Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Picanto je tady! Dostala výbavu GT-Line a prodloužený rozvor

Jan Mička
Diskuze (24)
Nová generace Kie Picanto si odbude premiéru na ženevském autosalonu. Korejská automobilka již s předstihem vypustila do světa první snímky.

Vůbec první ilustrace nové generace Kie Picanto jste mohli na internetu vidět už koncem loňského roku a bylo z nich patrné, že proběhne malá revoluce. Přední část vozu vypadal hodně drsně, na „přítulné“ městské auto snad až nezvykle moc, tento krok Kie ale s povděkem kvitujeme. První várka oficiálních fotek náš názor pouze utvrzuje!

Třetí generace Kie Picanto bude hvězdou stánku korejské automobilky na březnovém ženevském autosalonu a alespoň podle prvních oficiálních snímků se rozhodně máme nač těšit. Vezmu-li to do důsledku, jde v podstatě o zmenšenou Kiu Rio, se kterou se už brzy svezeme v rámci mezinárodní prezentace pořádané v Portugalsku.

Délka vozu se mezigeneračně nezměnila, stále má 3595 milimetrů, posunutím kol více do rohů karoserie však stojí za prodloužením rozvoru náprav o 15 milimetrů (nyní má 2400 milimetrů). Novinkou je provedení GT-Line, které dobře známe už z jiných modelů značky, a na výběr bude z jedenácti odstínů karoserie. Podle Kie nebyla u tohoto modelu nabídka nikdy tak široká!

Kia slibuje moderní a kultivované ztvárnění interiéru, sestavu funkčních a komfortních technologií, a především moderní plovoucí displej infotainmentu. Jinými slovy něco podobného, co představila u nové generace ria. Dokonce i zde zasáhla mocná ruka stylu – na výběr má být široké množství zákaznických úprav v čele s možností volby široké palety obkladů a čalounění.

Technické detaily prozatím nejsou k dispozici, vedle osvědčeného litrového tříválce CVVT a atmosférickým plněním (49 kW) by se však mohla objevit i podladěná verze litrového T-GDI jako náhrada za dosud používané CVVT s objemem 1,25 litru (62 kW). Zda se tak skutečně stane, se dozvíme nejpozději na autosalonu v Ženevě. Vůz vstoupí do prodeje na podzim letošního roku se základní cenou okolo 200.000 Kč (současná generace začíná na 204.980 Kč).

Jan Mička
Diskuze (24)
Avatar - praděda7
5. 1. 2017 11:25
Re: Slusne
Jak trapné? To je nepopiratelný fakt! A není náhodou, že s jeho příchodem, se Korejcům začlo dařit. Oni ho víceprezidentem Kie neudělali pro nic za nic....

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
5. 1. 2017 07:22
Re: Nic moc
To je zajímavé... u většiny značek je evoluční přístup k designu vychvalovaný, naopak je kritizováno, když je nový model moc revoluční. Ale u Kie to vadí...
Avatar - Blue Sun
5. 1. 2017 07:19
Re: Slusne
To "z Audi" je už docela trapné, když Schreyer dělá pro Kiu už snad deset let... A pro Audi udělal tři, čtyři modely z konce devadesátek.
Avatar - 3_diamanty
4. 1. 2017 19:04
Re: Nic moc
zboku uz konecne nema ten odstavajuci frnak ;-) ... a hlavne auto dostalo konecne nejake vacsie kola a vacsie blatniky .... o dospelejsom interieri ani nevravim aj ked uz sucasne picanto malo vcelku solidnu kabinu .....

ja som popravde ale cakal ze bude vacsie... na jednej strane je to sice mini takze nema byt velke ale na druhej strane take citigo je stale kusok vacsie.. a aj razvorom..
Avatar - 3_diamanty
4. 1. 2017 19:01
Re: Bude to stačiť?
rezervy v eu picanto ma jasne... ala prave tymto novym modelom by v eu uz mohlo rast aspon prave na uroven i10... ktora aj v eu predava velmi slusne cisla...

prave v globalnosti je sila celej kie... nielen picanta ale aj ria sportagu ceedu/forte a dalsich kuskov ... kedze kia ako taka pokryva takmer kazdy trh od aljasky cez eu aziu az po novy zeland ... a to ani mnoho europskych "legiend" dodnes stale nedokaze ;-)