Nové Porsche 911 na prvních oficiálních fotkách. Stane se hybridem!
Rok 2018 bude pro automobilku Porsche nadmíru důležitý. Představí totiž nejnovější generaci svého legendárního modelu 911, bez něhož by Porsche prostě nebylo Porsche. Na příchod novinky už výrobce začal lákat prvními fotografiemi. „Bude to nejlepší 911 historie,“ prohlašuje o ní vedoucí jejího vývoje August Achleitner.
Na zveřejněných fotografiích automobil s interním označením 992 zůstává zahalen maskováním, a tak z nich poznáme jen to, že 911 zkrátka bude vypadat jako 911. Nedávno uniklá fotka odkryté zádě ale naznačuje přece jen na poměry tohoto modelu významné změny – propojenými koncovými světly se 911 přiblíží ostatním modelům značky. Tvarování zadních partií pak naznačuje inspiraci někdejším modelem 356 Speedster.
Jestliže designové nebo technické detaily jsou zatím zahaleny mnoha tajemstvími, už teď je jasné, že novinka dorazí i v hybridním provedení. Chystáno je pro rok 2020, přičemž elektromotor použije v kombinaci s šestiválcovým motorem. Zástavbu umožní upravená platforma, které bude znamenat širší rozchod kol – pro vyšší stabilitu i více vnitřního prostoru.
Právě šestiválce zatím stále budou tvořit kompletní nabídku agregátů. Protentokrát však budou už jen výhradně přeplňované, atmosférickým jednotkám zazvoní v 911 konec, i puristické verze typu GT3 se budou muset spolehnout na turbomotory. Dobrou zprávou pro tradicionalisty je však alespoň ta, že většina verzí se obejde bez hybridního pohonu.
Naopak s čistě elektrickým pohonem se v nadcházející generaci 992 nepočítá, do budoucna ale vyloučen úplně není. „Před dvěma lety bych byl kategoricky proti, dnes už to ale neodmítám,“ říká vedoucí vývoje 911 August Achleitner, který se neustálým vylepšováním slavného modelu zabývá už bezmála dvacet let. Změnu svého postoje vysvětluje svými zkušenostmi z prototypů chystaného elektromobilu Mission E nebo závodních hybridů značky, kterým vozy využívající výhradně spalovací motor podle jeho slov zkrátka nestačí.
Ať už mluvíme o hybridní nebo (zatím čistě teoretické) elektrické 911, vůz si každopádně uchová svůj tradiční charakter skvěle jezdícího sporťáku. „Víme odkud kráčíme a kam míříme. Rozhodujícím faktorem je, že 911 musí jezdit jako žádný jiný konkurent. S každou inovací se tak rozhodujeme, zda odpovídá charakteru 911,“ tvrdí Achleitner.
V průběhu let se tak 911 dočkala navigace nebo některých asistenčních systémů, které si vyžádala doba a zákazníci. Obzvlášť v případě elektronických pomocníků ale Porsche klade důraz na to, aby je zákazník mohl využívat opravdu jen tehdy, kdy je chce. Proto je lze zcela vypnout. Z toho důvodu Achleitner prohlašuje, že si 911 navždy uchová volant. A nebo bude jedno z posledních aut, které bude jezdit samo.