Nový Volkswagen Jetta v Německu v přepočtu od 597.000 Kč
Jetta prošla letos na jaře výraznou modernizací, zatím však byla určena pouze pro zámoří. Nyní se z továrny v mexické Pueble podívá i do Evropy. Od dříve představené americké specifikace se navenek liší ta „naše“ pouze bílými blikači místo oranžových. Maska už tedy jinak nemá dvě chromované vodorovné lamely, které propojují logo automobilky, nýbrž tři a dál od sebe. Ztratila černé orámování. K nepoznání se proměnil i přední nárazník. Hodně zdrsněl a ztenčil se, je dynamičtější, i kulaté mlhovky v rozích jsou minulostí. Dvě žebra v otvoru pro chlazení (místo dřívějších tří) se výrazně protáhla, to spodní je lakované. Hlavní světla dostala v některých specifikacích viditelné denní diody tvaru L. Ta zadní mají novou grafiku i tvar, vypadají štíhleji. Zlom na víku zavazadelníku zůstal zachován. Jetta dostane také nové barvy a kola, jak už to při faceliftech bývá.
V interiéru se zlepšila kvalita materiálů. Přístroje jsou modernější a atraktivnější, volant pochází ze sedmičkového Golfu, Jetta je však technicky založena na předchozí šesté generaci. Pro ni samotnou je to také řada s číslem VI. Proto ani v rámci těchto úprav nedostala elektrickou parkovací brzdu, zůstává u klasické mechanické páky. Což některé majitele určitě potěší.
Úplně jiná než v USA je nabídka motorů, všechny jsou připraveny na emisní normu Euro 6. Jetta je u našich západních sousedů k mání základu se zážehovým motorem 1.2 TSI/77 kW a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Větší turbodmychadlem přeplňovaná čtrnáctistovka se prodává ve variantách 92 a 110 kW obou buď s manuálem, nebo s dvouspojkovým ústrojím DSG. Příznivce nafty potěší přítomnost 2.0 TDI, taktéž se dvěma stupni naladění: 81 a 110 kW. Slabší jede 197 km/h, z klidu na stovku zrychlí za 11 s a průměrně spotřebuje jen 4,0 l na 100 km. Musí mu stačit manuál jen s pěti stupni, případně DSG se sedmi. Stejně výkonná, ale menší šestnáctistovka se nemontuje. Alespoň prozatím, což je v době downsizingu poněkud zvláštní. Nová stopadesátikoňová varianta vznětového dvoulitru může mít kromě přímo řazeného také dvouspojkové ústrojí, obě se šesticí rychlostí. Čtyřválec konstrukční řady EA288 dává zmíněných 110 kW a 320 N.m. Maximální výkon je k dispozici v úzkém pásmu od 3500 do 4000 otáček, točivý moment pak v rozmezí 1750-3000 min-1.
Jettu dostane zákazník standardně s balíčkem BlueMotion Technology, který zahrnuje start-stop a dobíjení palubního akumulátoru při brzdění. Všechny mají také šestnáctipalcová litá kola, rádio RCD 210 s možností přehrávání MP3, klimatizaci, asistent rozjezdu do kopce, detektor únavy, všechna okna i vnější zpětná zrcátka ovládají elektromotorky. Ceny na německém trhu uvádíme v přehledné tabulce i s přepočtem na koruny. Faceliftované modely nevydrží na trhu dlouho, nejspíš již za dva roky budou vystřídány nástupcem.
Volkswagen Jetta – ceny v Německu | ||
Verze | Cena [EUR] | Cena [Kč] |
1.2 TSI/77 kW | 21.725 | 597.100 |
1.4 TSI/92 kW | 22.975 | 631.500 |
1.4 TSI/92 kW DSG | 24.850 | 683.000 |
1.4 TSI/110 kW | 24.275 | 667.200 |
1.4 TSI/110 kW DSG | 26.150 | 718.700 |
2.0 TDI/81 kW | 24.375 | 670.000 |
2.0 TDI/81 kW DSG | 26.250 | 721.500 |
2.0 TDI/ 110 kW | 26.800 | 736.600 |
2.0 TDI/110 kW DSG | 28.675 | 788.100 |