Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tak to jen on! Nový Opel Insignia má kabinu jak ze závodního auta

David Bureš David Bureš 7. 12. 2016 • 23:15
21
114
Zobrazit náhledy (21)
opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida opel novemodely strednitrida
Opel Insignia se v druhé generace výrazně proměnil. Je sportovněji tvarován, je delší a výrazně lehčí.

Krátce po odhalení vzhledu díky špionážním fotkám nezamaskovaného automobilu se druhá generace Opelu Insignia představuje oficiálně. Zatím se tedy ukazuje jen ve formě sesterského Vauxhallu, ten se ale od u nás prodávaného modelu liší jen znaky a volantem vpravo.

Design není potřeba blíže představovat, znali jsme ho již od odhalení prototypů bez kamufláže. Nová Insignia svými tvary navazuje na modernizovanou Zafiru, hlavní inspirací byl podle Opelu koncept Monza z roku 2013. Oproti dosavadní generaci je automobil sportovněji pojat, a to jak celkovým vzezřením, tak nižší siluetou. I proto v případě pětidveřové verze nese přídomek Grand Sport.

Insignia se ve srovnání s předchůdcem výrazně změnila také co do rozměrů. Je o 29 mm nižší, zároveň se ale rozchod kol rozšířil o 11 mm a sama karoserie natáhla o 55 mm. Konstruktéři rovněž prodloužili rozvor o 92 mm a zároveň zkrátili převisy karoserie. Snaha o vyšší praktičnost je však zároveň zřejmě jedinou pihou na kráse, Insignia z boku trochu připomíná jezevčíka. Aerodynamika je ale perfektní, součinitel aerodynamického odporu má hodnotu pouze 0,26.

Navzdory výraznému nárůstu rozměrů nová Insignia zhubla, čímž reagovala na kritiku otylého předchůdce. Díky nové platformě sdílené s Chevroletem Malibu je Insignia Grand Sport až o 175 kilogramů lehčí než dosavadní generace. Jen lehčí konstrukce karoserie přitom ušetřila 60 kilogramů.

Interiér svojí koncepcí připomíná o segment menší Astru, hlavním rozdílem proti ní je větší obrazovka multimediálního systému. Jeho součástí bude možnost spárování s chytrým telefonem nebo Wi-Fi až pro sedm zařízení. Snaha o sportovnost pokračuje i zde, řidič sedí o tři centimetry níže než v dosavadní generaci. Opel dokonce neváhá přirovnat vnitřek Insignie kabinám závodních aut, a to díky nízkému posazu, orientaci palubní desky na řidiče a snadnému přístupu k ovladačům. No uvidíme po prvním setkání… Každopádně se hodně těšíme na ergonomická sedadla s certifikátem, která nabídnou vedle vyhřívání také ventilování a masáž.

Bližší informace o nabízených motorech Opel zatím nezveřejnil. Díky jízdám s prototypy vozu nicméně víme, že součástí nabídky bude nový motor 1.5 Turbo (121 kW) a 2.0 Turbo.

K dispozici pak bude nový osmistupňový automat a pohon všech kol. Jeho řešení bude netradiční, zadní diferenciál totiž nahradí dvě vícelamelové spojky umožňující vektorování točivého momentu mezi zadní kola. Insignia Grand Sport má tak být stabilnější v zatáčkách a jistější na každém povrchu. Kdo by pak žádal více pohodlí, bude moci objednávat adaptivní podvozek.

Dnes už samozřejmostí je pak bohatá zásoba bezpečnostních prvků. O řádné osvětlení vozovky před řidičem se postarají adaptivní diodová světla IntelliLux LED matrix, zatímco chodce ochrání aktivní (hliníková) kapota. Chybět nebude ani adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu nebo head-up displej.

Opel Insignia se zatím představuje ve formě liftbacku, který bude prodáván s přídomkem Grand Sport. Následovat bude i kombi (Insignia Sports Tourer) a zvýšené oplastované kombi ve stylu Scoutů a Allroadů (Insignia Country Tourer). K oficiálnímu představení Grand Sportu dojde na ženevském autosalonu v březnu 2017, minimálně Country Tourer se představí až v druhé polovině příštího roku.

Související články

Témata
Avatar - removed
8. 12. 2016 18:03
Re: Smerovky...
No, ten cumak se mi take moc nezamlouva u nove CX-5
Avatar - Emel
8. 12. 2016 15:35
Re: Opět další srdcovka
Vnímání značky se nemění tak rychle, ale pokud by Renault střední třídu úplně opustil, tak by to podle mě dlouhodobým působením jeho image poškodilo. Podobně jako Alfě škodilo, že končí s Giuliettou.

Ono nejde jen o image, ale také o to, mít co nabídnout do fleetu. Pokud máš firmy, kde chtějí brát jen jednu značku, tak je docela problém posadit všechny manažery do Espacu nebo Kadjaru.
Avatar - Barrichello
8. 12. 2016 10:37
Re: Rüsselsheimské kladivo
Jo GM umí :yes:
8. 12. 2016 10:34
Re: Opět další srdcovka
Nesouhlas. Nijak zvlášť by mu to neublížilo, protože Renault začal výrazně stoupat ještě před tím než přišel Talisman. Pro značku a její prodeje je důležité s jakými modely přijde a ne jestli má reprezentativní model ve střední třídě. Image značky se tím nijak nezmění. Jako top model může klidně fungovat větší SUV (Koleos) nebo Espace.
Avatar - Dinar
8. 12. 2016 09:20
Re: Nádhera
Céčková vectra nebyla jízdně ani nic moc, technika průměr, vnímaná kvalita lowend, první insignie byla velké auto s malým prostorem, těžká, jízdně sotva průměr, vnímaná kvalita průměr. U druhé generace vyjadřuju naději, ano, zatím jen z obrázků, že napravuje chyby první generace a bude znamenat, kvalitativně, návrat do první ligy své třídy. O prodejích nemluvím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud