Nový London Taxi TX4: nový diesel a ABS sériově

Nový London Taxi TX4: nový diesel a ABS sériově

 
 

Taxikářská legenda, která je symbolem tradicemi protkané metropole Spojeného království, dostává právě v těchto dnech dalšího pokračovatele. Design se příliš neodchyluje od známých tvarů poslední generace z roku 2002, technicky však dochází ke změnám.

První londýnské taxi FX4 bylo uvedeno na trh v roce 1959. Standardní automobil pro krátkodobý pronájem vozu s řidičem pro dopravu v rámci metropole Londýna musel splňovat řadu přísných kritérií, z nichž řada z nich platí dodnes. Tvary běžné na konci padesátých let přetrvaly do dnešních dnů, ačkoli automobilový design se posunul o téměř pět desetiletí dále.

Společnost London Taxi International - největší automobilka držená v britských rukou - ročně vyrobí asi 3 tisíce vozů ve svých výrobních prostorách v Coventry s přispěním 400 kmenových zaměstnanců. Není neobvyklé, že taxíky urazí během desetileté služby až milion mil (tj. cca 1,6 milionu kilometrů).

Londýnské vozy taxi se exportují pro stejný účel do 35 zemí světa, fandové těchto vozů se najdou v ještě větším počtu destinací. V září byla podepsána dohoda mezi LTI a čínskou automobilkou Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. (Geely), která bude od roku 2008 vyrábět vozy taxi pro čínský trh (až 20 tisíc ročně) a vyloučena není ani čínská výroba vozů pro Londýn.

Nový model TX4 má novou kapotu a masku, inovovaná světla vpředu i vzadu. Robustní rámová karoserie i podvozek by měly odolávat náročnému provozu po městských komunikacích plných nerovností po mnoho let a současně poskytovat řidiči i posádce maximum komfortu.

Tradice netradice, i londýnské taxíky musí plnit emisní normu Euro 4, což přivedlo výrobce k radikální změně. Dodavatelem motorů již není léta spolupracující Ford, ale italská VM Motori (51 % vlastní Penske Corp. a 49 % DaimlerChrysler). Vznětový přeplňovaný čtyřválec VM R425 2,5 DOHC je vybaven dvěma vyvažovacími hřídeli, vstřikováním common-rail a elektronikou, která je propojena s elektronickým řízením automatické převodovky. Nejvyšší výkon šestnáctiventilové jednotky činí 75 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 240 Nm při 1800 ot./min. Manuální převodovka Eaton má 5 rychlostních stupňů pro jízdu vpřed, automatická alternativa pochází od Chrysleru a má taktéž pět stupňů. KOmbinovaná spotřeba činí v prvním případě 8 l/100 km, v tom druhém pak 8,8 l/100 km. Vozy jsou poprvé vybaveny protiblokovacím systémem ABS, vzadu však zůstávají bubnové brzdy.

Při konstruování vozu byl kladen důraz na pohodlí řidiče i cestujících. Nový TX4 má nové řidičovo sedadlo plnící veškeré ergonomické požadavky na dlouhodobé sedění. Kabinu odděluje od řidiče robustní bezpečnostní sklo, které může řidič uzamknout. Do vozu lze jednoduše nastupovat díky nadprůměrným rozměrům. Bez výraznějších omezení mohou taxi používat také vozíčkáři.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Design Ford Geely

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…