Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jeep Wrangler vstupuje na český trh. Stojí 1,2 milionu korun

Ondřej Lilling
Diskuze (4)
Ikonický offroad oficiálně vstoupil na český trh. A kde se s ním seznámit lépe, než v prostředí terénního polygonu v Bělé pod Bezdězem.

Tak se znovu setkáváme, chtělo by se mi říct. S novou, čtvrtou generací Jeepu Wrangler, jsem se potkal už v červenci letošního roku na mezinárodní prezentaci. Teď si dáváme dostaveníčko znovu, protože legendární offroad vstupuje na český trh. A kde takového drsňáka představovat jinde, než na terénní trati v Bělé pod Bezdězem.

Na konferenci zazní dlouhá historie modelu a připomenutí toho, co se změnilo. Z pohledu designu by se mohlo zdát, že toho příliš nebylo. Poslední generaci poznáte hlavně podle LED světlometů vpředu i vzadu, denní svícení se nastěhovalo do blatníků a jinak jsou tvarované i oba nárazníky. Čelní sklo je kvůli lepší aerodynamice více skloněné, pořád je ho ale možné vyklopit dopředu. Kde se nová generace posunula nejcitelněji, je interiér. Zpracování je mnohem kvalitnější, jsou tady větší displeje s lepší grafikou a nechybí ani vtipné detaily, které vzdávají hold legendárnímu Willysovi.

Vybrat si můžete mezi krátkou verzí s dvoudveřovou karoserií, která měří 4,33 metru a čtyřdveřovým modelem Unlimited, který měří 4,88 metru. Kromě větší praktičnosti je čtyřdveřový model na silnici mnohem stabilnější, dvoudveřová verze je zase obratnější v terénu. Vedle toho jsou k dispozici tři varianty střechy, novinkou je plátěné provedení, střechu je tak možné stisknutím tlačítka odsunout dozadu. Klasická verze s pevnými panely, které je možné odmontovat, zůstává. A mělo by to být jednodušší než v minulosti.

A vybírat můžete také mezi trojicí výbav. Civilizované provedení Sport následuje zdařilý kompromis v podobě verze Sahara. Tu poznáte podle osmnáctipalcových kol či lakovaných blatníků. Pořád ale disponuje pohonem všech kol Command-Trac s přiřaditelnou redukcí, takže v terénu se rozhodně neztratí.

Ceník Jeep Wrangler JL
Motor2.0T GME 2.2 CRD
Zdvihový objem [cm3] 1995 2143
Válce/ventily4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 199/- 147/-
Točivý moment [N.m/min] 400/- 450/-
Převodovka 8A 8A
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,1-10,1 7,4-7,9
Cena Sport [Kč] -1.192.900
Cena Sahara [Kč]1.362.900 1.362.900
Cena Rubicon [Kč] 1.362.900 1.362.900
Cena Sport Unlimited [Kč] -1.285.900
Cena Sahara Unlimited [Kč] 1.454.900 1.454.900
Cena Rubicon Unlimited [Kč] 1.454.900 1.454.900

Absolutní vrchol představuje nebojácný Rubicon. Ten je pro výlety do terénu vybaven nejlépe, kromě offroadových pneumatik disponuje lepší verzí pohonu všech kol Rock-Trac a jiným převodem redukce (4,0:1 namísto 2,7:1), stiskem tlačítka je možné aktivovat uzávěrky předního a zadního diferenciálu či odpojit přední stabilizátor. Věřte mi, že Rubicon toho projede opravdu hodně. Nájezdové úhly 36,4° vpředu a 25,8° vzadu jsou dost výmluvné, stejně jako hodnota brodivosti 760 milimetrů.

Pohonné jednotky jsou na výběr dvě, vyznavači zážehových motorů budou moci zvolit čtyřválcový dvoulitr o výkonu 199 kW a 400 Nm, drtivá většina zákazníků ale pravděpodobně sáhne po vznětovém čtyřválci 2.2 CRD, který nahradil dříve používanou dva-osmičku. Oba motory jsou každopádně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, což jízdu v terénu hodně usnadní. Redukci je však potřeba řadit ručně a často za pomoci hrubé síly.

Trať v Bělé pod Bezdězem schopnosti Rubiconu příliš neprověřila, což ostatně potvrzuje i fakt, že naprosto stejnou trať zvládl i Renegade Trailhawk. Je ale fakt, že zatímco Rubicon ji zvládl levou zadní, tak Renegade se na některých úsecích docela zapotil. Wrangler s terénními gumami a redukcí šplhal jako ještěrka po rozmáčeném podkladu, bez problémů zvládl průjezd brodem nebo nepříjemné boční náklony. Rezervy má tohle auto neskutečné!

Je proto skvělé, že auta jako Jeep Wrangler pořád existují. Čtvrtá generace sice v mnoha ohledech reaguje na aktuální trendy, takže přidává celou řadu moderních i asistenčních systémů, v jádru ale zůstává pořád nekompromisním offroadem, který se nebojí tvrdé práce.

Terénní rodina

Jeep během české prezentace připomněl i zbytek svojí modelové řady. Především pak co se týče modelů Cherokee a Renegade, které v nedávné době prošly modernizací. V případě modelu Cherokee na první pohled zaujme hlavně přepracovaná příď, která nahradila kontroverzní design minulého modelu. Vzhled tak mnohem více zapadá mezi ostatní modely značky.

Kompaktní model Renegade se také dočkal vizuálního omlazení, tady už ale změny nejsou tak zásadní. Přední světlomety mají podobnou grafiku jako Wrangler, přepracování se dočkaly hlavně pohonné jednotky. Zážehové motory jsou z řady modulárních motorů, litrový tříválec disponuje výkonem 88 kW, druhou možností je čtyřválcová třináctistovka naladěná na 110 nebo 132 kW, která nahrazuje motor 1.4 MultiAir. Přepracovány byly i vznětové motory 1.6 a 2.0 MultiJet, které jsou vybavené systémem AdBlue.

Ondřej Lilling
Diskuze (4)
28. 11. 2018 15:42
Re: ferova cena
Tak asi zly priklad si uviedlo, pretoze zakladna Kia Sorento stoji 33390 EUR a zakladni Wrangler stoji 47180. Kia mozno nebude mat terenne vlastnosti Jeepu, ale pre 99 % ludi postaci a dovezie ich tak potrebuju.A tito ludia nikdy nepoznaju rozdiel v jazdnych vlastnotiach. Navyse oproti Jeepu ziskaju vacsi kufor, dvoje dvere navyse kedze zakladn y Jeep ich mal len dve a navyse im ostane skoro 14 tisic EUR na dalsie auto.
Tym nexcem hanit Jeep, naopak je to moj favorit v Off roadoch, sam by som rad vedel ci je ta cena premrstena a plati sa hlavne sa Image ako trebas u HD ale komponenty nic moc, alebo je naozaj tak dobry. Inak je cena premstena kedze za 49 tisic uz kupis aj Touareg
28. 11. 2018 08:37
Testovací den v Bělé byl určitě prima,
škoda, že to pan redaktor shrnul téměř v jedné větě: "Věřte mi, že Rubicon toho projede opravdu hodně.". Což o to, já tomu věřím, ale zajímalo by mě toho po testovacím dni přeci jen trochu více, třeba chování nového automatu v terénu, hlavně při použití redukce, rozdíl v nastavení podvozku ve srovnání s předchozí generací, atd., atd.... asi netřeba pokračovat.
Obecné technické údaje a české ceny jsou známé více než měsíc, takže informační hodnota článku je z mého pohledu rovna nule :no:
Avatar - 3_diamanty
28. 11. 2018 07:49
ferova cena
staci sa pozriet na rovnako vykonne sorento ktore uz dnes tiez nejde pod melon a razom zistime ze wrangler je vlastne vcelku vyhodny kauf... navyse sorento je tak maximalne na polnacku a cestu k vikendovej chate .. kdezto toto [odkaz] je uz o 3 levely inde... dokonca ani ten najdrahsi wrangler mi nepride nijak drahy ak zvazime cenu nejakeho pre zmenu zakladneho Gecka ktore ani kasnou nie je vacsim autom a aj motoricky je v zaklade s wranglerom porovnatelne .... fakt klobuk dole za takuto legendu pytat taketo ferove prachy.... jeep umi... je cenovo slusne ferovy a to sa ceni .. pritom wrangler nikdy nebol krajsi a lepsi ako prave dnes...takze keby zaklad stal aj o 100 tisic viac tak nikto nemoze povedat ze je drahy .... jeep teda wranglera nacenil doslova ako z rise snov ... uz len ten melon dvesto niekde zohnat ach jo ;-)

jeep jede :yes: mame tu "doma" pod oknom novy compass a je nadherny :yes: