14.10. 2015 Jan Mička Jan Mička

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

 

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Od včerejšího dne se oficiálně prodává na českém trhu.

S druhou generací Volkswagenu Touran jsme se osobně seznámili už v únoru letošního roku, později v rámci březnového autosalonu v Ženevě, kde slavil světovou premiéru, na české silnice však oficiálně vyjel teprve včera. Velký redakční test uskutečníme v nejbližší době, mezi tím si ale shrneme krátké jízdní dojmy.

Prezentace k uvedení nového Volkswagenu Touran probíhala v nově otevřeném pražském komplexu Aviatica Waltrovka, kde na nás čekal tmavě modrý exemplář s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW a točivém momentu 340 N.m. Vůz je od základu nový, čemuž odpovídá nejen použití modulární platformy MQB, ale především implementace motorů EA 211 (zážehové) a EA 288 (vznětové). Všechny agregáty plní emisní normu Euro 6, které bylo u dvoulitrového TDI docíleno díky systému vstřikování močoviny SCR.

Volkswagen Touran GTI? Proč ne?

Touran mezigeneračně hodně vyrostl. S délkou 4527 milimetrů je o 130 milimetrů delší než předchůdce, 36 milimetrů přibylo do šířky (1829 mm) a rozvor náprav má nyní délku 2791 milimetrů (+113 mm). Největší posun ale stejně zaznamenáváme po stránce vnějšího vzhledu. Vůz je nyní dospělejší, ležérnější a zároveň o něco sportovnější. Mohou za to především horizontální linky v přední části – ani bychom neřekli, že se výška zmenšila pouze o šest milimetrů (1659 mm).

Dvoulitrové TDI je na tom výkonově stejně jako čtrnáctistovka TSI, u takto velkého automobilu bychom ale rozhodně neváhali a šli do turbodieselu (rozdíl činí 60.000 Kč ve prospěch TSI za 587.900 Kč). Zkoušený exemplář byl s pouhými třinácti ujetými kilometry v „zajížděcí“ fázi, až na důvěrně známý odér „vypalování“ tepelně ovlivněných dílů to na něm ale nebylo poznat. Všech 150 koní naplno cválá v rozmezí 3500 – 4000 otáček, namísto deklarovaných 1750 jsme ale maximální zátah 340 newtonmetrů pocítili až lehce pod hranicí dvou tisíc. Jedinému turbodmychadlu zkrátka chvíli trvá, než „nakrmí“ všechny válce, průběh zrychlení pak ale není nikterak výbušný, jak se ostatně na rodinné auto sluší.

Motor je standardně párován se šestistupňovou manuální převodovkou, která se pro první české kilometry stala naší volbou. Kulisa je typicky „golfovská“, tedy s přesnými a relativně krátkými drahami, odstupňování se ale podvolilo snaze o co nejnižší otáčky. Na dálnici při rychlosti 130 km/h motor točí pouze 2200 min-1, v tomto spektru je ale velmi živý a dokáže plynule táhnout i za hranice legálních limitů. Spotřebu nelze u nezajetého vozu brát příliš vážně, necelých osm litrů včetně krátké návštěvy „klikatého“ okolí Karlštejna lze ale považovat za úspěch.

Šéf českého Volkswagenu: Nové CC dorazí na trh nejdříve příští rok (rozhovor)

Nastavení podvozku plně odpovídá celkovému vzezření Touranu. Dokonce i bez adaptivních tlumičů DCC za příplatek 23.000 Kč se nese po silnici se zdravým nadhledem, spolehlivě tlumí většinu nerovností a občas zachybuje pouze na příčných spárách. Ani tehdy jsme se ale většího bouchání nedočkali. Jenom málokdo by s Touranem den co den „řezal“ ostré zatáčky, ani tento režim mu ale není úplně cizí. Karoserie se v oblouku vlivem měkčího pérování docela naklání, přední kola ale následuje bez problémů a k nedotáčivosti dochází až při hodně citelném utažení stopy. Zkrátka kam jej pošlete, tam velmi ochotně jede, a nesnaží se nikterak maskovat charakter pohodlného rodinného dostavníku.

Během krátké testovací jízdy jsme se stihli pouze vystřídat na místech řidiče a spolujezdce, i to ale přineslo důležité poznatky. Vyšší posez a pohodlná sedadla budou to pravé na dlouhé cestování, které navíc zpříjemní dobře odhlučněný podvozek a minimální aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech. Manévrování ve stísněných prostorách navíc není o nic složitější než s běžným Golfem. Škoda pouze méně kvalitního obrazového výstupu zadní parkovací kamery – s GoPro Connect to bude rozhodně lepší (viz níže)!

Na co se můžeme těšit?

Minulé generace Volkswagenu Touran se během dvanácti let výroby celosvětově prodalo zhruba 1,9 milionu kusů, nástupce má tedy nač navazovat. Vedle dospělejšího designu karoserie a nadmíru dostatečného vnitřního prostoru je to ale především výbava, kterou na nás zapůsobil už v rámci prezentace. Zvědavi jsme především na diodové přední světlomety, v nejvyšší specifikaci včetně dynamického přisvětlení do zatáček (stojí 45.400 Kč), asistent pro couvání s vozíkem (známe z Passatu), funkci zesílení hlasu (interkom) známou z Multivanu nebo zajímavou vychytávku v podobě aplikace GoPro Connect. Obraz kamery se totiž přenáší na 6,5palcovou obrazovku infotainmentu, a jak známo, GoPro můžete „přilepit“ snad kamkoliv.

Video

Ceny nového Touranu zveřejnil český importér už na konci května, tehdy se však jednalo o předprodejní akci. Od 1. září přibyla v nabídce možnost kombinace motorů 1.6 TDI (81 kW) a 2.0 TDI (110 kW) s převodovkou DSG a čtrnáctistovku TSI (110 kW) lze objednat i s manuální šestistupňovou skříní. Základní cena 555.900 za dvanáctistovku TSI (81 kW) se však nemění. Konfigurace motorů a výbav je uzpůsobena pro český trh, proto v základní nabídce nenajdeme například čtyřválec 1.8 TSI (132 kW) – ten je nicméně možno dodat na základě individuální poptávky.

Český dovozce do těchto dnů přijal desítky závazných objednávek nového Touranu, přičemž snahou je dodat vozy zákazníkům ještě do konce roku. Očekává se, že letošní prodeje modelu přesáhnou hranici tisíci kusů, tedy nejméně o 50 více než loni. Za prvních devět měsíců roku 2015 se u nás prodalo 755 Touranů, pochopitelně se ale jedná o odcházející generaci.

Volkswagen Touran - technická data a české ceny v předprodeji
Motor1.2 TSI1.4 TSI1.6 TDI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]1197139515981968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]81/4600-5600110/5000-600081/3200-4000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]175/1400-4000250/1500-3500250/1500-3000340/1750-3000
Převodovka6M6M(7A)6M(7A)6M(6A)
Maximální rychlost [km/h]189209187208(206)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11.38.911.99.3
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]5.45.6(5.4)4.44.4(4.7)
Cena Comfortline [Kč]555.900587.900615.900647.900
Cena Highline [Kč]-617.900645.900677.900
Údaje v závorkách platí pro převodovku DSG za příplatek 40.000 Kč
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže

Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair oznámil, že od…

České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie

České hudební nástroje by mohly mít ve světě znovu velký…

Babiš připouští, že nemusí být premiérem Babiš připouští, že nemusí být premiérem

Šéf hnutí ANO připustil debatu o osobě příštího premiéra.…

Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců

Největší skandinávská stavební společnost Skanska se v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Volkswagen Touran vstoupil na český…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Euro NCAP 2015: VW Touran – Pět hvězd na první pokus Euro NCAP 2015: VW Touran – Pět hvězd na první pokus

Volkswagen Touran v nové generaci na rozdíl od svého…

 



 
Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

TEST: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

Dnes 15:52

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.




Blesk.cz

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

Smutná zpráva: Zarostlý a vyhladovělý Ben  nepřežil, po měsíci v útulku uhynul! »Páníčka« šetří policie

Smutná zpráva: Zarostlý a vyhladovělý Ben nepřežil,…

V zuboženém stavu se dostal začátkem prosince dvanáctiletý Ben, kříženec pasteveckého plemene briard, k Elišce…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Peklo na zemi. Nejšílenější den. Kolomý a Macík se trápili v Argentině

Peklo na zemi. Nejšílenější den. Kolomý a Macík se…

Úterý nebylo zrovna dnem českých truckerů na letošním Rally Dakar. Zkušený Martin Kolomý z Buggyry po 40…

 

Reflex.cz

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů budou volit i Zemana. Hodně jich k volbám už vůbec nepůjde

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů…

První průzkum po prvním kolem voleb není dobrá zpráva pro Jiřího Drahoše. Okolo 6 až 7 procent voličů, kteří o…

Český lev 2017: Nejvíc nominací má Bába z ledu. Podívejte se na kompletní seznam nominovaných

Český lev 2017: Nejvíc nominací má Bába z ledu.…

Rodinný film Bába z ledu režiséra Bohdana Slámy o vztazích mezi lidmi tří generací v jedné rodině získal 15…