Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obrat k úspěchu? Tesla vykázala ve čtvrtletí zisk. Teprve potřetí ve své historii

redakce AUTO.CZ
Diskuze (43)
Naposledy firma vykázala zisk v roce 2016, ve třetím kvartálu 2017 byla ve ztrátě 619,4 milionu dolarů.

Americký výrobce elektromobilů Tesla vykázal ve třetím čtvrtletí zisk 311,5 milionu dolarů (sedm miliard Kč), což byl třetí čtvrtletní zisk v jeho patnáctileté historii. Zasloužilo se o to zvýšení výroby nového Modelu 3. Celkové příjmy firma ve čtvrtletí meziročně více než zdvojnásobila na 6,82 miliardy dolarů. Akcie společnosti v reakci vystoupily v poburzovním obchodování v New Yorku o více než deset procent, píše zpravodajský server BBC.

Naposledy firma vykázala zisk v roce 2016, ve třetím kvartálu 2017 byla ve ztrátě 619,4 milionu dolarů. Její šéf Elon Musk označil výsledky za historickou událost. V rozhovoru s analytiky vyjádřil přesvědčení, že Tesla bude v černých číslech i nadále. Celoročního zisku společnost zatím nedocílila.

Výsledky společnosti dávají investorům naději v obrat jejího hospodaření. Firma v loňském roce nezvládla prudký růst objednávek, měla problémy splnit výrobní cíle a řada zákazníků rušila objednávky. Firma tak v roce 2017 přišla o téměř pětinu ze 455.000 zakázek.

V letošním třetím kvartálu ale automobilka zvýšila tempo výroby. Počet hodin potřebných k montáži Modelu 3 se snížil o více než 30 procent. Tesla těchto vozů smontovala 53.239, a jen nepatrně tak zaostala za kýženým cílem vyrábět 5000 aut týdně. V posledním týdnu čtvrtletí týdenní tempo přesáhlo 5300 vozů. Celkem za kvartál vyrobila 80.000 aut. V budoucnu firma počítá se silnou poptávkou v Evropě a Číně, kde hodlá zahájit prodej Modelu 3 v příštím roce.

Vůz Model 3 byl v letošním prvním pololetí nejprodávanějším na trhu luxusních aut, před druhým, automobilem Mercedes C, měl zhruba dvojnásobný náskok.

Ve čtvrtletí měla firma pozitivní cash flow, tedy rozdíl mezi příjmy a výdaji peněžních prostředků, ve výši 881 milionů dolarů. Analytici nicméně mají obavy, zda je společnost s to dlouhodobě plnit své cíle a vydělávat peníze. Tesla dluží zhruba deset miliard dolarů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (43)
30. 10. 2018 06:11
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Ja jsem ten posledni, kdo tu bude vychvalovat stat nebo politiky.

Ale odvolavat se na to, ze neco mefunguje, tak nebudeme resit uz nic jineho.. No nevim. Co skolstvi a zdravotnictvi? Taky ne?

Ber to jako mou odpoved na otazku ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 19:57
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Done Vito,
Taky si dovolím nějaký ten cintát - a dokonce 4:
(1) Stát není řešením problému, stát je jeho součástí (R. Reagan)
(2) Pohled vlády na ekonomiku by se dal shrnout do několika krátkých frází: Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to. (opět Ronald Reagan)
(3) My staralis čem lučše, nu papalo kak vsěgda = My jsme se TAK snažili, a ono to dopadlo zase jako obvykle (Viktor Černomyrdin)
(4) Se státními regulacemi je to jako s kořením do polévky. Malá špetka může za určitých okolností nemusí být na škodu. Zvrhni tam celou pepřenku - a nedá se to žrát (já :-) )

Jde mi o to, že stát se má (dle teorie státu a práva) starat o základní věci, které není možno vykonávat soukromě. Tedy o:
- vnější bezpečnost
- vnitřní bezpečnost
- kvalitní, všeobecně akceptovatelnou legislativu
- rovnost lidí před zákonem
- dostatečně rychlý výkon práva
(možná jsem nějaké body zapomněl, ale mám pocit, že jich bylo 5 - 2 "bezpečnostní" a 3 "právní" )

Teprve tehdy, jsou-li tyto "primární povinnosti" státu splněny, nechť se stará i o něco
dalšího.

Máš pocit, že těch 5 bodů je u nás splněno sdostatek kvalitně?

S jistou míru přirovnání bych řekl, že stát chce natírat okna a měnit cihly na komíně - a to, že barák stojí na pravidelně zaplavovaném hnojišti a nosné zdi jsou z vepřovic, to mu žíly netrhá ;-\ ;-\ ;-\
29. 10. 2018 15:12
Re: 5. nejprodavanejsi osobni auto v USA
V prvnim odkazu (28.10. 19:14) mas uz cisla za Q3. Takze to uz tak zanedbatelne neni.

Ten druhy odkaz jsem prave uvedl pro uplnost. Jsou zde i SUV atd. a v tomto pripade se jedna opravdu pouze o cisla za srpen. ;-) Je zde i porovnani M3 - 20 tisic kusu vs F-series 80 tisic kusu :-) To je pro me straslive.. REVoluce teprve zacina...

Jinak neberu to zle :-) Popovidame si, az budeme mit cisla za q4, q1, q2 ;-)
Zatim nic nenasvedcuje, ze by se trend mel otocit..

PS Na druhou stranu mas F150 od 650tis Kc - obrovsky auto s V6, ktery utahne vsechno..
[odkaz]
Avatar - Jerry.Gunman
29. 10. 2018 15:00
Re: Autor zjavne nepochopil..
To máš vlastně pravdu.Chryslerům sice Iaccocca v 70 letech výrazně pomohl, ale nakonec je jejich osud stejně dohnal :'-( :'-( :'-(
29. 10. 2018 14:15
Re: Blahopřání firmě Tesla i Elonu Muskovi
Sorry.

Ale ciste teoreticky, predstav si, ze chces z pozice instituce (napr. statu) podporit neco opravdu smysluplneho, o cem jsou vsichni presvedceni, ze je prospesne, ale jen je treba to nastartovat. Ted nemluvim o elektromobilite..

Jak bys toho docilil?

Ty bys to proste neresil. Nechal bys to na volne ruce trhu?
Jenze stat / EU ma i takovouto regulacni, ridici funkci.
To, ze se to casto nedari v tobe vyvolava vyse zminene pocity.
Ale to neznamena, ze se nebude regulovat ani resit nic.

A kdyz se ti nelibi dotace, tak muzes danove znevyhodnit alternativu ;-)
Ale tento zpusob mne prijde horsi, prestoze se nejedna o dotaci :-)

Edit: Jeste citace:
The twentieth century proved that markets cannot go unregulated ;-) , and many European countries have transitioned into a socialist model for economic development.
Business is largely private owned, but people don’t think that the market is able to self-regulate, which is where the government comes into play.

[odkaz]