reklama


Opel Antara: Podrobné informace a nové fotografie

Opel Antara: Podrobné informace a nové fotografie

 
 

Návrat Opelu do segmentu SUV má být velkou událostí letošního podzimu. Na úspěchy Frontery z první poloviny devadesátých let má navázat Antara.

Dobře přijatá studie Antara GTC, představená na loňském frankfurtském autosalonu, byla posledním avízem před odhalením nového SUV značky Opel. Pětimístná sériová Antara má být podle Opelu moderním SUV s pohonem všech kol, které bude současně hbité na silnici a přitom dostatečně funkční v lehkém terénu. Silnou zbraní Antary má být velký a komfortně zařízený interiér i řada chytrých detailů. Automobil je již možno objednávat u dealerů (cena začíná na 28.650 Euro), ale první kusy se k zákazníkům dostanou nejdříve v listopadu. Premiéru bude mít Antara na pařížském autosalonu, na přelomu září a října.

Nejprve bude Antara k dispozici se třemi čtyřventilovými napříč uloženými motory. Nejsilnější má šestiválcovou konstrukci, je příbuzný s motorem 2,8 V6 turbo ve Vectře a nejvyšší výkon 167 kW je dosahován až v 6600 ot./min, dodáván bude přitom výhradně s automatickou převodovkou. Nejoblíbenější motorizací bude zřejmě nový čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI (110 kW), který během několik měsíců dostane slabší verzi o výkonu 93 kW. Vznětové motory mají nejnovější vstřikování common-rail pracující s tlakem až 1600 bar, variabilní geometrii lopatek turbodmychadla, standardní bezúdržbový filtr pevných částic, ale pouze pětistupňovou manuální převodovku. Silnější CDTI je dodáván také s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby převodu.

Základní motorizací je zážehový čtyřválec 2,4 l (103 kW) a příznivým průběhem točivého momentu, vrcholícím hodnotou 220 Nm již ve 2400 ot./min. Tento motor s rozvodem DOHC je také vybaven dvěma vyvažovacími hřídeli pro klidnější chod.

Stálý pohon všech kol využívá elektronicky řízený a elektromagneticky ovládaný mezinápravový diferenciál, který dělá z Antary při běžné jízdě automobil s pohonem pouze přední nápravy. Jakmile je zaznamenán problém s trakcí na přední nápravě, je diferenciál připraven posílat až 50 % hnací síly na zadní nápravu. Kompaktní a lehký pohon všech kol je plně integrován se systémy ABS a ESP.

Nezávislé zavěšení všech kol vychází z klasické konstrukce přední nápravy McPherson a čtyřprvkového závěsu vzadu, který je podobný nápravě Opelů Vectra a Signum. Nejlevnější Antary budou dodávány na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami 225/70 R 16, Antary Edition budou vybaveny sedmnáctipalcovými koly a Antary Cosmo koly osmnáctipalcovými.

Nejnovější stabilizační systém ESP nabízí řadu doplňkových užitečných funkcí, jako například Descent Control System (DCS), pro plynulou jízdu z kopce bez nutnosti brzdění nebo systém Active Rollover Protection (ARP), který předchází převrácení vozu s vyšším těžištěm. Tire Pressure Monitoring System (TPMS) má tlaková čidla ve všech kolech a dokáže přímo změřit tlak v pneumatikách s přesností na 0,1 bar.

Pětidveřová samonosná karoserie Antary má vnější rozměry 4575 x 1850 x 1704 mm, rozvor náprav 2707 mm a rozchody kol 1572 mm (vpředu) a 1562 mm (vzadu).Pohotovostní hmotnost vozu činí 1805 – 1865 kg, užitečná hmotnost 420 - 660 kg. Světlá výška Antary je 200 mm, může brodit 450 mm hlubokou vodou a překonávat terénní nerovnosti v rámci následujících geometrických rozměrů: nájezdový úhel vpředu 24°, vzadu 23° a úhel zlomu 18,2°.

Standardní výbava bude obsahovat vedle kompletní bezpečnostní výbavy také řadu komfortních prvků. Za všechny jmenujme klimatizaci, centrální zamykání, elektrickou výbavu, rádio CD 30 MP3 se sedmi reproduktory.

Zavazadlový prostor má základní objem jen 370 litrů, který lze zvětšit na 865 litrů sklopením zadních sedadel, resp. na 1420 litrů naložíte-li v této konfiguraci Antaru po střechu. Pod podlahou zavazadelníku je další úložný prostor, který umožní optimální využití prostoru, podobně praktický je opelův FlexOrganizer - sada sítí a příček, rozdělující objem zavazadlového prostoru - známý ze zavazadelníků Aster nebo Vecter. Z nové Corsy je zase převzat systém Flex-fix, který umožňuje převážet jedno až dvě jízdní kola na zádi Antary.

Opel Antara - přehled modelové řady
Motor2.4 ECOTEC3.2 V6 ECOTEC2.0 CDTI 93 kW2.0 CDTI 110 kW
Zdvihový objem [cm3]2405319519911991
Válce/ventily 4/46/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]103/5200167/660093/4000110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/2400297/3200295/1800320/2000
Max. rychlost [km/h]175203*166180 (178)*
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,98,8*13,810,3 (12,1)*
Komb. spotřeba [l/100 km]9,611,6*7,67,5 (8,6)*
* údaje pro vozy automatickou převodovkou
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč Opel Antara výrazně zlevňuje, stojí od 412.400 Kč

Opel zlevnil Antaru, a to dost radikálně. Zatímco ještě…

GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže GM svolává vozy Opel Antara a Chevrolet Captiva kvůli hrdlu nádrže

Evropská větev koncernu General Motors svolává do…

 



 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu jméno akčního hrdiny

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu…

Režisér Juraj Herz (82) se stal už potřetí stal dědečkem! Dcera Annelie Paurová Herz (28), kterou má s bývalou…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli fotbal, řekl kouč Liverpoolu

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli…

Dobrý zápas, hodně na pokoukání, drama až do finiše. V závěru ještě vyšperkovaný hádkou Josého Mourinha s…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama