Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Audi A4 přijede i ve verzi e-quattro

David Bureš
Diskuze (88)
Současná generace Audi A4 (typ B8) je na trhu od roku 2008.

Audi A4 se za dva roky dočká nové generace, kombi Avant bude nahrazeno v roce 2015. Nástupce nejprodávanějšího modelu ingolstadtské značky mezigeneračně zhubne až o 100 kilogramů.

Nižší hmotnosti bude dosaženo pomocí lehčích materiálů. Pohotovostní hmotnost auta by se mohla u základní varianty pohybovat okolo 1.330 kilogramů. Nižší váha bude plusem pro výkony, ovládání i spotřebu paliva.

Velkou novinkou bude systém e-quattro. Bude se jednat o pohon všech kol, přičemž zadní kola budou poháněná pomocí dvou elektromotorů. Podobné řešení – HYbrid4 – už nabízí PSA. Kombinovaný výkon elektrických motorů by mohl dosáhnout až hodnoty 101 kW. V čistě elektrickém režimu bude tato A4 zadokolkou.

Nabídka motorů bude zahrnovat benzinové a dieselové dvoulitry. Ty budou moci být kombinovány také s bezstupňovou převodovkou Multitronic. K dispozici bude i plug-in hybridní varianta s poháněnými předními koly. Ta by měla kombinovat zážehový dvoulitrový agregát (169 kW) a elektromotor (26 kW).

Vzhled nové A4 nebude nijak překvapivý, bude se jednat o další evoluci designu typického pro Audi. Automobil tedy bude svými detaily odkazovat na další zástupce značky se čtyřmi kruhy ve znaku.

Stejný základ jako A4 generace B9 použije i budoucí A5 kupé, A5 Sportback a A5 Cabrio, které na trh dorazí mezi lety 2014 a 2016. Od chystané A4 by mělo být odvozeno také MPV, kterému se zatím přezdívá Superavant. Inspirací pro velkoprostorové Audi pravděpodobně budou několik let staré koncepty Avantissimo nebo Roadjet.

David Bureš
Diskuze (88)
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2012 23:20
Re: Znalec
:yes: ;-)
23. 8. 2012 20:16
Re: Znalec
Jde spíš o to jak je na tom převodovka u Subaru. Vzhledem k tomu že 99% novinářů napíše o Subaru že zavřený dife znamená dělení momentu 50 na 50 mám docela dost pochyb co je pravdy na tom ostatním.
Hrát si s tebou nemám zájem, končí to vždy stejně a nic to nepřináší.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2012 23:29
Re: Znalec
Ano souhlasím s vámi..
..včetně "tužby" po "definitivním řešení" v podobě VODÍKového automobilu.. ;-)
22. 8. 2012 22:10
Re: Znalec
Já už jsem o kategorii výš. :-) Na tom se mi nezdá jediné - u VW jsou celkem tvrdohlaví, takže se jen tak svých koncepcí nevzdají. A s prodeji problémy nemají, aby museli hledat nějaká zadní vrátka, jak opustit bojiště a zachovat si čest. V konečném důsledku, vývoj je vývoj, zajímá mne hlavně výsledek. Jen nejsem zrovna běžný uživatel automobilu, takže mám trochu jiná měřítka. Rád bych šel z dnešního motoristického světa do doby vodíkové a elektromotorové. Nechci pozorovat tu degradaci. Takže doufám, že s sebou hýbnou.
Avatar - Hammunasakra
22. 8. 2012 18:39
Re: Znalec
No mně KLADy diferenciálu "vysvětlovat" NEtřeba.. ;-)
(já jsem JEDNOZNAČNĚ "pro" :yes: :-)
..jen jsem (opravdu) zvědavá na "reálné řešení" u té PŘEDNí nápravy
- viděla bych to "na ten klobouk" (aneb "odpovídá" to mým "temným předpovědím" o "konci" vozů střední třídy v této podobě (a evidentně se to NEbude týkat JEN počtu válců..
Toyota má bez diskuzí OBŘÍ náskok (díky praxi) - ostatní jsou zatím u PRIUSu tak "1 a půl-té" generace - což ještě nebylo "nic moc" auto (zajímavá je podle mne ta současná - navíc ve verzi plug-in). Ale to jsem také zmiňovala, dle mne "začne být zajímavá" nejdříve tak druhá generace HYbrid4 (a v reálu spíš 3tí 4tá - až vzrostou jak výkony, tak kapacita, tak "detailně přesné" pracování s energií...
Osobně si myslím že to u audi NEvymysleli zas tak špatně. Dle mne BMW 3 NEmohou "konkurovat" (posuzuji jak dle testů, tak svých skromných zkušeností), tak na to jdou "jinou cestou", což se (časem) MŮŽE ukázat jako "správná cesta"
..no a vám (i mně) prostě NEzbyde než jít "o kategorii" VÝŠ