Nürburgring omezuje výkon GT3 závoďáků
Když Jann Mardenborough se svým Nissanem GT-R NISMO GT3 ve Flugplatzu vzlétl do vzduchu a přistál až v divácké zóně, kde zabil jednoho z diváků, mělo to pro Severní smyčku dalekosáhlé důsledky. Byly stanoveny rychlostní limity na rovinkách a tím pádem znemožněny pokusy automobilek o rychlostní rekordy a byl vypracován plán na změny profilu některých úseků trati společně s vylepšením ochranných zón pro diváky.
A nezůstalo jen u toho. Závoďáky kategorie GT3, které tam jezdí nejen slavný závod 24 hodin Nürburgringu, ale i seriál VLN, budou mít na popud německé asociace motoristického sportu snížen výkon o 10 %. Týkat se to bude nejen vrcholné třídy SP9/GT3, ale i SP7, SP-Pro a SP-X. Současně budou auta muset mít vyšší světlou výšku a dojde k omezení v oblasti aerodynamiky, což sníží přítlak a v konečnému důsledku to auta také zpomalí.
A konečně - zakázány budou extrémně přilnavé směsi pneumatik, stejně jako experimentální směsi. Okruhová auta jsou díky pokroku ve všech myslitelných oblastech rok co rok o něco rychlejší a provedené změny vrátí časy na úroveň, jakou měly před několika lety. Jak moc velký efekt to bude mít se ale ukáže až v květnu, kdy změny přichází v platnost.