O Škodu Kodiaq je obrovský zájem. Na některé verze se čeká i půl roku
Čekací lhůty se mohou u nejžádanějších motorizací a výbav Škody Kodiaq vyšplhat až na šest měsíců. U jiných modelů je to běžně deset až 12 týdnů. Dodací lhůty kodiaqu prodlužuje to, že lidé stojí hlavně o verzi vozu v nejvyšší výbavě, kterou si mohou nechat upravit podle svého přání. Vyplývá to z informací prodejců a automobilky.
„Aktuální dodací lhůty se pohybují v řádu několika měsíců, u některých variant to může být i déle. To je však stále akceptovatelná doba s ohledem na náběhovou křivku vozu a fakt, že více než 90 procent vozů se objednává v individuální konfiguraci, na rozdíl od konkurenčních skladových vozů jiných značek," řekl Zdeněk Štěpánek z oddělení korporátní komunikace Škody.
Škoda eviduje tři dny před oficiálním zahájením prodeje 3000 objednávek na Kodiaq. Letos vyrobí ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku zhruba 70.000 vozů, v dalších letech o 5000 více. Z dosud získaných objednávek vyplývá, že nejžádanější verzí bude vůz s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kilowattů s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Style.
„Tohle je nejlepší motor v naftě, který se dělá. Pro takto velké auto je naprosto dostačující a velmi žádaný," řekl prodejce východočeského Autocentra Barth Martin Bárta. Auto se prodává v rozmezí 670.000 do 1,2 milionu korun, kupci jsou zpravidla muži a firmy. Preferují dražší výbavu, například kožené potahy, nejčastěji si vybírají šedou metalízu.
Podle prodejců v Karlovarském kraji jsou nejdelší dodací lhůty právě u nejlépe vybaveného modelu Style. Zatímco Kodiaq v základní a střední výbavě jsou prodejci v kraji schopni dodat za sedm až devět týdnů od objednávky, na model Style se čeká zhruba 33 týdnů. První objednávky někteří prodejci přijali už v listopadu. Vedoucí prodeje mladoboleslavského autosalonu Laureta Auto Vladimír Bárta podotkl, že nejvyšší výbavu objednává 95 procent zákazníků.
Podle vedoucího prodeje Autonova Brno Marka Leichmanna je kodiaq prodejní hit. „Ještě před uvedením na trh už máme podepsané kupní smlouvy na zhruba deset aut. Kdyby auto bylo k dispozici okamžitě, prodáme jich výrazně víc, dodací lhůta je přibližně šest měsíců a množství aut pro český trh je omezené," uvedl Leichmann.
Velký zájem o nový Kodiaq ještě před zahájením prodeje potvrzuje i liberecký Autotrend. Na letošní rok má prodejce kvótu 30 aut. „Už teď máme polovinu prodanou a to v něm ještě nikdo ze zákazníků ani neseděl," řekla vedoucí prodeje Vendula Volavková. Zájem je podle ní o dražší modely a hlavně o dvoulitrové motory. Auto už v salonu mají, stejně jako ostatní prodejci ho představit mohou až 22. února, kdy bude prodej zahájen. „Myslím, že pak se zájem ještě zvýší a naše kvóta bude rychle pryč," dodala.
Radim Zlotý z Autocentrály Hlučín nedaleko Ostravy řekl, že už je zadána skoro polovina kodiaqů, které má pobočka v plánu letos prodat. „Zájem je, ale těch aut je na letošní rok málo pro ČR. Celá firma jich dostane 36, máme tři pobočky, takže na každou pobočku 12 kusů. Já už tady mám pět objednávek, bez toho, že by to ti lidi viděli. Nejezdili v tom, neseděli," řekl Zlotý.
Počet objednávek je podle jihočeského prodejce vozů z CB Auto Milana Haškovce srovnatelný s poptávkou po jiných novinkách od Škody Auto. V písecké prodejně Auto Kápl naopak hovoří o vyšším zájmu v porovnání s jinými novinkami. „Myslím, že hodně hrají roli emoce," řekl prodejce Václav Kápl s tím, že rovněž jde o první SUV ve své třídě.