Opel Frontera

Opel Frontera

 

Nový Opel Frontera oslavil v Paříži svoji světovou premiéru. Nový model dále rozvíjí dobré terénní vlastnosti předchozí verze. Jeho karoserie, montovaná na klasický rám, je nyní poněkud více zaoblená, což odpovídá současným trendům. Frontera nové generace bude nabízena buď s kratším rozvorem a třídveřovou karosérií (verze Sport RS), nebo s delším rozvorem a pětidveřovou karosérií (verze Base nebo luxusnější LTD).

Druhá generace Opelu Frontera.

Hlavní změnou na podvozku je ve srovnání s předchozím modelem o 60 mm širší rozchod (nyní je vpředu 1515 mm a vzadu 1520 mm), zadní pětiprvkové zavěšení a o 130 mm prodloužený rozvor verze Sport RS na 2462 mm. Nová Frontera je pro pohyb v terénu dobře vybavená: světlá výška u verzí Sport RS činí 216 mm a u dlouhých verzí 215 mm. Rychlostí do 5 km/h se nová Frontera může pustit i do brodění řek hlubokých až půl metru.

Úhel nájezdu vpředu je 32 stupňů, vzadu pak 29 stupňů (u delších verzí 23 stupňů). Frontera Base a LTD snáší boční náklon až 46 stupňů, Frontera Sport jen o maličko méně - 45,7 stupňů. Úhel zlomu ve stoupání činí u kratší verze Sport RS 20 stupňů, u delší Frontery 19 stupňů. Všechny Frontery si při zařazeném pohonu 4L poradí s až osmdesátiprocentním stoupáním.

Změny v designu, které jsou na nové Fronteře patrné na první pohled, přispěly ke snížení aerodynamického hluku a zlepšily hospodárnost provozu. Koeficient aerodynamického odporu Cd činí u pětidveřové verze jenom 0,496. Rozšířené lemy blatníků a do boků vystupující obliny podběhů kol propůjčují Fronteře "svalnatý" vzhled. Dvojitý prolis, který na spodní hraně bočních dveří a obou nárazníků zkrášluje vzhled verzí RS a Limited, ještě více zdůrazňuje dynamického ducha vozu. Střešní ližiny, které jsou součástí standardní výbavy všech modelů, jsou prodloužené, což rozšiřuje možnost jejich využití. K ližinám je možné připevnit celou řadu nosičů - střecha nové Frontery snese při jízdě po silnicích zatížení až 100 kg. Základní verze vyjíždí na kolech s patnáctipalcovými ocelovými disky a kryt rezervního kola má z měkkého vinylu. Verze RS a Limited obouvají na své šestnáctipalcové ráfky z lehkých slitin pneumatiky rozměru 245/16 a mají tuhý kryt náhradního kola.

Nová Frontera má nejenom světlejší a jasnější interiér, ale je také celkově tišší a příjemněji se ovládá. Všechny ovladače a kontrolky palubní desky jsou v pohodlném dosahu řidiče, spínač varovných blikačů je přímo uprostřed, ve snadném dosahu řidiče i jeho spolujezdce. Počítač ujetých kilometrů a denní počítač má displej z tekutých krystalů. Ventilace a topení se ovládají jednoduše otočnými knoflíky a také pro řízení klimatizace stačí jediné tlačítko. Vzduch k zadním sedadlům vedou nyní nové kanály. Výkonná ventilace dokáže kompletně vyměnit vzduch ve voze během pouhých dvaceti sekund. Zvláštní tlačítko na palubní desce slouží k volbě pohonu pouze dvou nebo všech čtyř kol. Řidič může řadit pohon jedné či obou náprav i za jízdy, a to až do rychlosti 100 km/h! Řadicí páka na středovém tunelu slouží k řazení normálních, nebo redukovaných stupňů při pohonu 4x4.

Novou Fronteru pohánějí výhradně moderní motory se čtyřventilovou technikou:

Benzínový motor 2.2 16V

Základem nabídky je přepracovaný zážehový motor 2.2 16V (výkon 100 kW/136 k, max. točivý moment 202 Nm při 2500 ot/min), který má dva vyvažovací hřídele pro kultivovaný běh. Svými výkony - zrychlením 0-l 00 km/h za 13,4 s (dlouhá verze 14,0 s); nejvyšší rychlostí 165 km/h (161 km/h) stejně jako kombinovanou spotřebou 11,1 l/100 km patří Frontera 2.2 16V k nejdynamičtějším vozům své třídy.

Benzínový motor 3.2 V6

Na vrcholu nabídky stojí zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 151 kW (205 k), který se bude dodávat pouze do verzí Limited. Tento hliníkový motor, vybavený sacím potrubím proměnné délky, disponuje nejvyšším točivým momentem 290 Nm při 3000 ot/min. Frontera Limited 3.2 V6 sprintuje z klidu na 100 km/h za 9,7 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 192 km/h a spotřebuje (v kombinovaném cyklu) 12,6 resp. 13,6 l/100 km.

Turbo-diesel 2.2 DTI 16V

Turbodiesel s přímým vstřikem a mezichlazením nasávaného vzduchu 2.2 DTI 16V o výkonu 85 kW(115 k) je vybavený čtyřventilovou technikou. Svého nejvyššího točivého momentu 260 Nm dosahuje motor v pouhých 1900 ot/min, spotřeba činí 9,1 l/100 km, u "dlouhé" verze pak 9,2 l/100 km. Frontera Sport RS 2.2 DTI zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 s (Base 14,6 s) a její nejvyšší rychlost je 155 km/h (154 km/h). Motor má dvě protisměrné vyvažovací hřídele, díky kterým je jeho chod velmi hladký.

Všechny motory nové Frontery plní přísné německé emisní normy D3.

Kvalita výroby měla při vývoji a rozběhu produkce nové Frontery absolutní prioritu. Pro zajištění nejvyšší úrovně kvality proto automobilka Opel investovala přes 300 milionů DM do závodu v anglickém Lutonu, kde se bude nová Frontera vyrábět. Testované nové Frontery prodělaly náročný zkušební program na čtyřech kontinentech. První prototypy mrzly na severu Japonska, v Austrálii je rozpaloval žár sálajícího slunce, zkušební jezdci je týrali v jednom z nejnáročnějších testovacích center v Millbrooku v Anglii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Největší letecké společnosti American Airlines se propadl zisk o 67 procent Největší letecké společnosti American Airlines se propadl zisk o 67 procent

Čistý zisk největší světové letecké společnosti American…

Sonda Cassini prolétla mezi Saturnem a jeho prstenci, do NASA už posílá cenná data Sonda Cassini prolétla mezi Saturnem a jeho prstenci, do NASA už posílá cenná data

Meziplanetární výzkumná sonda amerického Národního úřadu…

Volkswagen zvažuje prodej výrobce motorek Ducati Volkswagen zvažuje prodej výrobce motorek Ducati

Německý automobilový koncern Volkswagen se chce…

Mayová vrací úder Merkelové: Unie se šikuje proti nám Mayová vrací úder Merkelové: Unie se šikuje proti nám

Evropská unie se v otázce brexitu šikuje proti nám.…

 

Štítky Opel Představujeme

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

 






 
Ve Francii objevili opuštěný showroom Lada. Co všechno se našlo?

Ve Francii objevili opuštěný showroom Lada. Co všechno se našlo?

Včera

Hlavní pozornost nálezců vzbudily automobily, jejichž výrobu ruská značka Lada ukončila již na začátku devadesátých let.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Sobotka dal šéfovi ANO ultimátum. Babiš: Potřebuje udržovat kampaň

Sobotka dal šéfovi ANO ultimátum. Babiš: Potřebuje…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zkritizoval poněkolikáté finanční transakce ministra financí a šéfa ANO Andreje…

 

iSport.cz

Derby City a United bez vítěze. Liverpool dál drží třetí místo

Derby City a United bez vítěze. Liverpool dál drží…

Fotbalisté Manchesteru City v derby s Manchesterem United uhráli doma jen bezbrankovou remízu. Oba celky tak…

Česko - Finsko 3:2. Domácí na úvod vyhráli, obrat dokonal Hanzl

Česko - Finsko 3:2. Domácí na úvod vyhráli, obrat…

Čeští hokejisté porazili v Českých Budějovicích Finsko 3:2 a vítězně tak vstoupili do Carlson hokejových her.…

 

Reflex.cz

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na kontroverzní výstavě Voayer

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na…

Do Prahy přijede ze Slovenska výstava, na níž se prezentují nahé ženy převážně v pozicích odpovídajících…

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat dokončená barcelonská Sagrada Familia

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat…

Stavební práce začaly už v roce 1882 a stále ještě nejsou hotovy. I přesto je katedrála Sagrada Familia ve…