Odbyt největší americké automobilky GM v prvním čtvrtletí klesl
V Severní Americe prodej stoupl o 1,2 procenta na 800.000 vozů, protože nízké ceny benzinu podporovaly poptávku po dodávkových a sportovně-užitkových automobilech. V Evropě zvýšila společnost GM prodej svých značek Opel a Vauxhall o 8,4 procenta na více než 150.000 vozů.
V Číně, která se nyní potýká se zpomalováním hospodářského růstu, zaznamenala automobilka nárůst prodeje o pouhých 0,2 procenta na 964.000 vozů. V Jižní Americe se odbyt kvůli ekonomickým tlakům a nepříznivému vývoji devizových kurzů propadl o 26 procent.
V loňském roce zvýšila společnost GM celosvětový prodej o 0,2 procenta na rekordních 9,8 milionu vozidel. Obsadila tak na světovém automobilovém trhu třetí příčku za japonským konkurentem Toyota Motor a německým rivalem Volkswagen.
Automobilka GM loni vydělala rekordních 9,7 miliardy dolarů (230 miliard Kč). Její zisk tak výrazně stoupl z 2,8 miliardy dolarů v předchozím roce, kdy se potýkala s vysokými náklady na svolávání aut do servisů.