Nissan Micra 1.0 16V

Nissan Micra 1.0 16V

 
 

Konečně se mi dostala do rukou Micra. Tento automobil, před pár lety u nás provázela sympatická kampaň "o boubelatém autíčku". Bylo to v době, kdy jsem ještě ani nevěděl, že existuje internet. Touha svést se v tomto "malém-velkém" autě se splnila až po letech...

Konečně se mi dostala do rukou Micra. Tento automobil, před pár lety u nás provázela sympatická kampaň "o boubelatém autíčku". Bylo to v době, kdy jsem ještě ani nevěděl, že existuje internet. Touha svést se v tomto "malém-velkém" autě se splnila až po letech...

Micra, která při svém debutu získala evropský i japonský titul Auto roku 1993, prošla v tomto roce výrazným omlazením, které se neomezilo pouze na drobnosti. Robustnější příď, nový zadní nárazník, světla a další drobné detaily nyní Micru při pohledu zvenku opticky zvětšují a dělají ji přitažlivější, ovšem velké proměny zaznamenal i interiér. Přepracované rozměrnější sedadla poskytují pohodlný posez i vysokým mohutným lidem, novým čalouněním interiér omládl a opticky narostl.

Změněná přístrojová deska (viz foto) přichází s lepší ergonomií. Důležité jsou také optimalizované deformační zóny (především pro náraz z boku).

Po prohlédnutí interiéru Micry potěší dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující, kteří sedí na příjemně tuhých sedadlech.

Testovaný model byl v základním, pětidvéřovém provedení za konkurenceschopnou cenu 259 tisíc Kč. Základní výbava obsahuje airbag řidiče, centrální zamykání a přípravu na rádio. Třídveřový model lze pořídit o 10.000 Kč levněji.

Samotnou jízdu se základním motorem 1.0 16V/40 kW (viz foto) lze považovat, vzhledem k malému objemu, za překvapivě svižnou. V obvyklém rozsahu používaných otáček 1500 - 4000 je hluk motoru velmi dobře odizolován od uší cestujících.

Logicky jistým problémem tak malého motoru je nevelký točivý moment, který je navíc díky víceventilové technice posunut do vyšších otáček (79 N.m/4000 ot/min). Toto nejvíce pocítíte např. při rozjezdu s Microu do prudšího kopce, kdy má motor již dost práce autíčko rozhýbat.

Naopak nejvyšší rychlost 150 km/h a zrychlení na 100 km/h za 16,4 s, byla ještě nedávno vyhrazena automobilům s motory o objemu 1,2 - 1,3 litru. Spotřeba během testu jen mírně přesáhla hranici šesti(!) litrů na 100 km.

Za šetření na nepravých místech lze považovat nutnost odemykání víčka nádrže (viz foto) i pátých dveří klíčkem. Mám pocit, že to byly právě japonské auta, které přišly s pohodlnějším otevíráním těchto "otvorů" páčkou z místa řidiče.

Zavazadlový prostor s objemem 206 litrů je oproti evropské konkurenci o něco menší (Fiesta 250 l, Corsa 260 l, Saxo 280 l), ale svému účelu "nákupní tašky" by měl přesto vyhovět. Pochopitelně je možno, sklopením zadních dělených opěradel, úložný prostor zvětšit až na 960 litrů (viz foto).

Jízda samotná je bezproblémová, řazení jde lehce a přesně. Jízdní vlastnosti Micry jsou vzhledem k její velikosti výborné, v zatáčkách nedochází k "vlnění" ani výrazné nedotáčivosti, která by se dala očekávat. Otáčení volantem, který postrádá posilovač, je i při pomalém popojíždění je vcelku snadné. Méně příjemné jsou zbytečně malá zpětná zrcátka, či minimální brzdný účinek litrového motoru.

Jaká tedy Micra je? Jde o moderní malý automobil se slušným vnitřním prostorem (který by mu mohli závidět i některé podstatně delší vozy), výbornými jízdními vlastnostmi a relativně silným a úsporným motorem. Samozřejmě je možno najít i pár chybiček, ale ty má prakticky každý auťák. A ty které chyby nemají, zase hodně stojí :-)

Spolupracujeme s TipCars.com

O společnosti, která přepsala dějiny byznysu O společnosti, která přepsala dějiny byznysu

První úpis akcií na světě je jedno z prvenství, které…

Triumph Spitfire i Jaguar E-Type: Podívejte se na setkání veteránů Triumph Spitfire i Jaguar E-Type: Podívejte se na setkání veteránů

Tradiční setkání historických automobilů a motocyklů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 40 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 79 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 206 / 960
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 835 / 505
Rozměr pneu:155
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3720
b) šířka (mm): 1585
c) výška (mm): 1440
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč

Novinka vyjíždějící z továrny ve slezských Nošovicích má…

 




Evropské Automobily roku: Nissan Micra (1993) Evropské Automobily roku: Nissan Micra (1993)

Nissan přišel v roce 1992 s druhou generací Micry. Stala…

Nissan Micra - Japonec Made in UK Nissan Micra - Japonec Made in UK

Nissan měl na počátku minulého desetiletí v nabídce…

 



 
Divoký závod v Baku vyhrál Ricciardo, Bottas druhý před Strollem

Divoký závod v Baku vyhrál Ricciardo, Bottas druhý před Strollem

Dnes 14:30

Událostmi nabitou Velkou cenu Ázerbájdžánu vozů formule 1 vyhrál Daniel Ricciardo z Red Bullu.




Blesk.cz

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“ je za pomoc

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“…

Saúdská Arábie získá nové území. Egypt jí přenechá dva neobydlené, ale strategicky významné ostrovy v Rudém…

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své tělo se nestydí a dala se na modeling

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své…

Vypadá jako stařena, přitom jí je teprve 26 let. Američanka Sara Geurts totiž trpí vzácnou nemocí, kvůli které…

 

iSport.cz

Pohár FIFA ONLINE: Ngadeu hraje proti Německu, Chile bojuje s Austrálií

Pohár FIFA ONLINE: Ngadeu hraje proti Německu, Chile…

Defenzivní záložník pražské Slavie Michael Ngadeu nechybí v základní sestavě Kamerunu na Poháru FIFA proti…

Kouč Slováků Hapal plakal: Zápas Němců s Italy? Ostuda fotbalu

Kouč Slováků Hapal plakal: Zápas Němců s Italy?…

Dobojováno jest, Česko a Slovensko na EURO do 21 let končí. Do semifinále neprošel ani jeden tým. Zatímco…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…