Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové sedany Lincolnu: moderní technika, pohon předních kol

Libor Zezulka
Diskuze (126)
Americkou značku Lincoln spadající do skupiny Ford čekají významné změny a obměna modelové řady. Co se chystá?

Značka Lincoln spadající společně s Mercury, Jaguarem, Mazdou či Volvem do americké skupiny Ford potřebuje obnovit modelovou řadu, a to zejména v segmentech komfortních sedanů. Shodují se na tom analytici, kteří poukazují na vysloužilé podvozkové platformy, zastaralé pohonné jednotky i například design. Lincoln, aby dokázal obstát v tvrdém konkurenčním boji, musí nabídnout atraktivní vzhled, který půjde ruku v ruce s moderními technologiemi, podvozkem a novým zážehovým osmiválcem.

Moderní design určitě nebude problém, designéři Fordem ovládaných automobilek mnohokrát dokázali, že mají invence na rozdávání, komplikace mohou paradoxně nastat s podvozkem. Nové sedany Lincolnu mají totiž vyrůst na platformě D3 původem z Volva, jež na rozdíl od luxusních sedanů konkurenčních značek nepoužívá pohon zadních, ale předních a volitelně rovněž všech kol. Problém nebude se zážehovým osmiválcem, jenž se do nových lincolnů přesune z Volva XC90.

Automobilce Lincoln se v posledních letech nevede zrovna nejlépe, na dramatickém poklesu prodejů z 231 660 vozů v roce 1990 na 139 016 v roce 2004 mají velký podíl i postarší modely Town car a LS. Model LS se dočká nástupce v roce 2008, další prémiový sedan nastoupí o rok později. Už tento podzim nasadí Lincoln proti Cadillacu, Lexusu či Mercedesu novinku vycházející z dříve přestavené studie Zephyr. Ta stojí pro změnu společně s Mercury Milan na upraveném podvozku Mazdy6.

Libor Zezulka
Diskuze (126)
16. 8. 2005 20:12
Re: Konec VW
Je vidět, že máš vkus
16. 8. 2005 20:01
Re: Konec VW
Guru letí... a Apoštol... to je smršť.
16. 8. 2005 19:49
Re: Konec VW
Klid. Mě srdce již staletí tluče ve stejném rytmu... to co považuješ, ža opouštění starých řek je ve skutečnosti jen vánek z křídel nočního motýla, co ti ovane tvář... ani si toho nevšimneš.
16. 8. 2005 19:47
Re: Konec VW
Líná kůlna je lepší... cha cha.
16. 8. 2005 19:27
LÍNÁ KŮLNA
Jo, píšu - líná kůlna... ale je to jen snaha o stylovej úvod. To ostatní už bude seriozní. Teda ser to bude rozhodne, jestli i iozní... to ať posoudí dějiny. Takže jsou třídy v nichž ať koupíš co koupíš, vždycky nakonec spláčeš Naštěstí jsou tu třídy aut, do kterých patří taky Líná kůlna, v kterých ať koupíš, co koupíš, koupíš vždy nejméně DOBŘE. Jasně, můžeš koupit i výborně. Tak podle mně, když koupíš tuhle línou kůlnu, uděláš výborně. Takhle se mi to líbí. Americké auto, co se nesnaží vypadat jako rumunskej vrtulník. Všechno, jak má bejt. Tak bravo LÍNÁ KŮLNO