Opel Astra 1.7 CDTI – spořivý, ale bez jiskry

Opel Astra 1.7 CDTI – spořivý, ale bez jiskry

 
 

Jak si vede stěžejní model Opelu s turbodieselem pod kapotou? Potvrzujeme rovnou: sportu málo, ticha nadprůměrně. A spotřeba motoru s neobvyklým objemem?

Jak si vede stěžejní model Opelu s turbodieselem pod kapotou? Potvrzujeme rovnou: sportu málo, ticha nadprůměrně. A spotřeba motoru s neobvyklým objemem?

První podrobný test nového Opelu Astra prokázal nesporné kvality vozu, uskutečnili jsme jej ale s nepříliš masově oblíbenou motorizací 1.8. Turbodiesely jsou v nižší střední třídě stále populárnější a proto se druhé zastavení u tohoto modelu týká právě nafty.

I když Opel nabízí i motor 1.7 CDTI s výkonem 59 kW (mimochodem za cenu ve všech verzích výbavy shodnou se zážehovým 1.8/92 kW), zvolili jsme pro test raději silnější verzi turbodieselu s výkonem 74 kW. Agregát, který je k dispozici i pro Opel Meriva, je vybaven systémem přímého vstřikování nafty common-rail, pracujícím s tlaky až 1800 barů a turbodmychadlem s proměnnou geometrií. Motor vyhovuje emisním normám Euro 4 a české motoristy potěší i příslušností k nižší sazbě povinného ručení.

Teorie, převedená do praxe otočením klíčku v zapalování, je ale ošidná. Start sice provází drobná prodleva, ovšem na rozdíl od motorů TDI či HDI je už zastudena cítit znatelně méně vibrací. Nízká hladina hluku byla vůbec charakteristickým rysem celého testu – motor v této oblasti odvádí služby hodné auta o třídu výše.

Méně radosti si ale užije řidič, očekávající dynamickou jízdu. Maximum kroutícího momentu leží až u hranice 2300 otáček, což dělá z motoru sice úsporný, leč poněkud utlumený stroj. Vcelku přesné je řazení, ovšem prohrábnutí kol, které známe například u stejně výkonného agregátu VW se systémem čerpadlo-tryska, si neužijeme.

Turbodiesel v Opelu Astra se cítí nejlépe při klidné jízdě, nejlépe v rozmezí 2200-3500 otáček. Motor prakticky není slyšet, ovšem na zrychlování je třeba řadit téměř stejně často jako u benzínového agregátu. Spotřeba je téměř dokonalá – k výrobci udávanému průměru rovných 5 litrů jsme se přiblížili zcela reálně. Lepšímu průměru by jistě napomohla i šestistupňová převodovka – při vyšších rychlostech na dálnici se otáčky pohybují přece jen výše, než by na „udržovací“ výkon bylo nutné.

Cena této motorizace s výbavou Cosmo je 604.900, základní verze Essentia stojí o 80.000 méně. V porovnání s konkurencí jde o ceny srovnatelné, vzhledem k výše uvedenému budou Astru vyhledávat spíše ti, kterým je bližší akustický komfort a nízká spotřeba než prudké zrychlení z nízkých otáček.

Spolupracujeme s TipCars.com

minitest - Opel Astra 1.7 CDTI

Cena v základní výbavě: 604 900 Kč Cena v testované výbavě: 647 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, dvouose nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ABS, elektricky ovládaná přední okna, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, palubní počítač, interaktivní podvozek IDS, tříramenný,kůží potažený volant, rádio s přehrávačem CD a MP3, 7x repro, alu kola s pneu 205/55 R16, čalounění v kombinaci látka/kůže

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.000,-Kč), el. ovládání zadních oken (+11.500,-), automatická klimatizace (+11.500,-), tlakové ostřikovače světlometů (6.500,-)

Technické údaje
Motor minitest - Opel Astra 1.7 CDTI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.2 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1270
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1278 / 482
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4249
b) šířka (mm): 1753
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2614
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1001
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení minitest - Opel Astra 1.7 CDTI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno Ojetý Opel Astra H (2004 - 2010): Rehabilitovala své jméno

Třetí generace Astry s přídomkem H dokázala věc takřka…

Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku Ojetý Opel Astra H: Motory jsou OK, pozor však na elektroniku

Když přišel Opel Astra v roce 2004 na trh, žil ve stínu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu nepustila fanoušky!

Naštvaný Karel Gott: Početná ochranka k němu…

V obležení drsných mužů se ocitl Karel Gott (77)! Při poslední charitativní akci českého slavíka hlídala početná…

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

FIFA 17 recenze: Fotbalová hra s duší a příběhem

Sportovní hry procházejí s novými ročníky každoroční aktualizací a evolucí. Na konzolích nové generace tomu tak…

 

iSport.cz

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý, změna jí může pomoct

Trenér Interu De Boer: Zápas na Spartě je důležitý,…

Chceme vyhrát celou Evropskou ligu, proto je pro nás zápas na Spartě velmi důležitý. S tímto vzkazem přijel do…

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0, podívejte se na góly

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0,…

Koncert! Mladí fotbalisté Sparty do 19 let vstoupili ve středu do UEFA Youth League jasným triumfem nad…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…