Opel Astra OPC na českém trhu: Stojí 628 tisíc korun
Zatím nejvýkonnější třídveřová Astra je poháněná čtyřválcovým zážehovým přímovstřikovým motorem 2,0 Turbo o výkonu 206 kW (280 k)/5500 min-1. Šestistupňová přímo řazená převodovka přenáší na přední kola 400 Nm při 2500-4500 min-1.
OPC má ovšem tamtéž samosvorný diferenciál, který nabídne aktuálně už jen Mazda 3 MPS. Přední zavěšení s oddělenou těhlicí HiPerStrut zdědila po krotší Astře GTC i Insignii OPC. Standardem jsou adaptivní tlumiče FlexRide, kotoučové brzdy nesou značku Brembo. Vlastnosti motoru a podvozku lze nastavit v režimech Standard, Sport a OPC, trojici módů má i stabilizace. Kola jsou devatenáctipalcová s pneumatikami 245/40, za „dvacítky“ s obutím 245/35 se platí navíc. Z klidu na stovku zrychluje za 6 s, jede až 250 km/h a v kombinaci spotřebuje 8,1 l/100 km.
Ve standardní výbavě, alespoň pro německý trh najdeme kromě jiného například palubní počítač se speciálními funkcemi, navigaci, adaptivní xenonová světla AFL+, parkovací senzory nebo dvouzónovou klimatizaci. V interiéru najdeme například zploštělý volant, čalounění sportovních sedadel je v kombinaci látka/kůže, za příplatek pak perforovaná kůže s kontrastním prošíváním, ale dostanete k němu ještě ortopedické sedačky. Česká specifikace dosud na webu importéra chybí a není ani v konfigurátoru. Dozvíme se pouze základní cenu: Astra OPC přijde na 722.900 korun, díky poskytované akční slevě 95 tisíc však její konečná cena klesla na 627.900 Kč.
Stává se tak nejvýkonnějším a zároveň nejdostupnějším hothatchem na našem trhu. Kolik stojí konkurence? Ford Focus ST se nabízí nejlevněji jako pětidveřový hatchback za 856.000, za Mazdu 3 MPS zaplatíte mnohem méně, jen 679.900 a také nabídne pětici dveří. Renault Mégane RS koupíte v základu za 705.900. Golf GTI přijde na 689.900, verze R s pohonem všech kol se dá pořídit v akci za 959.900 Kč a třídveřové Scirocco se stejným písmenkem je momentálně k mání za 795.900 Kč.