Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra 815-7 pro australské hasiče

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Společnost Tatra Trucks představuje vozidlo, které bylo připraveno podle připomínek hasičských útvarů v Austrálii.

Kopřivnická automobilka v současnosti nabízí vedle klasické sériové produkce i výrobu jednotlivých vozidel dokončených přesně podle specifických požadavků jejich budoucích majitelů a uživatelů.

Na tuto skutečnost se společnost Tatra Trucks rozhodla upozornit spuštěním seriálu, v němž prostřednictvím fotografií a základních informací představuje takto vyrobená vozidla.

Prvním takto představeným vozem byl čtyřnápravový speciál pro zemědělce a následně černý sklápěč pro klienta z Norska. Obě tato vozidla vycházela z modelové řady Phoenix, která koncem loňského roku dorazila v modernizované podobě s motory Euro 6.

V dalším pokračování svého seriálu představila kopřivnická automobilka speciál na bázi řady T 815-7, který byl vyvinut a vyroben na základě požadavků italského výrobce vrtné soupravy. Nejnovější pokračování odhaluje dalšího zástupce řady T 815-7 v hasičském provedení, které bylo na konci loňského roku expedováno do Austrálie a vzniklo na základě požadavku tamního dealera ve spolupráci společností Tatra Trucks a THT Polička.

Tatra 815-732R53 4x4 je speciálem určeným primárně pro zásahy při rozsáhlých lesních požárech, k nimž na území Austrálie často dochází. Před jeho výrobou proběhla řada jednání se zástupci hasičských útvarů z Austrálie, aby vozidlo disponovalo očekávanými schopnostmi a zároveň splňovalo specifické hasičské předpisy, které se od těch českých liší.

K pohonu hasičského speciálu s rozvorem náprav 4,09 m a celkovou délkou osm metrů slouží vzduchem chlazený motor Tatra T3D-928.31 Euro 5 o výkonu 325 kW v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison a dvoustupňovým přídavným převodem Tatra.

Obě nápravy jsou vybaveny redukcemi v kolech a pro maximální průchodnost náročným terénem jsou opatřeny systém dohušťování pneumatik s ovládáním z místa řidiče. Přední náprava je standardně odpružena vzduchovými vaky a u zadní je použito kombinované pérování pro zajištění maximální ochrany vaků při průjezdu požárem.

Kabina je vybavena integrovanou ochranou proti převrácení i padajícím předmětům a splňuje předpisy ROPS/FOPS i bez použití dodatečných rámů. Vozidlo s pravostranným řízením nabízí kromě místa řidiče prostor ještě pro dva spolujezdce.

Společnost THT Polička jako výrobce hasičské nástavby instalovala na vozidlo i systém jeho ochrany před ohněm, který prostřednictvím trysek umístěný po obvodu celého vozu vytváří vodní clonu.

V Austrálii je tato Tatra od poloviny letošního ledna a zdejší zástupce kopřivnické automobilky ji v několikadenních cyklech půjčuje hasičským útvarům v oblasti Západní Austrálie, kde v tomto období dochází k častým lesním požárům. Již při prvním zapůjčení se tak vozidlo dostalo do ostrého nasazení.

Vedle dvounápravové varianty se v Kopřivnici pracuje i na provedení s podvozkem 6x6, vybaveným řiditelnou zadní nápravou a větší přepravní kapacitou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - wakantanka
6. 3. 2015 19:02
Re: pérování
Predna osa je standardne na vzduchu. Zadna naprava ma odpruzenie kombinovame. Predpokladam ze tazky variant typu king frame.
6. 3. 2015 14:09
Re: Jo tohle je dobrá cesta
Pravda :-) , Mea Culpa ;-)
6. 3. 2015 13:25
Re: Nádhera
Mala by to byť fotka č. 4: [odkaz]
6. 3. 2015 09:14
Re: Jo tohle je dobrá cesta
Sice jde o poctivý V8, ne V12, ale i tak :yes:
Edit: to byla reakce na Scaraba :-)
Avatar - Barrichello
6. 3. 2015 09:05
Jo tohle je dobrá cesta
dělat auta přesně podle požadavků zákazníka a snažit se uspět i na nárošných trzích jako je Austrálie