reklama


Opel Frontera

Opel Frontera

 

Nový Opel Frontera oslavil v Paříži svoji světovou premiéru. Nový model dále rozvíjí dobré terénní vlastnosti předchozí verze. Jeho karoserie, montovaná na klasický rám, je nyní poněkud více zaoblená, což odpovídá současným trendům. Frontera nové generace bude nabízena buď s kratším rozvorem a třídveřovou karosérií (verze Sport RS), nebo s delším rozvorem a pětidveřovou karosérií (verze Base nebo luxusnější LTD).

Druhá generace Opelu Frontera.

Hlavní změnou na podvozku je ve srovnání s předchozím modelem o 60 mm širší rozchod (nyní je vpředu 1515 mm a vzadu 1520 mm), zadní pětiprvkové zavěšení a o 130 mm prodloužený rozvor verze Sport RS na 2462 mm. Nová Frontera je pro pohyb v terénu dobře vybavená: světlá výška u verzí Sport RS činí 216 mm a u dlouhých verzí 215 mm. Rychlostí do 5 km/h se nová Frontera může pustit i do brodění řek hlubokých až půl metru.

Úhel nájezdu vpředu je 32 stupňů, vzadu pak 29 stupňů (u delších verzí 23 stupňů). Frontera Base a LTD snáší boční náklon až 46 stupňů, Frontera Sport jen o maličko méně - 45,7 stupňů. Úhel zlomu ve stoupání činí u kratší verze Sport RS 20 stupňů, u delší Frontery 19 stupňů. Všechny Frontery si při zařazeném pohonu 4L poradí s až osmdesátiprocentním stoupáním.

Změny v designu, které jsou na nové Fronteře patrné na první pohled, přispěly ke snížení aerodynamického hluku a zlepšily hospodárnost provozu. Koeficient aerodynamického odporu Cd činí u pětidveřové verze jenom 0,496. Rozšířené lemy blatníků a do boků vystupující obliny podběhů kol propůjčují Fronteře "svalnatý" vzhled. Dvojitý prolis, který na spodní hraně bočních dveří a obou nárazníků zkrášluje vzhled verzí RS a Limited, ještě více zdůrazňuje dynamického ducha vozu. Střešní ližiny, které jsou součástí standardní výbavy všech modelů, jsou prodloužené, což rozšiřuje možnost jejich využití. K ližinám je možné připevnit celou řadu nosičů - střecha nové Frontery snese při jízdě po silnicích zatížení až 100 kg. Základní verze vyjíždí na kolech s patnáctipalcovými ocelovými disky a kryt rezervního kola má z měkkého vinylu. Verze RS a Limited obouvají na své šestnáctipalcové ráfky z lehkých slitin pneumatiky rozměru 245/16 a mají tuhý kryt náhradního kola.

Nová Frontera má nejenom světlejší a jasnější interiér, ale je také celkově tišší a příjemněji se ovládá. Všechny ovladače a kontrolky palubní desky jsou v pohodlném dosahu řidiče, spínač varovných blikačů je přímo uprostřed, ve snadném dosahu řidiče i jeho spolujezdce. Počítač ujetých kilometrů a denní počítač má displej z tekutých krystalů. Ventilace a topení se ovládají jednoduše otočnými knoflíky a také pro řízení klimatizace stačí jediné tlačítko. Vzduch k zadním sedadlům vedou nyní nové kanály. Výkonná ventilace dokáže kompletně vyměnit vzduch ve voze během pouhých dvaceti sekund. Zvláštní tlačítko na palubní desce slouží k volbě pohonu pouze dvou nebo všech čtyř kol. Řidič může řadit pohon jedné či obou náprav i za jízdy, a to až do rychlosti 100 km/h! Řadicí páka na středovém tunelu slouží k řazení normálních, nebo redukovaných stupňů při pohonu 4x4.

Novou Fronteru pohánějí výhradně moderní motory se čtyřventilovou technikou:

Benzínový motor 2.2 16V

Základem nabídky je přepracovaný zážehový motor 2.2 16V (výkon 100 kW/136 k, max. točivý moment 202 Nm při 2500 ot/min), který má dva vyvažovací hřídele pro kultivovaný běh. Svými výkony - zrychlením 0-l 00 km/h za 13,4 s (dlouhá verze 14,0 s); nejvyšší rychlostí 165 km/h (161 km/h) stejně jako kombinovanou spotřebou 11,1 l/100 km patří Frontera 2.2 16V k nejdynamičtějším vozům své třídy.

Benzínový motor 3.2 V6

Na vrcholu nabídky stojí zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 151 kW (205 k), který se bude dodávat pouze do verzí Limited. Tento hliníkový motor, vybavený sacím potrubím proměnné délky, disponuje nejvyšším točivým momentem 290 Nm při 3000 ot/min. Frontera Limited 3.2 V6 sprintuje z klidu na 100 km/h za 9,7 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 192 km/h a spotřebuje (v kombinovaném cyklu) 12,6 resp. 13,6 l/100 km.

Turbo-diesel 2.2 DTI 16V

Turbodiesel s přímým vstřikem a mezichlazením nasávaného vzduchu 2.2 DTI 16V o výkonu 85 kW(115 k) je vybavený čtyřventilovou technikou. Svého nejvyššího točivého momentu 260 Nm dosahuje motor v pouhých 1900 ot/min, spotřeba činí 9,1 l/100 km, u "dlouhé" verze pak 9,2 l/100 km. Frontera Sport RS 2.2 DTI zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 s (Base 14,6 s) a její nejvyšší rychlost je 155 km/h (154 km/h). Motor má dvě protisměrné vyvažovací hřídele, díky kterým je jeho chod velmi hladký.

Všechny motory nové Frontery plní přísné německé emisní normy D3.

Kvalita výroby měla při vývoji a rozběhu produkce nové Frontery absolutní prioritu. Pro zajištění nejvyšší úrovně kvality proto automobilka Opel investovala přes 300 milionů DM do závodu v anglickém Lutonu, kde se bude nová Frontera vyrábět. Testované nové Frontery prodělaly náročný zkušební program na čtyřech kontinentech. První prototypy mrzly na severu Japonska, v Austrálii je rozpaloval žár sálajícího slunce, zkušební jezdci je týrali v jednom z nejnáročnějších testovacích center v Millbrooku v Anglii.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu

Těžařské státy stojící mimo Organizaci zemí vyvážejících…

Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat

Syrské vládní síly, které bombardují město Halab, jsou…

"Africká Barbie" brání práva homosexuálů, hrozí jí vězení

Nigérii se homosexualita trestá 14 lety vězení, to však…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 






 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Dnes 17:26

Jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu. Syrská armáda vyslala posily

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu.…

Radikálové z takzvaného Islámského státu (IS) v sobotu vstoupili do historického syrského města Palmýra, kam…

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a jde do čela

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a…

Fotbalisté Lipska poprvé v sezoně prohráli. V 14. kole německé ligy podlehli na hřišti posledního Ingolstadtu…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama