Opel Antara: Podrobné informace a nové fotografie

Opel Antara: Podrobné informace a nové fotografie

 
 

Návrat Opelu do segmentu SUV má být velkou událostí letošního podzimu. Na úspěchy Frontery z první poloviny devadesátých let má navázat Antara.

Dobře přijatá studie Antara GTC, představená na loňském frankfurtském autosalonu, byla posledním avízem před odhalením nového SUV značky Opel. Pětimístná sériová Antara má být podle Opelu moderním SUV s pohonem všech kol, které bude současně hbité na silnici a přitom dostatečně funkční v lehkém terénu. Silnou zbraní Antary má být velký a komfortně zařízený interiér i řada chytrých detailů. Automobil je již možno objednávat u dealerů (cena začíná na 28.650 Euro), ale první kusy se k zákazníkům dostanou nejdříve v listopadu. Premiéru bude mít Antara na pařížském autosalonu, na přelomu září a října.

Nejprve bude Antara k dispozici se třemi čtyřventilovými napříč uloženými motory. Nejsilnější má šestiválcovou konstrukci, je příbuzný s motorem 2,8 V6 turbo ve Vectře a nejvyšší výkon 167 kW je dosahován až v 6600 ot./min, dodáván bude přitom výhradně s automatickou převodovkou. Nejoblíbenější motorizací bude zřejmě nový čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI (110 kW), který během několik měsíců dostane slabší verzi o výkonu 93 kW. Vznětové motory mají nejnovější vstřikování common-rail pracující s tlakem až 1600 bar, variabilní geometrii lopatek turbodmychadla, standardní bezúdržbový filtr pevných částic, ale pouze pětistupňovou manuální převodovku. Silnější CDTI je dodáván také s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby převodu.

Základní motorizací je zážehový čtyřválec 2,4 l (103 kW) a příznivým průběhem točivého momentu, vrcholícím hodnotou 220 Nm již ve 2400 ot./min. Tento motor s rozvodem DOHC je také vybaven dvěma vyvažovacími hřídeli pro klidnější chod.

Stálý pohon všech kol využívá elektronicky řízený a elektromagneticky ovládaný mezinápravový diferenciál, který dělá z Antary při běžné jízdě automobil s pohonem pouze přední nápravy. Jakmile je zaznamenán problém s trakcí na přední nápravě, je diferenciál připraven posílat až 50 % hnací síly na zadní nápravu. Kompaktní a lehký pohon všech kol je plně integrován se systémy ABS a ESP.

Nezávislé zavěšení všech kol vychází z klasické konstrukce přední nápravy McPherson a čtyřprvkového závěsu vzadu, který je podobný nápravě Opelů Vectra a Signum. Nejlevnější Antary budou dodávány na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami 225/70 R 16, Antary Edition budou vybaveny sedmnáctipalcovými koly a Antary Cosmo koly osmnáctipalcovými.

Nejnovější stabilizační systém ESP nabízí řadu doplňkových užitečných funkcí, jako například Descent Control System (DCS), pro plynulou jízdu z kopce bez nutnosti brzdění nebo systém Active Rollover Protection (ARP), který předchází převrácení vozu s vyšším těžištěm. Tire Pressure Monitoring System (TPMS) má tlaková čidla ve všech kolech a dokáže přímo změřit tlak v pneumatikách s přesností na 0,1 bar.

Pětidveřová samonosná karoserie Antary má vnější rozměry 4575 x 1850 x 1704 mm, rozvor náprav 2707 mm a rozchody kol 1572 mm (vpředu) a 1562 mm (vzadu).Pohotovostní hmotnost vozu činí 1805 – 1865 kg, užitečná hmotnost 420 - 660 kg. Světlá výška Antary je 200 mm, může brodit 450 mm hlubokou vodou a překonávat terénní nerovnosti v rámci následujících geometrických rozměrů: nájezdový úhel vpředu 24°, vzadu 23° a úhel zlomu 18,2°.

Standardní výbava bude obsahovat vedle kompletní bezpečnostní výbavy také řadu komfortních prvků. Za všechny jmenujme klimatizaci, centrální zamykání, elektrickou výbavu, rádio CD 30 MP3 se sedmi reproduktory.

Zavazadlový prostor má základní objem jen 370 litrů, který lze zvětšit na 865 litrů sklopením zadních sedadel, resp. na 1420 litrů naložíte-li v této konfiguraci Antaru po střechu. Pod podlahou zavazadelníku je další úložný prostor, který umožní optimální využití prostoru, podobně praktický je opelův FlexOrganizer - sada sítí a příček, rozdělující objem zavazadlového prostoru - známý ze zavazadelníků Aster nebo Vecter. Z nové Corsy je zase převzat systém Flex-fix, který umožňuje převážet jedno až dvě jízdní kola na zádi Antary.

Opel Antara - přehled modelové řady
Motor2.4 ECOTEC3.2 V6 ECOTEC2.0 CDTI 93 kW2.0 CDTI 110 kW
Zdvihový objem [cm3]2405319519911991
Válce/ventily 4/46/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]103/5200167/660093/4000110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/2400297/3200295/1800320/2000
Max. rychlost [km/h]175203*166180 (178)*
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,98,8*13,810,3 (12,1)*
Komb. spotřeba [l/100 km]9,611,6*7,67,5 (8,6)*
* údaje pro vozy automatickou převodovkou
Spolupracujeme s TipCars.com
Vitásková: V českém energetickém mixu má mít základní místo jádro Vitásková: V českém energetickém mixu má mít základní místo jádro

Základní místo v energetickém mixu Česka by do budoucna…

Lafata vybojoval pro sportovce vrácení daní. Stát jim vyplatí 120 milionů Lafata vybojoval pro sportovce vrácení daní. Stát jim vyplatí 120 milionů

Finanční správa vrátí profesionálním sportovcům část…

 

Štítky SUV Opel Nové modely

 






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč

Opel zlevnil Antaru, a to dost radikálně. Zatímco ještě…

GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže

Evropská větev koncernu General Motors svolává do…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

Liduprázdné dálnice, propaganda a záchod na povel. Tak se cestuje v KLDR

Liduprázdné dálnice, propaganda a záchod na povel.…

Země duchů. Tak se jeví Severní Korea hrstce cestovatelů, kteří se odváží do země zavítat a dostanou se i mimo…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Hertl přišel o parťáka, obránce míří do New Jersey

Přestupy NHL ONLINE: Hertl přišel o parťáka, obránce…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Co (ne)fungovalo Slavii a Plzni: obrana lepší než útok, Vrba trefil sestavu

Co (ne)fungovalo Slavii a Plzni: obrana lepší než…

Vstup do bojů o vysněnou Ligu mistrů mají za sebou. Fotbalisté Slavie i Viktorie Plzeň jdou do odvet 3. předkola…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…