Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Tiguan bude k mání ve třech verzích

David Bureš
Diskuze (3)
Vedle dosavadního provedení se v prodeji objeví i prodloužený Tiguan a lifestylová varianta.

Zahájení výroby nové generace Volkswagenu Tiguan je údajně naplánováno na únor 2015. Jelikož bude vůz používat novou platformu MQB, bude snadné postavit několik karosářských variant tohoto SUV. Volkswagen plánuje rovnou tři.

Základem budoucí modelové řady Tiguanu bude standardní provedení, které bude tak jako současná generace delší než 4,4 metru. Tuto verzi doplní prodloužený Tiguan dlouhý zhruba 4,95 metru a lifestylová varianta.

Delší Tiguan bude stát zhruba 30.000 euro, tedy asi 747 tisíc korun. Na rozdíl od podobně velkého Touaregu nemá být luxusně vybaveným automobilem, ale spíše levným vozidlem.

Takzvaný Tiguan XL má bodovat především v Rusku, Číně a Spojených státech, jeho hlavními konkurenty mají být SUV z dílny korejských značek.

Předpokládá se, že uvnitř Tiguanu XL budou až tři řady sedadel, objem zavazadelníku se má pohybovat okolo hodnoty 600 litrů.

Podobu lifestylové varianty automobilka naznačila už konceptem Cross Coupe. Tento Tiguan bude kratší než základní varianta, na délku bude měřit asi 4,35 metru. Automobil pak bude hrát podobnou roli jako modely (Passat) CC nebo Scirocco, lákat bude tedy ty zákazníky, pro něž bude běžný Tiguan příliš nudný.

Platforma MQB umožňuje použití maximálně pětiválcových motorů. Budoucí Tiguan se bude spoléhat na čtyřválce – zážehové 1,4 TSI (ve verzích o zhruba 90 kW a 103 kW) a 2,0 TSI (cca 162 kW) a několik výkonových variant turbodieselu 2,0 TDI. V nabídce bude samozřejmě dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol.

Automobily s platformou MQB budou moci být rovněž plug-in hybridy nebo elektromobily a druhá generace Tiguanu nebude v tomto ohledu výjimkou. Možnosti MQB automobilka prezentovala na základě studie Cross Coupe. Červený koncept představený letos v Ženevě měl přední kola poháněna turbodieselem (140 kW, 400 Nm) a elektromotorem (40 kW, 180 Nm), zadní kola poháněl druhý elektromotor (85 kW, 270 Nm).

Platformu MQB použije v budoucnu také druhá generace Škody Yeti, která se na trh zřejmě dostane na začátku roku 2016. Ještě předtím, na konci roku 2013, bude modernizována současná generace Yetiho.

SEAT zatím výrobu SUV pouze zvažuje, nejdříve se chce dostat zpět do černých čísel. Španělská automobilka loni vykázala ztrátu 225 milionů Euro.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Ada je zase tady
2. 4. 2012 23:38
Re: Suverén
Pokud bude komercni model vypadat takhle, tak sbohem. Zmrdidesign uz asi vitezi i u VW. Obludna kola, neumerne nizka zasklena plocha... :no:

Urcite nebudou chybet kelimky okolo pristroju, zato asi bude chybet rucni brzda...
2. 4. 2012 16:10
Re: Suverén
:yes: