Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Tatra Force 6x6.1 pro Austrálii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Společnost Tatra Trucks představuje další vozidlo, které má sloužit hasičským útvarům v Austrálii.

Kopřivnická automobilka na konci loňského roku odeslala do Austrálie speciální hasičské vozidlo, které vzniklo na základě požadavku tamního dealera ve spolupráci společností Tatra Trucks a THT Polička.

V letošním roce na tento exemplář přímo navazuje další speciální hasičské vozidlo Tatra Force typ 732R33 6x6.1, které opět vzniklo ve spolupráci společností Tatra Trucks a THT Polička. Tento speciál je primárně určen pro zásahy při rozsáhlých lesních požárech.

Tatra Force typ 732R33 6x6.1 využívá ke svému pohonu standardní vzduchem chlazený motor Tatra T3D-928.31 Euro 5 o výkonu 325 kW v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison a dvoustupňovým přídavným převodem Tatra.

Pozornost si zaslouží především třínápravový podvozek tradiční kopřivnické koncepce s pohonem všech kol a elektro-hydraulickým systémem řízení poslední zadní nápravy od firmy VSE.

Přední náprava je odpružena vzduchovými vaky. Na první zadní nápravě je použito lehkého kombinovaného pérování, zatímco třetí řiditelná náprava využívá pouze vzduchových vaků, díky nimž může řidič upravovat výšku vozidla podle potřeby. První a poslední náprava jsou opatřeny stabilizátory.

Všechny tři nápravy jsou v provedení s redukcemi v kolech a pro maximální průchodnost terénem opatřeny dohušťováním pneumatik, ovládaným přímo z kabiny řidiče. Na všech nápravách jsou použity pneumatiky o rozměru 14.00 R20.

Třímístná kabina tohoto hasičského speciálu je použita v provedení běžném pro těžební sektor, což znamená, že disponuje integrovanou ochranou plnící předpisy ROPS/FOPS (ochrana proti převrácení a proti padajícím předmětům) bez nutnosti používat dodatečné rámy.

Tatra uvádí, že tento konkrétní exemplář má rozvor náprav 4090 + 1500 mm a celkovou délku téměř deset metrů, včetně lafety na předním nárazníku, zatímco šířka je 2500 mm a výška ve standardní poloze pérování pak činí 2760 mm. Průměr zatáčení vozidla je 17 metrů a má být velmi podobný jako u kratší verze 4x4.

Do Austrálie bylo toto vozidlo, které je primárně určeno pro zásahy při lesních požárech, expedováno v červnu letošního roku a v nejbližších dnech bude společně s verzí 4x4 z loňského roku prezentováno na na hasičské konferenci v Adelaide. Po jejím skončení pak bude během dvou měsíců testováno hasičskými sbory po celém východním pobřeží Austrálie.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - T613
1. 9. 2015 12:06
Re: Vzduchem chlazený motor
motory T3 se do budky "CF" nevlezou, navíc certifikace T3 Euro6 není rentabilní, byť se prototypy testovaly na zkušební stolici.
Avatar - Dzakobo
1. 9. 2015 11:41
Vzduchem chlazený motor
má zřejmě stále pro určité aplikace smysl. Snad se bojí, aby se v Austrálii vodník nepřehříval.

Škoda je absence těch V8 v Phoenixu, kdyby na ně naroubovali common-rail, tak by snad spotřebou za Paccarem moc nezaostávaly. R6 je asi montovaná hlavně kvůli možnosti dobrého servisu po celém světě.
Avatar - Barry Lyndon
1. 9. 2015 11:34
proč je červená?
a ne bílá jako 4x4?
1. 9. 2015 10:25
Re: Moc pěkné
Tatra má dobré referencie v extrémnych podmienkach, mohla by bodovať.
Avatar - wakantanka
1. 9. 2015 09:23
Re: Moc pěkné
Klobuk dole pred Tatrou. Impozantny stroj.