Opel Agila II - přerostlé mini

Opel Agila II - přerostlé mini

 
 

Po sedmi letech se Opel i Suzuki pouštějí do dalších společných dobrodružství s novou Agilou a sesterským Splashem. Přísnou účelovost střídá styl a šarm. Pětidveřový hatchback je nyní výrazně delší, ale také nižší, a rázem se ocitá na pomezí třídy...

Opel si se Suzuki Motor začal v roce 2000, když spolu s faceliftem modelu Suzuki Wagon R, uvedl na evropské trhy model Agila. Krabicovitá Agila nebyla ani v době uvedení na trh žádnou kráskou, ale 3,5 m dlouhý automobil dokázal nabídnout mnoho místa za skvělou cenu, takže po sedmi letech může Opel konstatovat, že 440 tisíc prodaných Agil je pro začátek slušný výsledek.

Novinka se posunuje do jiné role. Už to není ošklivé káčátko nabízející bezkonkurenční hodnotu za vynaložené peníze, aby na trhu vůbec někoho zaujala. Moderní design se zaměřuje na mladé zákazníky, ale především zákaznice!

Mezigenerační růst

Druhá generace Agily byla vyvinula ve spolupráci se Suzuki jako zcela nový model. Proti předchůdci je výrazně delší (+205 mm), širší (+60 mm), ale také o 105 mm nižší.

Opel Agila - srovnání dvou generací
RozměrAgila IIAgila Irozdíl
Délka [mm]37403535+205
Šířka [mm]16801620+60
Výška [mm]15901695-105
Rozvor [mm]23502360-10
Rozchod vpředu [mm]14701420+50
Rozchod vzadu [mm]14801385+95
Zavazadlový prostor [l]225/1050240/1250-15/-200

Opel slibuje i nadále výše umístěná sedadla, nad nimiž už nebude tolik nevyužitého prostoru, který dosud býval argumentem pro starší generaci zákazníků. Doba se změnila, perspektivní jsou hlavně mladí lidé, které má oslovoval svěží design a pestré barvy.

obrázek [300 x 304] Designéři Opelu dokázali prosadit výraznější odlišení od modelu s logem Suzuki, a tak příď Agily, s výrazně zaoblenými světlomety, je vlastně evolucí designu Corsy. Svažující se střecha působí dynamicky a pokud se vyplní předpoklady výrobce o cílové skupině, nebude asi v praxi několik centimetrů nad hlavami cestujících na zadních sedadlech scházet. Tvůrci prozradili, že boční prolisy vedoucí od předních blatníků až k dynamicky střiženému C-sloupku, budou společné všem novým Opelům. Okolí kolmého zadního skla zdobí vertikálně uspořádané svítilny, z jejichž červené plochy vystupují kulaté bílé směrovky.

Už neplatí, že by ve třídě mini bylo zvláštností, že karoserie má velkou výšku a pět dveří. Mezi hlavní konkurenty bude zřejmě patřit Fiat Panda nebo Kia Picanto. Z poněkud netypického minivozu se stává poněkud netypický malý vůz. Rozměrově nejblíže je Agile nejmenší malý vůz na trhu – Toyota Yaris. Proti komu bude nakonec Agila bojovat, závisí jen a pouze na cenové politice, kterou GM pro tento zcela nový model nakonec zvolí.

Zavazadlový prostor Agily je sice větší než v případě jeho dvou úhlavních konkurentů, ale mezigeneračně se o několik desítek litrů zmenšil. Přednost dostal šarm, ale to už bylo vlastně řečeno…Sedadla jsou dělena v poměru 60:40 včetně sedáků, po jejichž postupném sklopení vzniká zcela rovná ložná plocha.

obrázek [555 x 272]
 

Opel Agila - srovnání s konkurencí
RozměrOpel AgilaKia PicantoFiat PandaToyota Yaris
Délka [mm]3740349535383750
Šířka [mm]1680159515891695
Výška [mm]1590148015401530
Rozvor [mm]2350237022992460
Rozchod vpředu [mm]1470140013661470
Rozchod vzadu [mm]1480138513571460
Zavazadlový prostor [l]225/1050157/882206/860272/737
Barvy pro interiér

Zapomeňte na nudnou šedou a černou. Nová Agila ví co se nosí, protože to ví i její zákaznice. Jednoduché, ale hravé tvary, pestré barvy a styl, který první Agile naprosto scházel, se rázem stává prodejním nástrojem. Komunikační vnější modrou barvu lze čistě kombinovat se světle modrým interiérem, který je dále ozdoben hliníkově stříbrnými plasty. Další variantou interiéru je módní oranžová.

obrázek [555 x 305]
 

Před řidičem je jediný, ale zato obrovský sdružený kruhový přístroj. Od výbavy Enjoy výše bude standardně dodáván otáčkoměr na stopce. I to jsme už někde viděli, že? Volant i středová konzola nesou prvky, které známe například ze Swiftu. Řadicí páka, resp. volič automatické převodovky, je umístěn vysoko a současně velmi blízko volantu. Nezapomnělo se ani na odkládací prostory. Žádné velké překvapení se sice nekoná, ale možnost umístění litrové lahve do dveřní výplně, nebo 1,5l lahve do tunelu mezi přední sedadla, dozajista potěší na delších trasách. Schránky na drobnosti najdeme v konzole (otevřená na mobilní telefon před řadicí pákou a uzavřená nahoře, například na hudební CD nebo mince) a v přístrojové desce před spolujezdcem (otevřená i uzavřená), řidiči je k dispozici schránka na brýle nad dveřmi.

Dvakrát benzin, jednou diesel

Motorová nabídka se skládá z přepracovaných zážehových agregátů, jejichž příprava a zástavba byla v režii Suzuki. Tříválec 1,0 l se 48 kW známe z Corsy, motor 1,2 16V je novou konstrukcí s výkonem 63 kW. Vznětový motor 1,3 CDTI bude opět připraven dokázat své kvality. Zde ve výkonové verzi 55 kW. Pětistupňové převodovky doplňuje příplatkový čtyřstupňový automat pro silnější benzinový motor.

Opel Agila - modelová řada
Motor1.0 12V1.2 16V1.3 CDTI
Zdvihový objem [cm3]99712421248
Válce/ventily3/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]48/600063/600055/3500 - 4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]90/4000114/4000190/2000
Max. rychlost [km/h]160174162
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,812,013,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,35,7< 5,0

Podvozek nové Agily odpovídá technickému standardu, který dnes vládne třídě malých a mini vozů. Přední náprava se vzpěrami McPherson a zadní vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou splní zřejmě všechny požadavky budoucích uživatelů nejlépe. Velký rozchod kol je dobrým výchozím předpokladem pro jisté jízdní vlastnosti a fakt, že vzadu je mezi koly o 10 mm více prostoru bude v dobrém smyslu slova ovlivňovat náklony v zatáčkách.

Součástí standardní výbavy všech Agil bude ABS, čelní a boční airbagy, posilovač řízení s účinkem, závislým na rychlosti jízdy, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, úchyty dětských sedaček ISOFIX nebo 5 tříbodových bezpečnostních pásů. Výbava Enjoy bude standardně obsahovat navíc dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizaci, palubní počítač, otáčkoměr, elektricky ovládaná přední okna, rádio s CD a MP3 přehrávačem a dálkovým ovládáním na volantu nebo kola o průměru 15 palců. Za příplatek bude možno objednávat protiprokluzový a stabilizační systém, nebo okenní airbagy.

Opel Agila bude mít světovou premiéru na frankfurtském autosalonu v září, prodej bude ale zahájen až na jaře 2008.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Opel plánuje nové mini pod Adama Opel plánuje nové mini pod Adama

Krátce po ohlášení nové strategie značek koncernu General…

Opel Agila končí na českém trhu Opel Agila končí na českém trhu

Ze showroomů českých a slovenských zastoupení značky Opel…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…