Opel Frontera

Opel Frontera

 
17.9. 1998

Nový Opel Frontera oslavil v Paříži svoji světovou premiéru. Nový model dále rozvíjí dobré terénní vlastnosti předchozí verze. Jeho karoserie, montovaná na klasický rám, je nyní poněkud více zaoblená, což odpovídá současným trendům. Frontera nové generace bude nabízena buď s kratším rozvorem a třídveřovou karosérií (verze Sport RS), nebo s delším rozvorem a pětidveřovou karosérií (verze Base nebo luxusnější LTD).

Druhá generace Opelu Frontera.

Hlavní změnou na podvozku je ve srovnání s předchozím modelem o 60 mm širší rozchod (nyní je vpředu 1515 mm a vzadu 1520 mm), zadní pětiprvkové zavěšení a o 130 mm prodloužený rozvor verze Sport RS na 2462 mm. Nová Frontera je pro pohyb v terénu dobře vybavená: světlá výška u verzí Sport RS činí 216 mm a u dlouhých verzí 215 mm. Rychlostí do 5 km/h se nová Frontera může pustit i do brodění řek hlubokých až půl metru.

Úhel nájezdu vpředu je 32 stupňů, vzadu pak 29 stupňů (u delších verzí 23 stupňů). Frontera Base a LTD snáší boční náklon až 46 stupňů, Frontera Sport jen o maličko méně - 45,7 stupňů. Úhel zlomu ve stoupání činí u kratší verze Sport RS 20 stupňů, u delší Frontery 19 stupňů. Všechny Frontery si při zařazeném pohonu 4L poradí s až osmdesátiprocentním stoupáním.

Změny v designu, které jsou na nové Fronteře patrné na první pohled, přispěly ke snížení aerodynamického hluku a zlepšily hospodárnost provozu. Koeficient aerodynamického odporu Cd činí u pětidveřové verze jenom 0,496. Rozšířené lemy blatníků a do boků vystupující obliny podběhů kol propůjčují Fronteře "svalnatý" vzhled. Dvojitý prolis, který na spodní hraně bočních dveří a obou nárazníků zkrášluje vzhled verzí RS a Limited, ještě více zdůrazňuje dynamického ducha vozu. Střešní ližiny, které jsou součástí standardní výbavy všech modelů, jsou prodloužené, což rozšiřuje možnost jejich využití. K ližinám je možné připevnit celou řadu nosičů - střecha nové Frontery snese při jízdě po silnicích zatížení až 100 kg. Základní verze vyjíždí na kolech s patnáctipalcovými ocelovými disky a kryt rezervního kola má z měkkého vinylu. Verze RS a Limited obouvají na své šestnáctipalcové ráfky z lehkých slitin pneumatiky rozměru 245/16 a mají tuhý kryt náhradního kola.

Nová Frontera má nejenom světlejší a jasnější interiér, ale je také celkově tišší a příjemněji se ovládá. Všechny ovladače a kontrolky palubní desky jsou v pohodlném dosahu řidiče, spínač varovných blikačů je přímo uprostřed, ve snadném dosahu řidiče i jeho spolujezdce. Počítač ujetých kilometrů a denní počítač má displej z tekutých krystalů. Ventilace a topení se ovládají jednoduše otočnými knoflíky a také pro řízení klimatizace stačí jediné tlačítko. Vzduch k zadním sedadlům vedou nyní nové kanály. Výkonná ventilace dokáže kompletně vyměnit vzduch ve voze během pouhých dvaceti sekund. Zvláštní tlačítko na palubní desce slouží k volbě pohonu pouze dvou nebo všech čtyř kol. Řidič může řadit pohon jedné či obou náprav i za jízdy, a to až do rychlosti 100 km/h! Řadicí páka na středovém tunelu slouží k řazení normálních, nebo redukovaných stupňů při pohonu 4x4.

Novou Fronteru pohánějí výhradně moderní motory se čtyřventilovou technikou:

Benzínový motor 2.2 16V

Základem nabídky je přepracovaný zážehový motor 2.2 16V (výkon 100 kW/136 k, max. točivý moment 202 Nm při 2500 ot/min), který má dva vyvažovací hřídele pro kultivovaný běh. Svými výkony - zrychlením 0-l 00 km/h za 13,4 s (dlouhá verze 14,0 s); nejvyšší rychlostí 165 km/h (161 km/h) stejně jako kombinovanou spotřebou 11,1 l/100 km patří Frontera 2.2 16V k nejdynamičtějším vozům své třídy.

Benzínový motor 3.2 V6

Na vrcholu nabídky stojí zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 151 kW (205 k), který se bude dodávat pouze do verzí Limited. Tento hliníkový motor, vybavený sacím potrubím proměnné délky, disponuje nejvyšším točivým momentem 290 Nm při 3000 ot/min. Frontera Limited 3.2 V6 sprintuje z klidu na 100 km/h za 9,7 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 192 km/h a spotřebuje (v kombinovaném cyklu) 12,6 resp. 13,6 l/100 km.

Turbo-diesel 2.2 DTI 16V

Turbodiesel s přímým vstřikem a mezichlazením nasávaného vzduchu 2.2 DTI 16V o výkonu 85 kW(115 k) je vybavený čtyřventilovou technikou. Svého nejvyššího točivého momentu 260 Nm dosahuje motor v pouhých 1900 ot/min, spotřeba činí 9,1 l/100 km, u "dlouhé" verze pak 9,2 l/100 km. Frontera Sport RS 2.2 DTI zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 s (Base 14,6 s) a její nejvyšší rychlost je 155 km/h (154 km/h). Motor má dvě protisměrné vyvažovací hřídele, díky kterým je jeho chod velmi hladký.

Všechny motory nové Frontery plní přísné německé emisní normy D3.

Kvalita výroby měla při vývoji a rozběhu produkce nové Frontery absolutní prioritu. Pro zajištění nejvyšší úrovně kvality proto automobilka Opel investovala přes 300 milionů DM do závodu v anglickém Lutonu, kde se bude nová Frontera vyrábět. Testované nové Frontery prodělaly náročný zkušební program na čtyřech kontinentech. První prototypy mrzly na severu Japonska, v Austrálii je rozpaloval žár sálajícího slunce, zkušební jezdci je týrali v jednom z nejnáročnějších testovacích center v Millbrooku v Anglii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 

Štítky Opel Představujeme

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…