Nissan Micra 1.0 16V

Nissan Micra 1.0 16V

 
 

Konečně se mi dostala do rukou Micra. Tento automobil, před pár lety u nás provázela sympatická kampaň "o boubelatém autíčku". Bylo to v době, kdy jsem ještě ani nevěděl, že existuje internet. Touha svést se v tomto "malém-velkém" autě se splnila až po letech...

Konečně se mi dostala do rukou Micra. Tento automobil, před pár lety u nás provázela sympatická kampaň "o boubelatém autíčku". Bylo to v době, kdy jsem ještě ani nevěděl, že existuje internet. Touha svést se v tomto "malém-velkém" autě se splnila až po letech...

Micra, která při svém debutu získala evropský i japonský titul Auto roku 1993, prošla v tomto roce výrazným omlazením, které se neomezilo pouze na drobnosti. Robustnější příď, nový zadní nárazník, světla a další drobné detaily nyní Micru při pohledu zvenku opticky zvětšují a dělají ji přitažlivější, ovšem velké proměny zaznamenal i interiér. Přepracované rozměrnější sedadla poskytují pohodlný posez i vysokým mohutným lidem, novým čalouněním interiér omládl a opticky narostl.

Změněná přístrojová deska (viz foto) přichází s lepší ergonomií. Důležité jsou také optimalizované deformační zóny (především pro náraz z boku).

Po prohlédnutí interiéru Micry potěší dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující, kteří sedí na příjemně tuhých sedadlech.

Testovaný model byl v základním, pětidvéřovém provedení za konkurenceschopnou cenu 259 tisíc Kč. Základní výbava obsahuje airbag řidiče, centrální zamykání a přípravu na rádio. Třídveřový model lze pořídit o 10.000 Kč levněji.

Samotnou jízdu se základním motorem 1.0 16V/40 kW (viz foto) lze považovat, vzhledem k malému objemu, za překvapivě svižnou. V obvyklém rozsahu používaných otáček 1500 - 4000 je hluk motoru velmi dobře odizolován od uší cestujících.

Logicky jistým problémem tak malého motoru je nevelký točivý moment, který je navíc díky víceventilové technice posunut do vyšších otáček (79 N.m/4000 ot/min). Toto nejvíce pocítíte např. při rozjezdu s Microu do prudšího kopce, kdy má motor již dost práce autíčko rozhýbat.

Naopak nejvyšší rychlost 150 km/h a zrychlení na 100 km/h za 16,4 s, byla ještě nedávno vyhrazena automobilům s motory o objemu 1,2 - 1,3 litru. Spotřeba během testu jen mírně přesáhla hranici šesti(!) litrů na 100 km.

Za šetření na nepravých místech lze považovat nutnost odemykání víčka nádrže (viz foto) i pátých dveří klíčkem. Mám pocit, že to byly právě japonské auta, které přišly s pohodlnějším otevíráním těchto "otvorů" páčkou z místa řidiče.

Zavazadlový prostor s objemem 206 litrů je oproti evropské konkurenci o něco menší (Fiesta 250 l, Corsa 260 l, Saxo 280 l), ale svému účelu "nákupní tašky" by měl přesto vyhovět. Pochopitelně je možno, sklopením zadních dělených opěradel, úložný prostor zvětšit až na 960 litrů (viz foto).

Jízda samotná je bezproblémová, řazení jde lehce a přesně. Jízdní vlastnosti Micry jsou vzhledem k její velikosti výborné, v zatáčkách nedochází k "vlnění" ani výrazné nedotáčivosti, která by se dala očekávat. Otáčení volantem, který postrádá posilovač, je i při pomalém popojíždění je vcelku snadné. Méně příjemné jsou zbytečně malá zpětná zrcátka, či minimální brzdný účinek litrového motoru.

Jaká tedy Micra je? Jde o moderní malý automobil se slušným vnitřním prostorem (který by mu mohli závidět i některé podstatně delší vozy), výbornými jízdními vlastnostmi a relativně silným a úsporným motorem. Samozřejmě je možno najít i pár chybiček, ale ty má prakticky každý auťák. A ty které chyby nemají, zase hodně stojí :-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 40 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 79 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 206 / 960
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 835 / 505
Rozměr pneu:155
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3720
b) šířka (mm): 1585
c) výška (mm): 1440
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Evropské Automobily roku: Nissan Micra (1993) Evropské Automobily roku: Nissan Micra (1993)

Nissan přišel v roce 1992 s druhou generací Micry. Stala…

Nissan Micra - Japonec Made in UK Nissan Micra - Japonec Made in UK

Nissan měl na počátku minulého desetiletí v nabídce…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

 

iSport.cz

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy, naštvalo ho střídání

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy,…

Tohle není ten Cristiano Ronaldo, na kterého jsou fanoušci Realu Madrid zvyklí. V posledním zápase na půdě Las…

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby vedli asistenti

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby…

Bídné derby se Slavií (0:2) leccos naznačilo, v pondělí se přistoupilo ke konkrétním krokům. Zdeněk Ščasný končí…

 

Reflex.cz

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje volby do Senátu. Nejvíce má získat ČSSD

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje…

Nejúspěšnější stranou ve volbách do třetiny Senátu bude letos ČSSD. Alespoň si to myslí kancelář, která na…

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období hojnosti v severním Nigeru

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období…

Zapadající slunce ozařuje obličeje vysokých, až anorekticky štíhlých mužů. Jejich výšku ještě zdůrazňují pštrosí…