Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Galaxy: Fordu se narodila velká dvojčata

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Ford ukončil spolupráci s Volkswagenem na výrobě velkoprostorových vozů a v Ženevě představí nástupce. Nebude to však následník jediný! Na stejném základě vyrostly dva sesterské modely Galaxy a S-MAX.

Ford ukončil spolupráci s Volkswagenem na výrobě velkoprostorových vozů a v Ženevě představí nástupce. Nebude to však následník jediný! Na stejném základě vyrostly dva sesterské modely Galaxy a S-MAX.

Nový Ford Galaxy je prvním evropským Fordem, který nese prvky tzv. kinetického designu. To by měla být nová stylistická mluva designérů Fordu po následujících několik let. Novinka je o něco větší než jeho předchůdce, má širší rozchod kol (+59 mm vpředu, + 81mm vzadu). O 179 mm je větší je i jeho celková délka (4820 mm vs. 4641 mm), šířka se zvětšila o 60 mm (1854 mm vs. 1794 mm). Naopak výška se o málo snížila – ze 1690 mm na 1676 mm.

Větší vnější rozměry se odrazily také na velikosti interiéru. Ford slibuje dostatek místa sedmi pasažérům a dost místa prý zbývá i pro jejich zavazadla! Zavazadlový prostor se výrazně zvětšil, jeho objem v sedmimístném uspořádání je asi o třetinu větší než v případě předchozího modelu (435 litrů vs. 335 litrů). V disciplíně variabilita interiéru přichází Ford se svou zkratkou FFS (FoldFlatSystem), která znamená, že sedadla druhé a třetí řady lze zanořit do podlahy a vytvořit až 2325 litrů prostoru pro zavazadla ve dvoumístném uspořádání interiéru.

Samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě nabízejí v porovnání s předchozím modelem širší možnosti jejich nastavování, a to u sedadel druhé řady o 50 mm, u sedadel třetí řady dokonce o 60 mm.

Na přání dodávaná panoramatická střecha působí při pohledu z vnějšku jako by byla vyrobena z jediného kusu skla, zevnitř je však rozdělena do čtyř samostatných sekcí – dvě sekce jsou nad předními sedadly, dvě nad zadními, přičemž středem se po celé délce vozu táhne masivní stropní konzole. Ta ukrývá až pět odkládacích schránek a zrcátko pro kontrolu vzadu sedících dětí.

Interiér nového Galaxy ukrývá až 31 různých odkládacích schránek o celkovém objemu až 110 litrů. Stropní konzole se dodává v krátkém, středním nebo dlouhém provedení v závislosti na konkrétní specifikaci daného modelu. Nejdelší provedení se táhne od čelného skla až po druhou řadu sedadel.

Ford Galaxy je vybaven komplexní škálou aktivních bezpečnostních prvků. Za všechny jmenujme vylepšenou verzi inteligentního ochranného systému IPS (Intelligent Protection System), který zahrnuje kromě obvyklých čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů i nový kolenní airbag pro řidiče. Ford v modelu Galaxy uvádí také nový systém aktivních tlumičů CCD (Continuously Controlled Damping), zařízení pro rozjezdy do kopců HL (Hill-Launch-Assist), adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control).

Pro nový Ford Galaxy je připravena následující nabídka motorů. Výkonová škála začíná u motoru Duratorq 1.8 TDCi (74 kW), pokračuje motorem Duratorq 1.8 TDCi (92 kW), Duratorq 2.0 TDCi (96 kW s filtrem pevných částic DPF), Duratorq 2.0 TDCi (103 kW s nebo bez filtru DPF) a vrcholí motorem Duratec 2.0 TDCi (107 kW). O zážehových motorech nepadlo v tiskové zprávě ani slovo.

Silnou stránkou nového Galaxy budou také sportovní jízdní vlastnosti, které budou ještě zvýrazněny v sesterském sportovněji orientovaném S-MAXu.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
20. 2. 2006 22:05
Re: Král!!!
Klid Pedro ;-) dvě vlaštovky jaro nedělaj... přijde VW jaro, VW smršť... A Marrakesch... to bude ta pravá trefa. Autobusy už moc nefrčej ;-) :yes: P.S. Ten S-MAX je dobrej.