Opel Astra 1,4 16V

Opel Astra 1,4 16V

 
 

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního konkurenta ve třídě. Ano, jedná se o Opel Astra, jehož dosavadní typ podle mnoha hodnocení renomovaných zahraničních motoristických časopisů, je právě tím vozem, který se nadvládě Golfu dokázal nejlépe přizpůsobit. No a jak se povedl nástupce úspěšné Astry si můžete přečíst na následujících řádcích.

Po testu nového Golfu ( viz test Golfu 1,8 20V), vám nabízíme test jeho hlavního konkurenta ve třídě. Ano, jedná se o Opel Astra, jehož dosavadní typ podle mnoha hodnocení renomovaných zahraničních motoristických časopisů, je právě tím vozem, který se nadvládě Golfu dokázal nejlépe přizpůsobit. No a jak se povedl nástupce úspěšné Astry si můžete přečíst na následujících řádcích.

Testovaná Astra 1,4 16V byla ve výbavě "CD", která obsahuje: posilovač řízení, ABS, centrální zámek, imobilizer, pylový mikrofiltr, vnitřní recirkulaci vzduchu, el. ovládaná okna předních dveří, velkoobjemový airbag řidiče, tříbodový bezpečnostní pás na středním zadním sedadle, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené zadní opěradlo, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, halogenová světla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Navíc (za příplatek) byla testovaná Astra vybavena: el. ovládanými okny zadních dveří (+10500 Kč), rádiem CAR 400 se šesti reproduktory a ovládáním na volantu místo sériového typu 300 (+4000 Kč), palubním počítačem (+12600 Kč), volantem potaženým kůží (+4600 Kč) a metalízou (+9800 Kč). Díky této rozsáhlé výbavě se cena vyšplhala až na 496400 Kč. Základní třídveřová Astra 1,4 16V je však k mání již za 394900 Kč.

Vnější tvary lze označit za velmi zdařilé. Z Astry dnes vyzařuje sebejistota, robustnost a sportovní duch zároveň. Nemá sice s předchozím modelem nic společného, ale je faktem, že po stránce designu, ani nebylo z nevýrazného předchůdce co přebírat.

Interiér je proti exteriéru trošku konzervativnější, přístrojová deska je v obvyklém stylu dnešních automobilů střední třídy. Její nevýhodou je poměrně značný odraz v předním skle. Pozoruhodným a chytrým detailem je nesouměrný středový panel, který je vyosen směrem ke spolujezdci (viz foto). Tímto se zvětšil prostor pro nohy řidiče a spolujezdec, který má nohy obvykle nataženy si pravděpodobně ani ničeho nevšimne. Přední sedadla by si zasloužila větší boční vedení. Překvapením jsou ovšem až příliš praktické a strohé výplně dveří, které připomínají vozy o generaci zpět. Naopak volant potažený kůží padne díky tlustému věnci dobře do ruky a navíc obsahuje celkem šest tlačítek, kterými je možno ovládat rádio. To je díky oddělenému displeji chráněno proti krádeži.

Plochý a dobře přístupný zavazadlový prostor (viz foto) s objemem 370 litrů vcelku výrazně překonává Golf (330 l). Lze jej samozřejmě výrazně zvětšit sklopením zadních opěradel, která jsou dělena 1/3 - 2/3 a navíc jsou opatřena otvorem pro dlouhá zavazadla např. lyže.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost nebyly zrovna silnou stránkou předchozí generace Astry. To je dnes zapomenuto a podvozek vyniká jak dobrými jízdními vlastnostmi, tak i brzdami, které při zvýšeném zatížení neslábnou. Přesto při testu brzd ze stokilometrové rychlosti zvítězil Golf (39 m). Astra stejný test zvládla za 42 metrů ().

Příjemně překvapil nový šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,4 litru s vysokým výkonem 66 kW. Jeho tah do cca 2500 otáček je sice poměrně váhavý, ale po překonání této hranice, se dá jezdit téměř se sportovním elánem. Nezanedbatelnou výhodou je dobré odhlučnění interiéru od motoru, takže vytáčení motoru až do 5000 otáček není z hlediska hluku žádný problém.

Nová Astra je kromě několika drobností velmi povedeným vozem, který bezpochyby úspěšně nahradí dosavadní model.

Mnoho technických detailů, fotografií a rozsáhlý popis nové Astry najdete v rubrice Představujeme!

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 39 490 Kč Cena v testované výbavě: 496 400 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, ABS, centrální zámek, imobilizer, pylový mikrofiltr, vnitřní recirkulaci vzduchu, el. ovládaná okna předních dveří, velkoobjemový airbag řidiče, tříbodový bezpečnostní pás na středním zadním sedadle, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené zadní opěradlo, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, halogenová světla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základní + el. ovládanými okny zadních dveří (+10500 Kč), rádiem CAR 400 se šesti reproduktory a ovládáním na volantu místo sériového typu 300 (+4000 Kč), palubním počítačem (+12600 Kč), volantem potaženým kůží (+4600 Kč) a metalízou (+9800 Kč)

Komentář Martina Čabana: Berňák a Babišovo dvojité závaží Komentář Martina Čabana: Berňák a Babišovo dvojité závaží

Pozoruhodným tématem předvolebního boje se stala Finanční…

Hypotéky v srpnu klesly. Jejich průměrná úroková sazba se snížila na 2,01 procenta Hypotéky v srpnu klesly. Jejich průměrná úroková sazba se snížila na 2,01 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v srpnu nepatrně klesla na…

ING se v Česku chystá najmout sto nových zaměstnanců ING se v Česku chystá najmout sto nových zaměstnanců

Nizozemská finanční skupina chce v Česku kvůli novým…

Volvo Cars investuje do své první továrny ve Spojených státech dvojnásobek peněz Volvo Cars investuje do své první továrny ve Spojených státech dvojnásobek peněz

Švédský výrobce osobních automobilů Volvo Cars se rozhodl…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 125 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1180
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 445
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4110
b) šířka (mm): 1709
c) výška (mm): 1425
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Video: Když chcete odtáhnout auto totálnímu bláznovi Video: Když chcete odtáhnout auto totálnímu bláznovi

Někteří řidiči raději svůj vlastní automobil poškodí nebo…

Opel Astra (1998-2004) - když květina vykvete Opel Astra (1998-2004) - když květina vykvete

Jeden z dalších útoků Opelu na pozice Volkswagenu…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Ochrnutý Jančařík po 365 dnech znovu na Nově! Jágr na tom není lépe než já, culí se

Ochrnutý Jančařík po 365 dnech znovu na Nově! Jágr…

Oblíbený moderátor Michal Jančařík (41) televize Nova, jehož před zdravotními peripetiemi spojenými s…

Prodáváte svou nemovitost? 4 rady + 1 finta, jak si prověřit makléře!

Prodáváte svou nemovitost? 4 rady + 1 finta, jak si…

Chystáte se po sezoně prodat svou chatu či chalupu? Nebo jste se rozhodili změnit bydliště a nabízíte k prodeji…

 

iSport.cz

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

Youtuberka táhla Češky za senzací, pak chybovala: Strašně mě to mrzí

Youtuberka táhla Češky za senzací, pak chybovala:…

Senzace byla blízko. České fotbalistky v kvalifikačním utkání o MS 2019 proti Němkám (0:1) statečně bojovaly a i…

 

Reflex.cz

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…

Hurikán Maria poničil ostrovy Guadeloupe a Dominiku, teď v plné síle míří na Portoriko

Hurikán Maria poničil ostrovy Guadeloupe a Dominiku,…

Hurikán Maria, který poničil ostrovy Dominika a Guadeloupe, opět zesílil na nejvyšší stupeň nebezpečnosti a jeho…