Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nürburgring omezuje výkon GT3 závoďáků

Michal Fokt
Diskuze (13)
V souvislosti s březnovou nehodou s tragickými následky budou mít od letoška všechny závodní vozy GT3 na Nürburgringu snížený výkon o 10 procent.

Když Jann Mardenborough se svým Nissanem GT-R NISMO GT3 ve Flugplatzu vzlétl do vzduchu a přistál až v divácké zóně, kde zabil jednoho z diváků, mělo to pro Severní smyčku dalekosáhlé důsledky. Byly stanoveny rychlostní limity na rovinkách a tím pádem znemožněny pokusy automobilek o rychlostní rekordy a byl vypracován plán na změny profilu některých úseků trati společně s vylepšením ochranných zón pro diváky.

A nezůstalo jen u toho. Závoďáky kategorie GT3, které tam jezdí nejen slavný závod 24 hodin Nürburgringu, ale i seriál VLN, budou mít na popud německé asociace motoristického sportu snížen výkon o 10 %. Týkat se to bude nejen vrcholné třídy SP9/GT3, ale i SP7, SP-Pro a SP-X. Současně budou auta muset mít vyšší světlou výšku a dojde k omezení v oblasti aerodynamiky, což sníží přítlak a v konečnému důsledku to auta také zpomalí.

A konečně - zakázány budou extrémně přilnavé směsi pneumatik, stejně jako experimentální směsi. Okruhová auta jsou díky pokroku ve všech myslitelných oblastech rok co rok o něco rychlejší a provedené změny vrátí časy na úroveň, jakou měly před několika lety. Jak moc velký efekt to bude mít se ale ukáže až v květnu, kdy změny přichází v platnost.

Michal Fokt
Diskuze (13)
Avatar - curwasportiva
22. 12. 2015 17:27
Re: Placete na spatnem hrobe
Ja nic netvrdím jak jsem odkazoval drive, tato informace pochází z fb stránky "save the ring", kterou provozují lidé kteří mají hodně blízko k NS a jejimu zákulisí...
Jinak nedělají rovinku, ale zarovnavaji horizont, aby tolik nekopal, což se děje už po druhé v historii NS
Avatar - TeeJay
22. 12. 2015 09:29
Re: Divná doba
Asi tak...
Avatar - Bully_
22. 12. 2015 06:59
Re: Placete na spatnem hrobe
Nejsem vestec, abych podle jedne fotky s mizernym rozlisenim dokazal tvrdit, ze se odfrezovanim svrchni casti povrchu trate zmeni jeji celkovy profil. Kazdopadne stejny problem je treba i na Schwedenkreuz, tak se nechme prekvapit, jestli se opravdu upravuje povrch, jak nam tvrdi, nebo delaji z trate rovinku, jak tvrdis ty.
Co se tyka bezpecnosti, tak je podle me mrtvy jezdec nebo divak mrtvy uplne stejne, at je to dneska, nebo pred par lety, jestli tomu jde rozumnet.
Avatar - Ham.
21. 12. 2015 23:54
Divná doba
Závodění bylo vždy o riziku, pro jezdce o velkém riziku, pro diváky o menším, ale stále riziku. Nikdo nechce zbytečně umírat, ale eliminovat zcela riziko v motoristickém sportu prostě nejde. Na NS se udělalo pro bezpečnost dost. Diváci mají vymezené zóny, hromady svodidel a plotů lemují trať. Volat po dalším zvýšení bezpečnosti kvůli jedné, byť tragické nehodě, je nesmysl (to nebylo nějaké fatální selhání ani jezdce, ani diváka, ani pořadatelů, auto se prostě vzneslo dost blbě a dokázalo překonat všechny bariéry, to se prostě někdy stane, stačí si vzpomenou na desítky mrtvých v Le Mans, když Mercedes vletěl do diváků). Nikdo nenutí jezdce ani diváky účastnit se závodů a je zcela na svobodné vůli jak jezdců, tak diváků jestli určité riziko spojené se závody přijmou nebo ne. Pokud ne, tak není nic jednoduššího než sedět doma a těšit se z toho jak jsem vyzrál na riziko (a nechat se druhý den přejet na přechodu zfetovaným grázlem). Mohou se rozšiřovat zatáčky, dávat trojitá svodidla, stavět patnáct metrů vysoké ploty, vybagrovávat horizonty, omezovat rychlosti, snižovat výkony, odsouvat diváky až do vzdálenosti, kdy z celého závodu uvidí pendrek. V poslední fázi zbývá místo jezdců nasadit roboty a místo diváků instalovat TV kamery. Pak je ovšem daleko víc vzrušující drandit domácí autodráhu.
Avatar - curwasportiva
21. 12. 2015 23:25
Re: Placete na spatnem hrobe
"Ze je nekde odfrezovany kus vozovky prece neni nijak v rozporu s textem meho prispevku."

Ten kus nekde, je prave zminovany horizont, kde se stala ta nehoda, ktery prave ted prochazi "rekonstrukci", neboli zarovnanim.

Ano hadky o casech, hlavne z duvodu ruznych variant trate, nejsou zrovna plodne, ale rozhodne bych rekl, ze zajet dobry cas bylo nebezpecnejsi v 80. letech, dnes ve dnesnich sofistikovanych a mnohem bezpecnejsich vozech.