Nová Mazda CX-8 unikla prostřednictvím brožury. Tohle chceme v Evropě!
První informace o připravované Mazdě CX-8 jsme zveřejnili už v červnu, od té doby bylo kolem vozu ticho po pěšině. Jde o dalšího zástupce v segmentu SUV, pro Mazdu aktuálně pátého. U nás sice nabízí pouze modely CX-3 a CX-5, ve světě ale prodává i mimořádně dynamicky vyhlížející CX-4 a sedmimístnou CX-9, ke které má nejnovější přírůstek zatraceně blízko.
Stojí totiž na stejné platformě jako CX-9, sdílí rozvor náprav 2930 milimetrů a stejně tak pojme až sedm cestujících, novinka je ale s délkou 4900 milimetrů o výrazných 174 milimetrů kratší. Jde o další důkaz toho, že se Mazda postupně přeorientovává na vozy SUV, které jsou čím dál oblíbenější nejenom u nás, ale také v Japonsku. Vůz se začne vyrábět už tento měsíc a měl ještě nějaký čas vydržet pod pokličkou (možná až do premiéry na říjnovém autosalonu v Tokiu), díky úniku snímků oficiální brožury však už nejsou jeho tvary tajemstvím.
No, tvary přední a zadní části se s trochou nadsázky daly dopředu odhadnout, protože opravdu věrně navazují jak na CX-9, tak CX-5. Ve srovnání s u nás prodávaným modelem se ale bavíme o výrazně větším kusu auta, protože je o 50 milimetrů vyšší a má o 230 milimetrů delší rozvor náprav. Koncept interiéru s pětiúhelníkovými výdechy ventilace, volně stojícím displejem infotainmentu a horizontálním členěním přístrojové desky je shodný s CX-5, univerzálnost je ale samozřejmě vlastní také evropským automobilkám.
Mnoho oficiálních informací zatím k dispozici nemáme, motor je kupříkladu zatím potvrzen pouze jeden, a sice vznětový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D s výkonem 129 kW a točivým momentem 420 N.m, který standardně spolupracuje se šestistupňovým automatem. Počítá se také se zážehovou variantou, taková 2.5 Skyactiv-G by do CX-8 pasovala jako ulitá. Prodej vozu v Japonsku odstartuje už v listopadu, zda se ale dostane i do Evropy, zatím není jasné.