Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové SUV Škoda Karoq se bude kromě Kvasin vyrábět i v Boleslavi

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Automobilka Škoda Auto začne své nové SUV Karoq vyrábět také v Mladé Boleslavi. Snaží se tím optimalizovat výrobní kapacity závodů s cílem dodat vozy zákazníkům v co nejkratší době.

Dosud se Karoq vyráběl jen v Kvasinách na Rychnovsku, kde byla výroba zahájena na konci července. Zahájení sériové výroby vozu Karoq v Mladé Boleslavi je plánováno na začátek příštího roku. ČTK o tom informovala automobilka Škoda Auto.

"Těší nás, že nový vůz Škoda Karoq se zákazníkům líbí. Jeho výroba v Kvasinách se již úspěšně rozběhla. Pro úplné uspokojení vysoké poptávky tak najde Karoq svůj druhý domov v Mladé Boleslavi po boku dalšího dlouhodobě úspěšného modelu Octavia," řekl vedoucí výroby vozů Škoda Auto Marek Jancák.

K potřebné úpravě výrobních hal v Mladé Boleslavi využila automobilka celozávodní dovolenou, která se uskutečnila v červenci. Produkce modelu Rapid byla přesunuta na druhou montážní linku, která zároveň zajišťuje výrobu vozu Fabia a Rapid Spaceback. Uvolněnou kapacitu v montážní hale tak může automobilka využít k výrobě modelu Karoq.

Předprodej modelu Karoq firma zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější varianta zatím stojí 529.900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzínové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.

Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
1. 9. 2017 11:22
Re: karoq bohuzel nema pouzitelnej pohon
TDI v Karoqu nekupuje zatím vůbec nikdo.
1. 9. 2017 00:07
Re: karoq bohuzel nema pouzitelnej pohon
A já zas nechápu, co vidíš na hybridu. Navíc těžká baterie a elektromotor, většinou problematická charakteristika brzdného účinku a povinný automat (resp. variátor). Brr! Řidičské peklo. 8-s
Avatar - Jopino
31. 8. 2017 21:04
Test new VW Polo
Pod reportáže Náplavky by se to asi hodilo míň a tady je to alespoň o koncernu....
Čerstvý video test nového VW Polo

[odkaz]
Avatar - JDM
31. 8. 2017 19:05
Re: karoq bohuzel nema pouzitelnej pohon
Tak bohužel škoda nemám žádný poradny motor, ani hybrid nic zase jako poslední... A lidi ti TDI furt kupují já to nechápu co na tom vidí...
Avatar - Barry Lyndon
31. 8. 2017 16:18
Re: karoq bohuzel nema pouzitelnej pohon
Jako souhlas, na druhou stranu jsou zákazníci, kteří si ze současné nabídky vyberou. Třeba pro moje rodiče by byl Karoq 4x2 1.5 TSI DSG zřejmě ideální auto. 4x4 by nevyužili, ale trochu vyšší auto (co do výšky i co do světlé výšky, tedy v podstatě MPV s paketem pro špatné cesty) ano. Byť chápu, že pro někoho může být představa SUV 4x2 nezkousnutelná (sám s tím mám docela problém :-) ).

Jestli mi na Karoqu 4x2 něco fakt vadí, pak je to to chybějící plastové orámování blatníků - vypadá to jak Karoq Junior :no: