Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Passat bude levnější, bude stát zhruba 650.000 Kč

David Bureš
Diskuze (164)
Osmá generace Volkswagenu Passatu je na německém trhu dostupná ve třech stupních výbavy. Nabídka motorů je zatím omezena.

Volkswagen spustil německý konfigurátor nové generace Passatu. Díky tomu víme, že ceny automobilu u našich západních sousedů aktuálně začínají na částce 30.250 eur za turbodiesel 2.0 TDI (110 kW).

České ceny zatím zveřejněny nebyly. Nicméně dlouho už tajné nebudou, předprodej vozu totiž začíná za několik málo dní. První exempláře se pak k zákazníkům dostanou před koncem roku.

Přestože oficiální české ceny zatím neznáme, ze zákulisních informací vyplývá, že automobil nebude stát více než aktuální generace. Naše zdroje dokonce tvrdí, že nízkou cenou nového Passatu budeme překvapeni. Zlevnění totiž umožní použití nové modulární platformy MQB, díky které je výroba auta méně nákladná.

Základní českou cenu Volkswagenu Passat B8 odhadujeme na 650.000 korun. Jak jsme k této částce dospěli? Vycházíme ze stejného cenového modelu, jako v případě šesté a sedmé generace Golfu. Cena Golfu totiž díky použití modulární platformy MQB klesla o zhruba 57.000 korun. Zatímco Volkswagen Golf VI s 1.4 TSI (90 kW) a výbavou Highline při uvedení na český trh v roce 2008 stál rovných 500.000 Kč, jeho nástupce Golf VII s 1.4 TSI (90 kW) a srovnatelnou výbavou Comfortline aktuálně stojí 442.900 korun.

Pokud tento cenový rozdíl aplikujeme i na Volkswagen Passat, dojdeme přesně k částce 646.900 Kč za turbodiesel 2.0 TDI (110 kW). Odcházející Passat se srovnatelným motorem 2.0 TDI (103 kW) aktuálně stojí 702.900 Kč, tedy o 56.000 korun více.

České ceny Passatu budou zveřejněny na přelomu července a srpna. Tehdy bude na našem trhu zahájen předprodej vozu.

Volkswagen Passat B8 sedan: Ceny na německém trhu
MotorVýbavaCena v Německu [€]Přepočet ceny [Kč]
2.0 TDI (110 kW)Trendline30.250829.000
2.0 TDI (110 kW)Comfortline32.575893.000
2.0 TDI 4Motion DSG (176 kW)Comfortline43.6251.200.000
1.4 TSI ACT (110 kW)Comfortline30.375832.000
2.0 TDI (110 kW)Highline35.700978.000
2.0 TDI 4Motion DSG (176 kW)Highline45.1251.240.000
1.4 TSI ACT (110 kW)Highline33.500918.000

Na německém trhu bude nový základní Volkswagen Passat s 2.0 TDI (110 kW) stát v přepočtu 829.000 korun. Německé ceny kombi aktuálně začínají na 31.325 eurech (asi 858.000 Kč). Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem, dvouspojková převodovka se stejným počtem převodů se dodává za příplatek 2.200 eur (cca 60.300 Kč).

V nabídce na německém trhu jsou tři stupně výbavy. Základní Trendline disponuje plechovými 16" koly, multifunkčním volantem, elektrickým ovládáním bočních oken či klimatizací. Comfortline přidává pohodlnější sedadla, mlhovky, bezpečnostní systém Front Assist nebo parkovací čidla. Highline se chlubí také třízónovou klimatizací nebo multifunkčním displejem Premium.

Později německá cena ještě klesne. V současnosti naši západní sousedé ještě nemohou objednávat základní 1.4 TSI (92 kW). Ta bude stát 25.875 eur (709.000 Kč), respektive 26.950 eur (cca 738.000 korun) v případě kombi.

Volkswagen Passat B8 kombi: Ceny na německém trhu
MotorVýbavaCena v Německu [€]Přepočet ceny [Kč]
2.0 TDI (110 kW)Trendline31.325858.000
2.0 TDI (110 kW)Comfortline33.575920.000
2.0 TDI 4Motion DSG (176 kW)Comfortline44.6251.223.000
1.4 TSI ACT (110 kW)Comfortline31.375860.000
2.0 TDI (110 kW)Highline36.8751.010.000
2.0 TDI 4Motion DSG (176 kW)Highline46.3001.270.000
1.4 TSI ACT (110 kW)Highline34.675950.000


David Bureš
Diskuze (164)
Avatar - white label
15. 7. 2014 18:35
Re: NEW !!!
Jj, jetý baworák po německém důchodci (ideálně už dlouho bez řidičáku), to je hotové terno... >:-[]
Avatar - white label
15. 7. 2014 18:32
Re: NE, AUTO STOLETÍ (PÁRY)!
To už si nám o sobě napsal minimálně stokrát...
15. 7. 2014 17:31
NEW !!!
Pri prvej fotografii ma celkom zaujal. Pri pohľade do interiéru ma zarazila silueta stredového tunela pripomínajúca Oktáviu. Pár týždňov som mal posledný Passat a môžem povedať , že to je skvelé auto. Aj do firmy som kúpil predchádzajúcu Oktáviu a tiež môžem povedať, že je to dobré auto. No po pár dňoch s novou Oktávkou konštatujem, že aj keď obal je možno nový, po stránke komfortu jazdy to totálne posrali. S novou Oktávkou sa nedá chodiť viac ako 100 lebo mi ide uši utrhnúť. Ak s novým Passatom urobia to čo s novou Oktávkou tak si radšej rýchlo kúpte aktuálny odchádzajúci Passat, lebo dobré časy skončia. Ale aj tak zbytočne tu riešiť VW či Škodu. Radšej kúpim ročné BMW s pár kilometrami ako nový VW ....
15. 7. 2014 02:29
Re: NE, AUTO STOLETÍ (PÁRY)!
jsi jen hloupe tupe omezene hovado
14. 7. 2014 14:47
Re: AUTO DESETILETÍ
Tak pri tychto pohladoch veru nie je iste, ci zrovna "Apostol" je z tychto dvoch aut to ktore si zasluzi pomenovanie "silny"!