Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové motory pro Mercedes-Benz E

Ondřej Láník
Diskuze (24)
V březnu uvedená nová generace sedanů třídy E bude k dispozici už s devíti různými pohonnými jednotkami, když se na scénu právě dostávají tři nové motory...

V březnu uvedená nová generace sedanů třídy E bude k dispozici už s devíti různými pohonnými jednotkami, když se na scénu právě dostávají tři nové motory: přeplňovaný motor pro model E 200 Kompressor, diesel common-rail pro E 200 CDI a šestiválec pro E 320 CDI. Nejstarší automobilka na světě tak bude dodávat éčka s motory o výkonech 90 kW/122 k až 350 kW/476 k.

E 200 KOMPRESSOR

Zážehový čtyřválcový motor s označením E 200 KOMPRESSOR je zástupcem poslední generace motorů Mercedes-Benz, ve kterém jsou využity konstrukční prvky dodávající Mercedesu radost z jízdy a sametově klidný chod, při zachování nízké spotřeby paliva. Systém Twinpulse zahrnuje několik různých konstrukčních řešení: přeplňování, chlazení plnícího vzduchu, čtyři ventily na válec, variabilní nastavení vačkového hřídele a vyvažovací hřídele.

Výkon motoru o zdvihovém objemu jen 1,8 l je 120 kW/163 k a kombinovaná spotřeba 8,4 litrů znamená úsporu 0,7 l/100 km proti předchůdci. Současně jede nový motor o 8 km/h rychleji než předchůdce, protože maximální rychlost činí 230 km/h. Točivý moment čtyřválce je maximální v rozmezí 3000 až 4000 ot/min a to 240 Nm.

E 200 CDI: 1000 km na jednu nádrž

Od ledna 2003 bude nabízen úsporný vznětový agregát s technologií common-rail druhé generace v modelu E 200 CDI. S průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km a 65 litrovou palivovou nádrží ujede automobil více než 1000 km. Výkon motoru je 90 kW/122 k a točivý moment 270 Nm je k dispozici již od 1400 otáček za minutu. Zrychlení na 100 km/h dosáhne éčko s tímto motorem za 12,1 s a maximálně jede 203 km/h.

Ve druhé generaci motorů common-rail jsou použity nové vstřikovací trysky se 7 otvory (místo původních 6) a o 20% menšími průměry těchto otvorů. Díky tomu je palivo ve válci jemněji rozprášeno. Zmenšení vstřikovacích otvorů by přineslo prodloužení doby vstřiku nafty, což je nežádoucí zejména při dodávce maximálního výkonu motoru a proto musel být zvýšen vstřikovací tlak z 1350 bar na 1600 bar, který zkracuje dobu vstřiku. Dvojitý pilotní vstřik zajišťuje klidnější chod motoru s přímým vstřikováním nafty.

E 320 CDI: diesel s točivým momentem 500 Nm

Šestiválec 3,2 l je třetím nováčkem pod kapotou Mercedesu. Stejná technologie jako u E 200 CDI přináší opět vyšší výkon, nižší spotřebu, klidnější chod a vyšší točivým moment než předchůdce.

Výkon šestiválce je 150 kW/204 k (dříve 145 kW/197 k) a maximální točivý moment 500 Nm od 1800 ot/min (dříve 470 Nm). Kombinovaná spotřeba modelu E 320 CDI činí 6,9 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km méně. Zajímavá je i křivka točivého momentu motoru dodávaného s rostoucími otáčkami: 250 Nm je k dispozici od 1000 ot/min a při 1400 ot/min dodává motor již 420 Nm. E 320 CDI sprintuje z 0 na 100 km/h za 7,7 sekund (o 0,6 s rychleji) a nejvýše jede 243 km/h (předchůdce jen 230 km/h).

Ondřej Láník
Diskuze (24)