Pokud jste zavítali na naše stránky právě nyní, máte možnost spatřit první fotografie nového černého koně vyšší střední třídy, třetí nositelku jména A6, doplněné o první údaje (doplněno o 25 fotografií).

Novinka vyznává styling, naznačený studií Nuvolari a pro štíhlou linii vyměnila další kilogramy oceli za hliník. Maska je sjednocena velkým chromovým rámečkem ve stylu nové A8 6.0 L a i tvar je povědomý každému fanouškovi high-endové ingolstadtské limuzíny. Přesně dle očekávání se tedy nekoná žádná revoluce, veškeré výrazné změny designu se vešly do zadní poloviny karoserie, jako například stoupající spodní prolis, opticky propojený se zadním nárazníkem. Oživením v moři konzervatismu je výrazná odtrhová hrana na zádi a – jako tradičně – neobvyklý tvar koncových svítilen, jakoby zkompilovaných ze všech ostatních výrobních řad. Zajímavý je nárůst délky téměř o 20 cm ve srovnání se stávající generací! I šířka povyrostla o nemalých 5 cm. Torzní tuhost karoserie se proti předchůdci zvýšila o 34%. Také interiér nenechá žádného vyznavače čtyř kruhů ani na okamžik na pochybách, s kým má tu čest, zejména volant je velmi povědomý, rozmístění ovladačů neméně.

Startovní nabídka agregátů dosahuje čísla 4, pro Audi poněkud netypicky převažují benzínové nad naftovými poměrem 3:1. I pro novou generaci je unikátní volbou bezestupňová převodovka multitronic.

Základní volbou je inovovaný čtyřventilový šestiválec 2,4 l o výkonu 130 kW/6.000 ot. a kroutícím momentu 230 Nm/3.000 – 5.000 ot., roztáčející přední kola přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku až do rychlosti 231 km/h, přičemž k dosažení „stovky“ potřebuje 8,9 s.

Horkou novinkou je známý čtyřventilový šestiválec 3,2 l, vyšlechtěný technologií přímého vstřikování FSI až k 188 kW/6.500 ot. a 330 Nm/3.250 ot. a pohánějící volitelně přední nebo všechna kola přes šestistupňový manuál. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a akcelerace na stovku stojí 6,9 s času. Normovaná spotřeba činí 9,7 l. Pro quattro je standardem šestistupňový Tiptronic, zrychlení trvá o 2 desetiny sekundy déle a spotřeba narůstá o 1,2 l.

Prvním vrcholem je pětiventilový osmiválec 4,2 l z Audi A8, produkující 246 kW/6.600 ot. a 420 Nm/3.500 ot.. V tomto případě je kombinace quattro/Tiptronic již jedinou volbou a dokáže vůz rozhýbat na stovku za 6,1 s a maximálka činí obligátních 250 km/h. Za tyto ambiciózní parametry se platí 11,6 l 98 oktanového benzínu na 100 km.

Pochopitelně nechybí ani šestiválcové TDI, zastoupené zcela novým čtyřventilovým třílitrem Common-Rail s piezo-vstřikovači, o kterém jsme vás nedávno podrobně informovali. Disponuje takřka benzínovými 165 kW/4.000 ot. a ryze naftovými 450 Nm/1.400 – 3.250 ot.. Základem je opět čtyřkolka s Tiptronicem, 0-100 km/h trvá 7,3 s, nejvyšší rychlost činí 243 km/h a nejzajímavější je samozřejmě spotřeba – za tyto kvalitní služby se platí pouze 8,3 l nafty na 100 km.

V druhé polovině roku doplní paletu i základní motor, zatím jediný čtyřválec – čtyřventilový dvoulitr TDI (103 kW, 320 Nm), známý z Audi A3.

Kvalitní jízdní vlastnosti zajišťuje aktivní podvozek vpředu se čtyřprvkovými závěsy a vzadu s lichoběžníkovými polonápravami se samořiditelným efektem, přejatými z A8, degresivní řízení a s vyjímkou nejslabší verze i standardně montovaný permanentní pohon všech kol. Posílit sportovní fleur je možno volbou o 20 mm sníženého sportovního podvozku a některých z široké nabídky až 20“ kol. ESP, EBD a brzdový asistent patří do základní specifikace, stejně jako elektromechanická parkovací brzda (EPB). Mezi extra doplňky patří mj. snímač tlaku v pneumatikách.

O pohodlí a bezpečnou jízdu se zase starají natáčecí světlomety, volitelné vzduchové pérování s nastavitelnou tuhostí a charakteristikou pérování (od roku 2005), systém MMI a aktivní tempomat s automatickým udržováním vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu, známý již z Mercedesu a BMW. Další položku v seznamu standardního luxusu tvoří pokročilá automatická klimatizace, zohledňující i vlhkost a vydávaný hluk. Za příplatek je k dispozici Keyless Entry, barevný displej multimediálního centra, DVD-navigace, či hi-fi systém Bose.

Audi A6 - Technické údaje

                                                                                                                                                                                            
Motor
Typ2,4 V63,2 FSI (3,2 FSI quattro)4,2 quattro3,0 TDI quattro
Druh zážehovýzážehovýzážehovýpř. vznětový
Zdvihový objem (cm3)2393312341632967
Válce/ventily na válec6/46/48/56/4
Max. výkon (kW/ot)130/6000188/6500246/6600165/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)230/3000-5000330/3250420/3500450/1400-3250
 
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)231250250243
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,96,9 (7,1)6,17,3
 
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)14,314,3 (15,7)16,511,8
Mimo město (l/100 km)7,17,1 (8,1)8,86,3
Kombinovaná (l/100 km)9,79,7 (10,9)11,68,3
 
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4916
Šířka (mm)1855
Výška (mm)1459
Rozvor (mm)2843
Rozchod vpředu (mm)1612
Rozchod vzadu (mm)1618
Pohotovostní hmotnost (kg)1525
Objem nádrže (l)7070 (80)8080
Rozměr pneu205/60 R16225/55 R16225/50 R17225/55 R16

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Stomiliardový dluh bez důvěry Komentář Lukáše Kovandy: Stomiliardový dluh bez důvěry

Sto a dvě miliardy korun. O tolik od říjnových voleb…

Ministr Vojtěch dosadil dalšího šéfa fakultní nemocnice Ministr Vojtěch dosadil dalšího šéfa fakultní nemocnice

Ředitelem Fakultní nemocnice Ostrava (FNO) je Evžen…

Japonská Takeda je na prahu největší akvizice v historii země Japonská Takeda je na prahu největší akvizice v historii země

Irská farmaceutická firma Shire je ochotna doporučit svým…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost

Vzali jsme Audi A6 předchozí generace (rok výroby 2005) a…

Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč

Audi A6 Avant s vyšší světlostí a oplastováním je…

 



 
GTI párty: Jak jsem na okruhu okusil ostré volkswageny, ale auto snů projel až na přilehlé okresce

GTI párty: Jak jsem na okruhu okusil ostré volkswageny, ale auto snů projel až na přilehlé okresce

Dnes 08:00

Jak to vypadá, když se na závodním okruhu sejdou všichni současní členové klanu GTI? Volkswagen nám dal odpověď na jihu Španělska.




Blesk.cz

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu vdávat, prohlásila

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu…

Sice je už skoro devět let vdanou paní, přesto by chtěla mít ještě alespoň jednu veselku. Herečka a moderátorka…

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět tisíce kilometrů od domova

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět…

Diana Kobzanová (36) přivedla na svět utajovanou dceru! Modelka, která ukázala těhotenské bříško až v 38. týdnu,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude koukat, věří Adam

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude…

Pod národními barvami se uskuteční bratrské setkání. Hokejový útočník Adam Musil, který od začátku dubna…

 

Reflex.cz

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka StB, chce milion eur

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka…

Český premiér Andrej Babiš podal žalobu na vydavatele nejčtenějšího slovenského listu Nový Čas za článek z…