Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra Cabrio: Vše co už víme

David Bureš
Diskuze (0)
Nová generace Opelu Astra Cabrio bude tak jako konkurenční VW Eos samostatný model.

Opel představí během léta 2012 automobil, dosud známý jako Astra Cabrio. Po vzoru konkurenčního Volkswagenu Eos se však stane samostatným modelem.

Hlavní designér značky Opel Mark Adams řekl anglickému Car Magazine, že chystaný kabriolet vyžaduje vlastní jméno, protože bude vypadat jinak než Astra. Jaké budou změny vzhledu, naznačila automobilkou dříve zveřejněná skica, kabriolet se bude od hatchbacku Astra lišit asi tak, jako se zmíněný Eos liší od Golfu.

Kabriolet postavený na základech Astry bude mít čtveřici sedadel. Příď automobilu s příplatkovými diodami se bude zřejmě podobat třídveřové Astře GTC, řešení zádě bude naopak blízké chystanému sedanu. Zavazadlový prostor by tak měl být díky delšímu zadnímu převisu dostatečně prostorný i po složení lehké střechy.

Kabinu obklopuje chromovaná linka. Zajímavostí je fakt, že na boku karoserie není patrný záhyb inspirovaný tvarem křídla, který se nachází na předních dveřích Astry GTC a na zadních dveřích kombi Sports Tourer a pětidveřové varianty.

Již dříve jsme se dozvěděli, že nový kabriolet z Rüsselsheimu bude disponovat tradičnějším látkovým soft-topem a ne pevnou skládací střechou jako předchozí Astra TwinTop.

Opětovné použití plátěné střechy bude mít několik výhod. Mechanismus pevné sklápěcí střechy je těžký a zabírá hodně prostoru, což většinou vede k těžkopádnému řešení zádě. Plátěná střecha je rovněž levnější na výrobu, díky její nižší hmotnosti bude mít kabriolet nižší spotřebu a vyprodukuje méně tolik sledovaného CO2.

Plátěné střechy v dřívějších kabrioletech špatně izolovaly hluk a chlad, vývoj materiálů v posledních letech by ale měl tyto problémy vyřešit. Plátěnou střechu má navíc i letos představený Golf Cabrio. Kabriolet od Opelu ale pravděpodobně bude mít blíže většímu VW Eos s pevnou skládací střechou.

Paleta nabízených motorů se nebude výrazně lišit od ostatních karosářských variant Astry. Třídveřové GTC je nabízeno s dvěma výkonovými verzemi 1,4 Turbo s 88 kW a 103 kW, s motorem 1,6 Turbo (132 kW) a turbodieselem 2,0 CDTI (121 kW, 380 Nm).

Podvozek bude zřejmě převzat z Astry GTC, jejíž přední kola jsou zavěšena na vzpěrách HiPerStrut (High Performance Strut), podobných těm ze sportovního provedení Insignie OPC.

Ve srovnání se standardní vzpěrou McPherson má HiPerStrut zmenšený příklon rejdové osy a kratší poloměr rejdu. Proti pětidveřové Astře byla světlá výška GTC díky sportovnímu podvozku snížena o 15 mm.

Otevřený Opel se bude vyrábět v polských Gliwicích, které jsou rodištěm i dalších karosářských variant Astry.

Rok 2012 bude u Opelu ve znamení tří nových modelů. Vedle čtyřmístného kabrioletu to bude SUV na základech Corsy a malý třídveřový model Junior, který se začne vyrábět v druhé polovině roku 2012. Podle šéfdesignéra značky tyto automobily změní pohled lidí na značku Opel.

Opel Astra TwinTop se začala vyrábět v roce 2006, jejím základem byla minulá generace Astry H. Tento kupé-kabriolet používal třídílnou střechu. Dva střešní díly se zasunuly do sebe a tento celek se poté přiklopil na největší díl skládacího mechanismu tvořený zadním sklem.

David Bureš
Diskuze (0)