Opel Astra 1.7 CDTI – spořivý, ale bez jiskry

Opel Astra 1.7 CDTI – spořivý, ale bez jiskry

 
 
13.9. 2004 Ondřej Šuch

Jak si vede stěžejní model Opelu s turbodieselem pod kapotou? Potvrzujeme rovnou: sportu málo, ticha nadprůměrně. A spotřeba motoru s neobvyklým objemem?

Jak si vede stěžejní model Opelu s turbodieselem pod kapotou? Potvrzujeme rovnou: sportu málo, ticha nadprůměrně. A spotřeba motoru s neobvyklým objemem?

První podrobný test nového Opelu Astra prokázal nesporné kvality vozu, uskutečnili jsme jej ale s nepříliš masově oblíbenou motorizací 1.8. Turbodiesely jsou v nižší střední třídě stále populárnější a proto se druhé zastavení u tohoto modelu týká právě nafty.

I když Opel nabízí i motor 1.7 CDTI s výkonem 59 kW (mimochodem za cenu ve všech verzích výbavy shodnou se zážehovým 1.8/92 kW), zvolili jsme pro test raději silnější verzi turbodieselu s výkonem 74 kW. Agregát, který je k dispozici i pro Opel Meriva, je vybaven systémem přímého vstřikování nafty common-rail, pracujícím s tlaky až 1800 barů a turbodmychadlem s proměnnou geometrií. Motor vyhovuje emisním normám Euro 4 a české motoristy potěší i příslušností k nižší sazbě povinného ručení.

Teorie, převedená do praxe otočením klíčku v zapalování, je ale ošidná. Start sice provází drobná prodleva, ovšem na rozdíl od motorů TDI či HDI je už zastudena cítit znatelně méně vibrací. Nízká hladina hluku byla vůbec charakteristickým rysem celého testu – motor v této oblasti odvádí služby hodné auta o třídu výše.

Méně radosti si ale užije řidič, očekávající dynamickou jízdu. Maximum kroutícího momentu leží až u hranice 2300 otáček, což dělá z motoru sice úsporný, leč poněkud utlumený stroj. Vcelku přesné je řazení, ovšem prohrábnutí kol, které známe například u stejně výkonného agregátu VW se systémem čerpadlo-tryska, si neužijeme.

Turbodiesel v Opelu Astra se cítí nejlépe při klidné jízdě, nejlépe v rozmezí 2200-3500 otáček. Motor prakticky není slyšet, ovšem na zrychlování je třeba řadit téměř stejně často jako u benzínového agregátu. Spotřeba je téměř dokonalá – k výrobci udávanému průměru rovných 5 litrů jsme se přiblížili zcela reálně. Lepšímu průměru by jistě napomohla i šestistupňová převodovka – při vyšších rychlostech na dálnici se otáčky pohybují přece jen výše, než by na „udržovací“ výkon bylo nutné.

Cena této motorizace s výbavou Cosmo je 604.900, základní verze Essentia stojí o 80.000 méně. V porovnání s konkurencí jde o ceny srovnatelné, vzhledem k výše uvedenému budou Astru vyhledávat spíše ti, kterým je bližší akustický komfort a nízká spotřeba než prudké zrychlení z nízkých otáček.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

minitest - Opel Astra 1.7 CDTI

Cena v základní výbavě: 604 900 Kč Cena v testované výbavě: 647 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dvouose nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, palubní počítač, interaktivní podvozek IDS, tříramenný,kůží potažený volant, rádio s přehrávačem CD a MP3, 7x repro, alu kola s pneu 205/55 R16, čalounění v kombinaci látka/kůže

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.000,-Kč), el. ovládání zadních oken (+11.500,-), automatická klimatizace (+11.500,-), tlakové ostřikovače světlometů (6.500,-)

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

Butinovou k přiznání donutili mučením, prohlásil ruský ministr zahraničí Lavrov Butinovou k přiznání donutili mučením, prohlásil ruský ministr zahraničí Lavrov

Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov chápe rozhodnutí…

Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno

Největší česká kampelička bude moci s novým rokem zahájit…

Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko

Kosovský parlament velkou většinou schválil transformaci…

 
Technické údaje
Motor minitest - Opel Astra 1.7 CDTI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.2 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1270
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1278 / 482
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4249
b) šířka (mm): 1753
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2614
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1001
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení minitest - Opel Astra 1.7 CDTI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
V Americe sestavili žebříček aut s nejspolehlivější elektronikou. Vyhrála známá jména

V USA sestavili žebříček aut s nejspolehlivější elektronikou. Vyhrála známá jména

Dnes 14:50

Společnost CarMD každoročně provádí průzkum spolehlivosti aut zaměřený na problémy s elektronikou.




Blesk.cz

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5 hodiny! „Hodně aut zhaslo, čekáme na vlky...“

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5…

„Začíná tu být tma, hodně aut zhaslo. Čekáme na vlky.“ Tuhle lehce humornou zprávu posílali mobilem domů ve…

 

iSport.cz

Návrat tam, kde se dařilo? Schicka chce z AS Řím získat Sampdoria

Návrat tam, kde se dařilo? Schicka chce z AS Řím…

Sampdoria Janov by v zimě ráda přivedla zpět do svého kádru českého fotbalistu Patrika Schicka. Podle italského…

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT míst v pohárech

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT…

Zatímco v průběhu podzimu stále více hrozilo, že český fotbal bude mít za dva roky jen čtyři zástupce v…

 

Reflex.cz

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce Mayové. Ta věří, že od EU získá další záruky k brexitu

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce…

Britská premiérka Theresa Mayová je přesvědčena, že je i nadále možné získat od Evropské unie další dodatečné…