Nissan Leaf 2013: Větší kufr a delší dojezd
Elektromobil Nissan Leaf nebyl první a není ani nejrychlejší. Určitě je ale nejznámějším elektrickým autem současnosti – na jedné straně získal titul Auto roku 2011 a existuje i v okruhové verzi Nismo RC, na druhé straně se neubránil několika kontroverzím. Přesto si své příznivce našel, za dva roky se v Japonsku vyrobilo už 50 tisíc exemplářů. A mohlo to být i dvakrát tolik, kdyby továrnu Oppama nezasáhlo zemětřesení a následné tsunami v roce 2011.
Evropské prodeje Leafu ale už nebudou závislé na výrobě v Japonsku. Nissan na jaře spustí produkci elektromobilů ve své anglické továrně Sunderland, kde dnes vznikají crossovery Qashqai a Juke. Společně s tím Leaf podstoupí stovku drobných změn, které ho více přizpůsobí požadavkům Evropanů
Nabíječku u modelu 2013 najdeme pod přední kapotou. Díky tomu se zvětší zavazadlový prostor o 40 litrů na výsledných 370 l. Zároveň se zlepšila schopnost dobíjení, ze speciální rychlé nabíječky o výkonu 6,6 kW může Leaf přijímat až 32 Ampér. Čas potřebný pro naplnění baterií na 80 % se zkrátí na pouhou půlhodinu. V současné době je v Evropě v provozu už 192 veřejných dobíjecích míst a Nissan bude podporovat budování dalších, aby majitelům Leafu usnadnil cestování mezi městy.
Vylepšení se dočkala i výbava. Nově Nissan nabídne audio Bose Energy Efficient Series, přidá parkovací kamerový systém AVM, který zobrazuje prostor kolem celého vozu, a energeticky úsporné diodové přední světlomety.
Součinitel aerodynamického odporu se bez výrazně viditelných změn sníží z 0,29 na 0,28. Společně s úspornějšími spotřebiči na palubě a vylepšenými bateriemi to přináší prodloužení dojezdu. V evropském normovaném cyklu Leaf nově ujede 200 km na jedno nabití, místo dosavadních 175 km.