Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Astra 1,4 16V

Tomáš Zajíček
Diskuze (100)

Po testu nového Golfu, vám nabízíme test jeho hlavního konkurenta ve třídě. Ano, jedná se o Opel Astra, jehož dosavadní typ podle mnoha hodnocení renomovaných zahraničních motoristických časopisů, je právě tím vozem, který se nadvládě Golfu dokázal nejlépe přizpůsobit. No a jak se povedl nástupce úspěšné Astry si můžete přečíst na následujících řádcích.

Testovaná Astra 1,4 16V byla ve výbavě "CD", která obsahuje: posilovač řízení, ABS, centrální zámek, imobilizer, pylový mikrofiltr, vnitřní recirkulaci vzduchu, elektricky ovládaná okna předních dveří, velkoobjemový airbag řidiče, tříbodový bezpečnostní pás na středním zadním sedadle, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené zadní opěradlo, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, halogenová světla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Navíc (za příplatek) byla testovaná Astra vybavena: elektrickými ovládanými okny zadních dveří (+10500 Kč), rádiem CAR 400 se šesti reproduktory a ovládáním na volantu místo sériového typu 300 (+4000 Kč), palubním počítačem (+12600 Kč), volantem potaženým kůží (+4600 Kč) a metalízou (+9800 Kč). Díky této rozsáhlé výbavě se cena vyšplhala až na 496.400 Kč. Základní třídveřová Astra 1,4 16V je však k mání již za 394.900 Kč.

Vnější tvary lze označit za velmi zdařilé. Z Astry dnes vyzařuje sebejistota, robustnost a sportovní duch zároveň. Nemá sice s předchozím modelem nic společného, ale je faktem, že po stránce designu, ani nebylo z nevýrazného předchůdce co přebírat.

Interiér je proti exteriéru trošku konzervativnější, přístrojová deska je v obvyklém stylu dnešních automobilů střední třídy. Její nevýhodou je poměrně značný odraz v předním skle. Pozoruhodným a chytrým detailem je nesouměrný středový panel, který je vyosen směrem ke spolujezdci. Tímto se zvětšil prostor pro nohy řidiče a spolujezdec, který má nohy obvykle nataženy si pravděpodobně ani ničeho nevšimne. Přední sedadla by si zasloužila větší boční vedení. Překvapením jsou ovšem až příliš praktické a strohé výplně dveří, které připomínají vozy o generaci zpět. Naopak volant potažený kůží padne díky tlustému věnci dobře do ruky a navíc obsahuje celkem šest tlačítek, kterými je možno ovládat rádio. To je díky oddělenému displeji chráněno proti krádeži.

Plochý a dobře přístupný zavazadlový prostor s objemem 370 litrů vcelku výrazně překonává Golf (330 l). Lze jej samozřejmě výrazně zvětšit sklopením zadních opěradel, která jsou dělena 1/3 - 2/3 a navíc jsou opatřena otvorem pro dlouhá zavazadla např. lyže.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost nebyly zrovna silnou stránkou předchozí generace Astry. To je dnes zapomenuto a podvozek vyniká jak dobrými jízdními vlastnostmi, tak i brzdami, které při zvýšeném zatížení neslábnou. Přesto při testu brzd ze stokilometrové rychlosti zvítězil Golf (39 m). Astra stejný test zvládla za 42 metrů.

Příjemně překvapil nový šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,4 litru s vysokým výkonem 66 kW. Jeho tah do cca 2500 otáček je sice poměrně váhavý, ale po překonání této hranice, se dá jezdit téměř se sportovním elánem. Nezanedbatelnou výhodou je dobré odhlučnění interiéru od motoru, takže vytáčení motoru až do 5000 otáček není z hlediska hluku žádný problém.

Nová Astra je kromě několika drobností velmi povedeným vozem, který bezpochyby úspěšně nahradí dosavadní model.

Mnoho technických detailů, fotografií a rozsáhlý popis nové Astry najdete v rubrice Představujeme!

Tomáš Zajíček
Diskuze (100)
Cena základní sestavy 39 490 Kč
Výbava základní sestavy posilovač řízení, ABS, centrální zámek, imobilizer, pylový mikrofiltr, vnitřní recirkulaci vzduchu, el. ovládaná okna předních dveří, velkoobjemový airbag řidiče, tříbodový bezpečnostní pás na středním zadním sedadle, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené zadní opěradlo, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, halogenová světla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka Kč
Cena testované sestavy 496 400 Kč
Výbava testované sestavy základní + el. ovládanými okny zadních dveří (+10500 Kč), rádiem CAR 400 se šesti reproduktory a ovládáním na volantu místo sériového typu 300 (+4000 Kč), palubním počítačem (+12600 Kč), volantem potaženým kůží (+4600 Kč) a metalízou (+9800 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 125 / 4000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1180
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 445
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4110
b) šířka (mm): 1709
c) výška (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Avatar - Barrichello
26. 2. 2024 14:42
Re: Perfektní doba
zapoměl si dodat že nesmíš mít žádnej majetek, pokud žádáš o dávky. Jinak je to prodejte auta, chatu, pole, nebo použijte úspory.
Ted jak se štřilo někomu kdo bral sice 9 000 Kč, ale bydlení ho stálo 3500 a jak dneska kdy má 32 000 a bydlení ho stojí 19 000. Kolik komu zbylo měsíčně na auta, služby jídlo, zábavu atd.

Ono je to jak za toho totáče vid. Výplata 2000, almužna,barevná telka za 13 litrů - ale že stál nájem 400 kč, to už se nevypráví že. Takže na bydlení 1/5 výplaty.
Kde se dá dneska bydlet za 1/5 bežné výplaty prosím? tj cca 6-9 000 kč měsíčně? V Přerově možná vid, ale tam bude problém najít job kde ti daj těch 30-45 čistého aby ti ta pětina vyšla :)
Dřív za tu pětinu výplaty šlo bydlet v Praze - ne v horní lhotě kde dávaj lišky dobrou noc :-)

A kde dávaj dneska bezúročné novomanželské půjčky atd? Zase nic vid... A kolik stál dotovaný pobyt na podnikové horské chatě v Krkonších nebo Tatrách a kolik stojí na stejném místě komerční pobyt dnes.

Vono A bez B vychází vždycky krásně, ale bohužel je to nesmyslné, lživé a maniplulatvní srovnání :-)
Je krásný že si koupíš za průměrnou výplatu víc rohlíků a benzínu, ale holt musíš bydlet v Ačku pod mostem nebo dědit komunistickej byt a barák po babičce :-)
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2024 14:41
Re: vysoký výkon 66 kW
Souhlas. Já zkoušel ke konci výrobi 301 1.6 a ve srovnání s 1.0 TSI nebe a dudy. Ano, umím točit motor, ale i tak to bylo zadušené a jak spadly otáčky někam ke 4000, dynamika uvadla.
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2024 14:38
Re: vysoký výkon 66 kW
No tak... nejezdi s tříválcovým turbem v 1200 ot.?
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2024 14:36
Re: vysoký výkon 66 kW
1.6 MPI žere a nejede.
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2024 14:32
Re: Perfektní doba
Bydlení spolkne 30 %, zbytek si můžeš nechat dotovat.