Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Antara: Podrobné informace a nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Návrat Opelu do segmentu SUV má být velkou událostí letošního podzimu. Na úspěchy Frontery z první poloviny devadesátých let má navázat Antara.

Dobře přijatá studie Antara GTC, představená na loňském frankfurtském autosalonu, byla posledním avízem před odhalením nového SUV značky Opel. Pětimístná sériová Antara má být podle Opelu moderním SUV s pohonem všech kol, které bude současně hbité na silnici a přitom dostatečně funkční v lehkém terénu. Silnou zbraní Antary má být velký a komfortně zařízený interiér i řada chytrých detailů. Automobil je již možno objednávat u dealerů (cena začíná na 28.650 Euro), ale první kusy se k zákazníkům dostanou nejdříve v listopadu. Premiéru bude mít Antara na pařížském autosalonu, na přelomu září a října.

Nejprve bude Antara k dispozici se třemi čtyřventilovými napříč uloženými motory. Nejsilnější má šestiválcovou konstrukci, je příbuzný s motorem 2,8 V6 turbo ve Vectře a nejvyšší výkon 167 kW je dosahován až v 6600 ot./min, dodáván bude přitom výhradně s automatickou převodovkou. Nejoblíbenější motorizací bude zřejmě nový čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI (110 kW), který během několik měsíců dostane slabší verzi o výkonu 93 kW. Vznětové motory mají nejnovější vstřikování common-rail pracující s tlakem až 1600 bar, variabilní geometrii lopatek turbodmychadla, standardní bezúdržbový filtr pevných částic, ale pouze pětistupňovou manuální převodovku. Silnější CDTI je dodáván také s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby převodu.

Základní motorizací je zážehový čtyřválec 2,4 l (103 kW) a příznivým průběhem točivého momentu, vrcholícím hodnotou 220 Nm již ve 2400 ot./min. Tento motor s rozvodem DOHC je také vybaven dvěma vyvažovacími hřídeli pro klidnější chod.

Stálý pohon všech kol využívá elektronicky řízený a elektromagneticky ovládaný mezinápravový diferenciál, který dělá z Antary při běžné jízdě automobil s pohonem pouze přední nápravy. Jakmile je zaznamenán problém s trakcí na přední nápravě, je diferenciál připraven posílat až 50 % hnací síly na zadní nápravu. Kompaktní a lehký pohon všech kol je plně integrován se systémy ABS a ESP.

Nezávislé zavěšení všech kol vychází z klasické konstrukce přední nápravy McPherson a čtyřprvkového závěsu vzadu, který je podobný nápravě Opelů Vectra a Signum. Nejlevnější Antary budou dodávány na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami 225/70 R 16, Antary Edition budou vybaveny sedmnáctipalcovými koly a Antary Cosmo koly osmnáctipalcovými.

Nejnovější stabilizační systém ESP nabízí řadu doplňkových užitečných funkcí, jako například Descent Control System (DCS), pro plynulou jízdu z kopce bez nutnosti brzdění nebo systém Active Rollover Protection (ARP), který předchází převrácení vozu s vyšším těžištěm. Tire Pressure Monitoring System (TPMS) má tlaková čidla ve všech kolech a dokáže přímo změřit tlak v pneumatikách s přesností na 0,1 bar.

Pětidveřová samonosná karoserie Antary má vnější rozměry 4575 x 1850 x 1704 mm, rozvor náprav 2707 mm a rozchody kol 1572 mm (vpředu) a 1562 mm (vzadu).Pohotovostní hmotnost vozu činí 1805 – 1865 kg, užitečná hmotnost 420 - 660 kg. Světlá výška Antary je 200 mm, může brodit 450 mm hlubokou vodou a překonávat terénní nerovnosti v rámci následujících geometrických rozměrů: nájezdový úhel vpředu 24°, vzadu 23° a úhel zlomu 18,2°.

Standardní výbava bude obsahovat vedle kompletní bezpečnostní výbavy také řadu komfortních prvků. Za všechny jmenujme klimatizaci, centrální zamykání, elektrickou výbavu, rádio CD 30 MP3 se sedmi reproduktory.

Zavazadlový prostor má základní objem jen 370 litrů, který lze zvětšit na 865 litrů sklopením zadních sedadel, resp. na 1420 litrů naložíte-li v této konfiguraci Antaru po střechu. Pod podlahou zavazadelníku je další úložný prostor, který umožní optimální využití prostoru, podobně praktický je opelův FlexOrganizer - sada sítí a příček, rozdělující objem zavazadlového prostoru - známý ze zavazadelníků Aster nebo Vecter. Z nové Corsy je zase převzat systém Flex-fix, který umožňuje převážet jedno až dvě jízdní kola na zádi Antary.

Opel Antara - přehled modelové řady
Motor2.4 ECOTEC3.2 V6 ECOTEC2.0 CDTI 93 kW2.0 CDTI 110 kW
Zdvihový objem [cm3]2405319519911991
Válce/ventily 4/46/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]103/5200167/660093/4000110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/2400297/3200295/1800320/2000
Max. rychlost [km/h]175203*166180 (178)*
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,98,8*13,810,3 (12,1)*
Komb. spotřeba [l/100 km]9,611,6*7,67,5 (8,6)*

* údaje pro vozy automatickou převodovkou

Ondřej Láník
Diskuze (41)