Nové motory pro Mercedes-Benz E

Nové motory pro Mercedes-Benz E

 
 

V březnu uvedená nová generace sedanů třídy E bude k dispozici už s devíti různými pohonnými jednotkami, když se na scénu právě dostávají tři nové motory...

V březnu uvedená nová generace sedanů třídy E bude k dispozici už s devíti různými pohonnými jednotkami, když se na scénu právě dostávají tři nové motory: přeplňovaný motor pro model E 200 Kompressor, diesel common-rail pro E 200 CDI a šestiválec pro E 320 CDI. Nejstarší automobilka na světě tak bude dodávat éčka s motory o výkonech 90 kW/122 k až 350 kW/476 k.

E 200 KOMPRESSOR
Zážehový čtyřválcový motor s označením E 200 KOMPRESSOR je zástupcem poslední generace motorů Mercedes-Benz, ve kterém jsou využity konstrukční prvky dodávající Mercedesu radost z jízdy a sametově klidný chod, při zachování nízké spotřeby paliva. Systém Twinpulse zahrnuje několik různých konstrukčních řešení: přeplňování, chlazení plnícího vzduchu, čtyři ventily na válec, variabilní nastavení vačkového hřídele a vyvažovací hřídele.

Výkon motoru o zdvihovém objemu jen 1,8 l je 120 kW/163 k a kombinovaná spotřeba 8,4 litrů znamená úsporu 0,7 l/100 km proti předchůdci. Současně jede nový motor o 8 km/h rychleji než předchůdce, protože maximální rychlost činí 230 km/h. Točivý moment čtyřválce je maximální v rozmezí 3000 až 4000 ot/min a to 240 Nm.        

E 200 CDI: 1000 km na jednu nádrž
Od ledna 2003 bude nabízen úsporný vznětový agregát s technologií common-rail druhé generace v modelu E 200 CDI. S průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km a 65 litrovou palivovou nádrží ujede automobil více než 1000 km. Výkon motoru je 90 kW/122 k a točivý moment 270 Nm je k dispozici již od 1400 otáček za minutu. Zrychlení na 100 km/h dosáhne éčko s tímto motorem za 12,1 s a maximálně jede 203 km/h.

Ve druhé generaci motorů common-rail jsou použity nové vstřikovací trysky se 7 otvory (místo původních 6) a o 20% menšími průměry těchto otvorů. Díky tomu je palivo ve válci jemněji rozprášeno. Zmenšení vstřikovacích otvorů by přineslo prodloužení doby vstřiku nafty, což je nežádoucí zejména při dodávce maximálního výkonu motoru a proto musel být zvýšen vstřikovací tlak z 1350 bar na 1600 bar, který zkracuje dobu vstřiku. Dvojitý pilotní vstřik zajišťuje klidnější chod motoru s přímým vstřikováním nafty.

E 320 CDI: diesel s točivým momentem 500 Nm
Šestiválec 3,2 l je třetím nováčkem pod kapotou Mercedesu. Stejná technologie jako u E 200 CDI přináší opět vyšší výkon, nižší spotřebu, klidnější chod a vyšší točivým moment než předchůdce.

Výkon šestiválce je 150 kW/204 k (dříve 145 kW/197 k) a maximální točivý moment 500 Nm od 1800 ot/min (dříve 470 Nm). Kombinovaná spotřeba modelu E 320 CDI činí 6,9 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km méně. Zajímavá je i křivka točivého momentu motoru dodávaného s rostoucími otáčkami: 250 Nm je k dispozici od 1000 ot/min a při 1400 ot/min dodává motor již 420 Nm. E 320 CDI sprintuje z 0 na 100 km/h za 7,7 sekund (o 0,6 s rychleji) a nejvýše jede 243 km/h (předchůdce jen 230 km/h).

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

Každý ví, že historické centrum Prahy se rozkládá v kotlině mezi Pražským hradem a Vyšehradem. Jenže tomu tak…

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Ve věku 93 let dnes zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres. Informovala o tom izraelská tisková agentura…

 

iSport.cz

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se Zidanem i oplácení

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se…

Byl hlavní postavou hvězdného duelu už ve chvíli, kdy ani nezačal. Ale byl jí i během něj. Útočník Realu Madrid…

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s otcem užil

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s…

Je první, komu se něco takového povedlo. Sedmnáctiletý olomoucký obránce Jakub Galvas si zahrál ostrý…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…