů, včetně motoru samotného, také prostorově méně náročných, což umožnilo kupříkladu přesunutí nabíječky ze zadní části vozu dopředu a díky tomu bylo možné zvětšit zavazadlový prostor ze 330 na 370 litrů. Nový elektromotor má při zachování výkonu nižší spotřebu energie a zintenzivnila se i rekuperace. Důsledkem těchto změn je nárůst jízdního dosahu leafu na 228 km (v japonském režimu JC08). Přirozeněji by mělo působit i řízení a ve všech módech dobíjení je nyní používán systém, kdy se akumulátor nabíjí pouze na 80 % kapacity, což má vliv na životnost baterií.

Leaf je nyní (v Japonsku) i dostupnější díky nové základní verzi S, která má díky zredukované výbavě o 10 % nižší cenu, na druhé straně ale přibyly nové položky výbavy. Elektromobil dostal asistent pro rozjezd do kopce, LED světlomety a nový audiosystém Bose Energy Efficient Series, konstruovaný s důrazem na kombinaci dobrého zvuku a co nejmenší spotřeby energie. V interiéru je přichystáno nové čalounění, přibyla nožní parkovací brzda, multifunkční displej zobrazuje více údajů a byla omlazena i nabídka kol z lehkých slitin.

Nissan Leaf 2013 také přestane být výhradně japonským produktem, americký trh bude zásobován vozy z továrny Smyrna v Tennessee, do Evropy ale budou i nadále mířit pouze auta s visačkou Made in Japan.

Vstoupit do diskuze (80)