Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nulová silniční daň pro hybridy, auta na LPG/CNG a E85 od 1.1.2009

Ondřej Láník
Diskuze (138)
Podle novely zákona o silniční dani jsou od roku 2009 od silniční daně osvobozena ekologicky šetrná vozidla.

Silniční daň platí podnikatelé, kteří ke své činnosti podnikání využívají firemní automobily. Podle novely z loňského léta nemusí daň platit za vozy, které mají elektrický, hybridní (elektro+spalovací motor) nebo pohon (používají jako palivo CNG nebo LPG). Osvobozena jsou také vozidla, která jsou výrobcem upravena pro spalování směsi benzinu a etanolu E85.

Nejrozšířenější kategorií vozů, kterých se osvobození od daně bude nově týkat, jsou auta na LPG, kterých na českých silnicích jezdí přes 140.000, vozů na CNG jezdí zhruba 1200 a aut na hybridní pohon je v česku několik stovek.

Vláda tak splnila další z úkolů, které si předsevzala v rámci Národního programu snižování emisí České republiky. Ten byl schválen již v červnu 2007 a kromě novelizace zákona o silniční dani zahrnuje i záměr přípravy Programu obnovy vozového parku veřejné správy za tzv. „čistá“ vozidla, kdy v roce 2014 by mělo být 25 % vozidel státní správy obměněno za „čistá vozidla“.

Nárok na snížení sazby daně se v novém zákoně odvozuje od stáří vozidla. Na 48 % snížení sazby silniční daně budou mít nárok vozidla od jejichž první registrace neuplynulo 36 kalendářních měsíců, snížení sazby o 40 % se bude týkat vozidel po dobu následujících 36 měsíců a snížení sazby daně o 25 % se bude týkat vozidel po dobu dalších 36 měsíců. Snížení sazby daně se tak v závislosti na době od data první registrace dotkne v té či oné míře všech vozidel, od jejichž prvního zaregistrování neuplynulo 108 kalendářních měsíců, což je 9 let. Naopak zvýšení sazby daně o 25 % platí pro vozidla poprvé registrovaná do 31.12.1989.

Roční sazba daně se pohybuje od 1200,-Kč do 4200,-Kč podle zdvihového objemu motoru u osobních aut. Za nákladní automobily/autobusy se platí v závislosti na součtu největších povolených hmotností na nápravy v tunách, počtu náprav u návěsů od 1800,-Kč do 50.400,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (138)
24. 2. 2020 21:48
daň
Za mě je to naprosto skvělá zpráva. Do firmy teď totiž pořizujeme novou flotilu vozů a dost nás zarazila výše silniční daně. Na https://ideaclub.cz/…jmu/silnicni-dan jsem dokonce našel přehled, díky kterému jsem zjistil, že kdyby jsme měli auta v našem vozovém parku s konvečními pohony, zaplatíme na daních i několik desítek tisíc korun ročně. Díky hybridům nebudeme platit nic, což je skvělé!
4. 1. 2009 09:09
Re: Sakra...
1. to micro hybrid drive bylo a je v uvozovkach a cesky stat nerozlisuje mezi hybridem jaky dela treba Toyota a hybridem v podani motoru vybavenych systemem stop-start, cos je prave ve Smartu system micro hybrid drive, prodavanej snad nekdy od roku 07 ;-)

2. us to padlo v bodu jedna

as proste zacnes mudrovat tak zkus nejdriv hledat a pak psat blbosti ;-)
Avatar - T613
3. 1. 2009 18:22
Re: Výsměch
Smiř se s tím, že LPG alias po česky propan butan vzniká jako vedlejší efekt těžby, resp. rafinace ropy. Je to tedy odpad s využitím. Tvrdit něco jiného je stejné jako tvrdit, že bioplyn je cílem nikoliv vedlejším projevem rozkladu organismů.
Avatar - T613
3. 1. 2009 18:18
Re: Výsměch
Tvé uvažování bych opravdu nechtěl mít
Avatar - T613
3. 1. 2009 18:17
Re: Výsměch
Díky, potvrdil jsi mou domněnku