Nové sedany Lincolnu: moderní technika, pohon předních kol
Značka Lincoln spadající společně s Mercury, Jaguarem, Mazdou či Volvem do americké skupiny Ford potřebuje obnovit modelovou řadu, a to zejména v segmentech komfortních sedanů. Shodují se na tom analytici, kteří poukazují na vysloužilé podvozkové platformy, zastaralé pohonné jednotky i například design. Lincoln, aby dokázal obstát v tvrdém konkurenčním boji, musí nabídnout atraktivní vzhled, který půjde ruku v ruce s moderními technologiemi, podvozkem a novým zážehovým osmiválcem.
Moderní design určitě nebude problém, designéři Fordem ovládaných automobilek mnohokrát dokázali, že mají invence na rozdávání, komplikace mohou paradoxně nastat s podvozkem. Nové sedany Lincolnu mají totiž vyrůst na platformě D3 původem z Volva, jež na rozdíl od luxusních sedanů konkurenčních značek nepoužívá pohon zadních, ale předních a volitelně rovněž všech kol. Problém nebude se zážehovým osmiválcem, jenž se do nových lincolnů přesune z Volva XC90.
Automobilce Lincoln se v posledních letech nevede zrovna nejlépe, na dramatickém poklesu prodejů z 231 660 vozů v roce 1990 na 139 016 v roce 2004 mají velký podíl i postarší modely Town car a LS. Model LS se dočká nástupce v roce 2008, další prémiový sedan nastoupí o rok později. Už tento podzim nasadí Lincoln proti Cadillacu, Lexusu či Mercedesu novinku vycházející z dříve přestavené studie Zephyr. Ta stojí pro změnu společně s Mercury Milan na upraveném podvozku Mazdy6.