Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky Škoda pro 2017: Rapid dospěje a specialitky pro Kodiaq. Na co můžeme těšit?

Jan Mička
Diskuze (37)
Škoda Auto připravuje v rámci modelové péče vozů Rapid a Kodiaq několik zajímavých novinek. První jmenovaný dostane prvky známé už ze Škody Octavia.

Škoda Rapid letos prodělala několik změn, šlo ale pouze o dílčí novinky provedené v rámci péče pro modelový rok 2017. Očekávali jsme, že vůz vyráběný od roku 2012 dostane příští rok pořádný facelift, na ten to ale podle našich informací zatím nevypadá. Březnový autosalon v Ženevě se podle všeho ponese ve znamení Škody Octavia (zřejmě se zde ukážou verze Scout a RS), podzimní Frankfurt je zase vyhrazen nové generaci SUV Yeti, a někam se ještě musí vejít facelift minivozu Citigo.

Novinky Škody Rapid se dotknou dvou základních oblastí – výbavy a motorů. Vůz by měl podle našich informací dostat bixenonové světlomety známé už z octavie a dvouzónovou automatickou klimatizaci, která mu dost scházela. Motorovou paletu by po vzoru octavie měl doplnit litrový tříválec TSI, který dle všeho nahradí silnější z nabízených dvanáctistovek TSI (nabízejí se s výkony 66 a 81 kW). V úvahu připadá také zcela nová patnáctistovka TSI (ve verzi s 96 kilowatty) jako náhrada za dosud používané 1.4 TSI/92 kW. Uvedené změny se vztahují k dvaadvacátému kalendářnímu týdnu příštího roku, tedy přelomu května a června.

Ke stejnému období se vztahují také novinky Škody Kodiaq. Vůz se sice k prvním zákazníkům dostane až v únoru příštího roku, už na přelomu května a června by však měla dorazit drsnější verze Scout a navzdory dřívějším zprávám také linie Sportline a Laurin & Klement. Chybět by neměl ani digitální přístrojový štít, který měla původně jako první dostat Škoda Superb v rámci faceliftu. Modernizace vlajkové lodi je našich informací plánována na polovinu roku 2019, což odpovídá i původním zprávám o uvedení prvního plug-in hybridu v historii značky.

Jan Mička
Diskuze (37)
8. 1. 2017 12:54
Na co můžeme těšit?
To se ptáte na špatném místě. Je třeba se zeptat škodovky, co vám dá. Zadarmo jistě tu chválu na zastaralé auta nepějete.
8. 12. 2016 15:55
Re: Rapid a 1.0TSI
Ať se nám to líbí nebo ne, trend takový je a to že za to všichni Škodovku haní je jen neobjektivní názor. Podobné motory jsou už dávno ve velkých Fordech, Renultech dokonce 0,9, teď to nově zavádí Hyundai s litrem, takže asi na tom něco bude. Podobně jsem si prohlížel porovnávací křivky 1.2 81kW a 1.0 85kW a téměř v žádném místě není křivka u litru hoší než u 12-ky. V testech to zatím všichni překvapeně chválí. Tím, že se jedná o turbo se i částečně maže staré pravidlo, že objem ničím nenahradíš. Není to už prostě tak úplně pravda. Není problém z toho litru dostat 100kW a 250Nm, ale to už bude vždy na úkor životnosti. A ty kecy o tom, že to sou vyhoněné vysavače vypouštějí z pusy jenom Ti, kteří to v životě neřídili. Osobně mám v 1,2 77kW najeto 212.000km a motor šlape jako hodiny, bez nutnosti dolití kapky oleje mezi intervaly. Možná to bude i tím,, že narozdíl od atmosfér se tento motor z 90% pohybuje v 1. polovině max. otáček a je sním slušně zacházeno. Pokud je klika postavena/vykována s rezervou na daný točivý moment, nemusí být ani problém s životností. Problém vidím spíše v té šílené hromadě hejblat všude okolo. Ale co si budem povídat. Moderní dýsláci jsou už dnes v podstatě malá chemická laboratoř...
4. 12. 2016 16:16
Re: Drahí páni redaktori,
Sranda je, když Slovák z Horních Uher nadává do Maďarů............:-)))
4. 12. 2016 16:13
Re: Bixenony na Rapida??
Pánové mají hokej v pojmech výkon,příkon a světelný tok.................?
4. 12. 2016 16:11
"Na co můžeme těšit?"
Dobra Čecha novinařin...............................…