reklama


Opel Astra 1,4 16V

Opel Astra 1,4 16V

 
 

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního konkurenta ve třídě. Ano, jedná se o Opel Astra, jehož dosavadní typ podle mnoha hodnocení renomovaných zahraničních motoristických časopisů, je právě tím vozem, který se nadvládě Golfu dokázal nejlépe přizpůsobit. No a jak se povedl nástupce úspěšné Astry si můžete přečíst na následujících řádcích.

Po testu nového Golfu ( viz test Golfu 1,8 20V), vám nabízíme test jeho hlavního konkurenta ve třídě. Ano, jedná se o Opel Astra, jehož dosavadní typ podle mnoha hodnocení renomovaných zahraničních motoristických časopisů, je právě tím vozem, který se nadvládě Golfu dokázal nejlépe přizpůsobit. No a jak se povedl nástupce úspěšné Astry si můžete přečíst na následujících řádcích.

Testovaná Astra 1,4 16V byla ve výbavě "CD", která obsahuje: posilovač řízení, ABS, centrální zámek, imobilizer, pylový mikrofiltr, vnitřní recirkulaci vzduchu, el. ovládaná okna předních dveří, velkoobjemový airbag řidiče, tříbodový bezpečnostní pás na středním zadním sedadle, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené zadní opěradlo, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, halogenová světla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Navíc (za příplatek) byla testovaná Astra vybavena: el. ovládanými okny zadních dveří (+10500 Kč), rádiem CAR 400 se šesti reproduktory a ovládáním na volantu místo sériového typu 300 (+4000 Kč), palubním počítačem (+12600 Kč), volantem potaženým kůží (+4600 Kč) a metalízou (+9800 Kč). Díky této rozsáhlé výbavě se cena vyšplhala až na 496400 Kč. Základní třídveřová Astra 1,4 16V je však k mání již za 394900 Kč.

Vnější tvary lze označit za velmi zdařilé. Z Astry dnes vyzařuje sebejistota, robustnost a sportovní duch zároveň. Nemá sice s předchozím modelem nic společného, ale je faktem, že po stránce designu, ani nebylo z nevýrazného předchůdce co přebírat.

Interiér je proti exteriéru trošku konzervativnější, přístrojová deska je v obvyklém stylu dnešních automobilů střední třídy. Její nevýhodou je poměrně značný odraz v předním skle. Pozoruhodným a chytrým detailem je nesouměrný středový panel, který je vyosen směrem ke spolujezdci (viz foto). Tímto se zvětšil prostor pro nohy řidiče a spolujezdec, který má nohy obvykle nataženy si pravděpodobně ani ničeho nevšimne. Přední sedadla by si zasloužila větší boční vedení. Překvapením jsou ovšem až příliš praktické a strohé výplně dveří, které připomínají vozy o generaci zpět. Naopak volant potažený kůží padne díky tlustému věnci dobře do ruky a navíc obsahuje celkem šest tlačítek, kterými je možno ovládat rádio. To je díky oddělenému displeji chráněno proti krádeži.

Plochý a dobře přístupný zavazadlový prostor (viz foto) s objemem 370 litrů vcelku výrazně překonává Golf (330 l). Lze jej samozřejmě výrazně zvětšit sklopením zadních opěradel, která jsou dělena 1/3 - 2/3 a navíc jsou opatřena otvorem pro dlouhá zavazadla např. lyže.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost nebyly zrovna silnou stránkou předchozí generace Astry. To je dnes zapomenuto a podvozek vyniká jak dobrými jízdními vlastnostmi, tak i brzdami, které při zvýšeném zatížení neslábnou. Přesto při testu brzd ze stokilometrové rychlosti zvítězil Golf (39 m). Astra stejný test zvládla za 42 metrů ().

Příjemně překvapil nový šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,4 litru s vysokým výkonem 66 kW. Jeho tah do cca 2500 otáček je sice poměrně váhavý, ale po překonání této hranice, se dá jezdit téměř se sportovním elánem. Nezanedbatelnou výhodou je dobré odhlučnění interiéru od motoru, takže vytáčení motoru až do 5000 otáček není z hlediska hluku žádný problém.

Nová Astra je kromě několika drobností velmi povedeným vozem, který bezpochyby úspěšně nahradí dosavadní model.

Mnoho technických detailů, fotografií a rozsáhlý popis nové Astry najdete v rubrice Představujeme!

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 39 490 Kč Cena v testované výbavě: 496 400 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, ABS, centrální zámek, imobilizer, pylový mikrofiltr, vnitřní recirkulaci vzduchu, el. ovládaná okna předních dveří, velkoobjemový airbag řidiče, tříbodový bezpečnostní pás na středním zadním sedadle, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené zadní opěradlo, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, halogenová světla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní + el. ovládanými okny zadních dveří (+10500 Kč), rádiem CAR 400 se šesti reproduktory a ovládáním na volantu místo sériového typu 300 (+4000 Kč), palubním počítačem (+12600 Kč), volantem potaženým kůží (+4600 Kč) a metalízou (+9800 Kč)

Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí Hyundai zaparkovala s kampaní v Podolí

Společnost Hyundai spustila novou kampaň, v níž rozdává…

Českého lva bude moderovat Banášová Českého lva bude moderovat Banášová

24. ročník Českého lva, výročních cen České filmové a…

Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář Z čínské CEFC na Pražský hrad. Forejta nahradí Sklenář

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 125 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1180
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 445
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4110
b) šířka (mm): 1709
c) výška (mm): 1425
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Video: Když chcete odtáhnout auto totálnímu bláznovi Video: Když chcete odtáhnout auto totálnímu bláznovi

Někteří řidiči raději svůj vlastní automobil poškodí nebo…

Opel Astra (1998-2004) - když květina vykvete Opel Astra (1998-2004) - když květina vykvete

Jeden z dalších útoků Opelu na pozice Volkswagenu…

 



 
Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Šéf Seatu: Můžeme být lepší než Škoda!

Dnes 13:50

Seat věří, že po masivní koncernové investici půjde kupředu lépe, než jeho ambiciózní česká sestra.




Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama