Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Focus dorazí už příští rok. Co přiveze?

David Bureš
Diskuze (29)
Focus se ve čtvrté generaci bude chtít vrátit ke kořenům, a proto nabídne perfektní jízdní vlastnosti. Kvůli současným trendům se ale dočkáme také elektrické verze.

Ford v blízké době čekají na evropském trhu důležité mezigenerační změny. Letos v létě se začne prodávat nová Fiesta, která ve stávající generaci patří mezi vůbec nejprodávanější auta v Evropě. Příští rok pak do prodeje vstoupí nový Focus, kteří míří do nadmíru oblíbené třídy kompaktních aut. Čím potrápí konkurenci od Opelu nebo Volkswagenu?

Focus v první generaci, představené v roce 1998, nadchnul svými jízdními vlastnostmi, od čehož se zvlášť v aktuální třetí generaci poněkud odklonil. Novinka se však vrátí ke kořenům, majitelům sice nabídne komfort, zároveň ale agilitu, kterou se proslavila první generace. Automobil sice stejně jako předchůdce bude globálním modelem, vývojáři ale počítají s preferencemi evropských zákazníků, kterým by nový Focus měl být přizpůsoben.

Vzhled auta naznačila již loni představená sedmá generace Fiesty, a to nejen co se týče tvarů, ale i nabízených variant. Také Focus totiž bude nabídnut ve sportovně střižené verzi ST-Line a luxusním provedení Vignale. Rovněž se počítá s oplastovanou variantou Active, která se postaví Volkswagenu Golf Alltrack.

Také interiér se promění ve stylu menší Fiesty. Využití velké obrazovky multimediálního systému je zkrátka trend, navíc fordy obecně mají uvnitř rozhodně co zlepšovat. Lehce natažený rozvor pak má znamenat více prostoru na zadních sedadlech.

Základem nabídky motorů bude nepochybně benzinový tříválec 1.0 EcoBoost dostupný v několika verzích. Z turbodieselů pak bude nabízen motor 1.5 TDCi, vyloučeno ale není ani zachování většího a hlavně silnějšího 2.0 TDCi.

Ford pak musí reagovat na plány vlád počítající s přísnějšími emisními normami. Proto bude nový Focus nabídnut také v elektrické variantě. Ta už je odvozena od současné generace, velkou díru do světa ale nedělá. Focus Electric totiž vznikl primárně kvůli splnění norem ve státě Kalifornie. Bez nabídnutí elektromobilu by tam totiž Ford už nemohl prodávat svá auta. I proto se v USA loni prodalo jen asi 900 elektrických focusů, zatímco konkurenční VW e-Golf hlásil 3.900 prodaných kusů a Tesla Model S dokonce přes 29.000 prodaných exemplářů.

Jisté je, že nové elektrický Focus nabídne delší dojezd než současné provedení, zvládající maximálně 185 kilometrů. Spekuluje se navíc také o příchodu hybridu.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - miromen
14. 1. 2017 16:43
Re: Jeden Ford
Kdyby se jim vymstila tak v ni nepokračuji. A zakaznikovi muže byt snad jedno, jakou ktera automobilka strategii použiva, duležity je vysledny produkt.
14. 1. 2017 14:47
Re: Jeden Ford
Strategie "One Ford" se Fordu v Evropě prodejně těžce vymstila, tak snad se poučí... :-O
14. 1. 2017 14:46
Re: Motorizace
Přesně tak, koupě auta nižší střední tř. s tříválcem je pro mě nepředstavitelná potupa! 8-s :no:
14. 1. 2017 14:44
Re: Opravdu mají co zlepšovat
Samozřejmě ses dopustil bohapusté demagogie. Stahování oken nepatří mezi základní ovládací prvky vozu a jeho elektromotor není umístěn pod autem. :-)
14. 1. 2017 13:31
Re: Motorizace
Najprv som bol nadseny, v poslednej dobe mi tie male objemy vadia, asi uz starnem. Optimum pre mna je 1.4Turbo (Opel/Koncern). 1.6/1.8T uz je pre mna zbytocne - cez optiku ceny a spotreby.