Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 GT3 RS: pro okruh i silnice

Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
13 Fotogalerie
Diskuze (41)
Od října bude Porsche nabízet novou sportovní verzi GT3 RS s atmosférickým šestiválcem 3,6 l (305 kW). Puristické GT3 je zbaveno většiny komfortních prvků a zůstává tak optimálním základem k dalším úpravám pro okruhové závodění.

Od října bude Porsche nabízet novou sportovní verzi GT3 RS s atmosférickým šestiválcem 3,6 l (305 kW). Puristické GT3 je zbaveno většiny komfortních prvků a zůstává tak optimálním základem k dalším úpravám pro okruhové závodění. Na druhou stranu lze s tímto dvoumístným kupé bez obav vyrazit do běžného provozu.

Nové RS je po motorické stránce identické s verzí 911 GT3. Porsche 911 GT3 a nyní i GT3 RS jsou modely s nejvyšším litrovým výkonem, který je ve vozech této značky k dispozici. Zdvihový objem ležatého vodou chlazeného šestiválce se sice nemění (činí rovných 3600 cm3), ale výkon díky řadě úprav proti standardním 911 vyrostl na 305 kW při 7600 ot./min. Točivý moment má vrchol 405 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky činí 8400 ot./min, což je o 200 ot./min více než v předchozím GT3. Motor je vybaven mazáním se suchou skříní a vodním chlazením motorového oleje. Motor s variabilním časováním ventilů má zvětšený průměr škrtící klapky (82 místo 76 mm), nové výfukové potrubí s menším protitlakem a optimalizované hlavy válců. Automobilka sama označuje model za nejrychlejší mezi současnými produkčními atmosférickými vozy s motory podobného zdvihového objemu.

Za písmeny RS se skrývají úpravy, které ze silného kupé dělají takřka sportovní náčiní. Šestistupňová manuálně řazená převodovka má převody naskládány blíže u sebe a díky tomu, že motor má lehčí setrvačník a celý automobil má o 20 kg nižší pohotovostní hmotnost, dokáže motor snáze akcelerovat z nízkých do vysokých otáček. GT3 RS zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 4,2 s, což je o desetinu sekundy lepší údaj než v případě GT3. Akcelerace z klidu na 200 km/h trvá 13,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h. Obě předchozí hodnoty jsou tedy stejné jako u GT3.

GT3 RS je o 44 mm širší v zadní části (převzato z modelů Carrera 4) ve srovnání s GT3, což vylepšuje trakční schopnosti vozu i nejvyšší boční přenositelné síly.

Dvacetikilogramová hmotnostní redukce proti GT3 byla docílena použitím nastavitelného zadního přítlačného křídla z uhlíkového kompozitu, plastových dílů karoserie a polykarbonátového zadního okna. Pohotovostní hmotnost vozu tak nyní činí 1375 kg, přestože zadní část je širší.

Uvnitř vozu jsou jen dvě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu, ochranný rám a příprava pro hlavní vypínač akumulátoru, který je součástí homologačních předpisů závodních vozů. Řidič má k dispozici šestibodový bezpečnostní pás, ve voze je nainstalován hasicí systém. Interiér je proveden v černé barvě, střecha, volant a řadící páka je čalouněna Alcantarou. Exteriér je nabízen ve stříbrné, černé, oranžové nebo zelená barvě. Tradiční bílá v nabídce není.

Cena Porsche 911 GT3 RS bez daní a dalších poplatků činí 111.600 euro, na německém trhu se Porsche 911 GT3 RS prodává za 129.659 euro včetně všech daní a poplatků. Na americký trh by měl model přijít v březnu 2007. Cena civilnějšího speciálu GT3 na evropských trzích činí 9.3000 Euro bez daní, v sousedním Německu příjde i s DPH na 108.083 Euro.

Vstoupit do diskuze (41)