Opel Frontera

Opel Frontera

 

Nový Opel Frontera oslavil v Paříži svoji světovou premiéru. Nový model dále rozvíjí dobré terénní vlastnosti předchozí verze. Jeho karoserie, montovaná na klasický rám, je nyní poněkud více zaoblená, což odpovídá současným trendům. Frontera nové generace bude nabízena buď s kratším rozvorem a třídveřovou karosérií (verze Sport RS), nebo s delším rozvorem a pětidveřovou karosérií (verze Base nebo luxusnější LTD).

Druhá generace Opelu Frontera.

Hlavní změnou na podvozku je ve srovnání s předchozím modelem o 60 mm širší rozchod (nyní je vpředu 1515 mm a vzadu 1520 mm), zadní pětiprvkové zavěšení a o 130 mm prodloužený rozvor verze Sport RS na 2462 mm. Nová Frontera je pro pohyb v terénu dobře vybavená: světlá výška u verzí Sport RS činí 216 mm a u dlouhých verzí 215 mm. Rychlostí do 5 km/h se nová Frontera může pustit i do brodění řek hlubokých až půl metru.

Úhel nájezdu vpředu je 32 stupňů, vzadu pak 29 stupňů (u delších verzí 23 stupňů). Frontera Base a LTD snáší boční náklon až 46 stupňů, Frontera Sport jen o maličko méně - 45,7 stupňů. Úhel zlomu ve stoupání činí u kratší verze Sport RS 20 stupňů, u delší Frontery 19 stupňů. Všechny Frontery si při zařazeném pohonu 4L poradí s až osmdesátiprocentním stoupáním.

Změny v designu, které jsou na nové Fronteře patrné na první pohled, přispěly ke snížení aerodynamického hluku a zlepšily hospodárnost provozu. Koeficient aerodynamického odporu Cd činí u pětidveřové verze jenom 0,496. Rozšířené lemy blatníků a do boků vystupující obliny podběhů kol propůjčují Fronteře "svalnatý" vzhled. Dvojitý prolis, který na spodní hraně bočních dveří a obou nárazníků zkrášluje vzhled verzí RS a Limited, ještě více zdůrazňuje dynamického ducha vozu. Střešní ližiny, které jsou součástí standardní výbavy všech modelů, jsou prodloužené, což rozšiřuje možnost jejich využití. K ližinám je možné připevnit celou řadu nosičů - střecha nové Frontery snese při jízdě po silnicích zatížení až 100 kg. Základní verze vyjíždí na kolech s patnáctipalcovými ocelovými disky a kryt rezervního kola má z měkkého vinylu. Verze RS a Limited obouvají na své šestnáctipalcové ráfky z lehkých slitin pneumatiky rozměru 245/16 a mají tuhý kryt náhradního kola.

Nová Frontera má nejenom světlejší a jasnější interiér, ale je také celkově tišší a příjemněji se ovládá. Všechny ovladače a kontrolky palubní desky jsou v pohodlném dosahu řidiče, spínač varovných blikačů je přímo uprostřed, ve snadném dosahu řidiče i jeho spolujezdce. Počítač ujetých kilometrů a denní počítač má displej z tekutých krystalů. Ventilace a topení se ovládají jednoduše otočnými knoflíky a také pro řízení klimatizace stačí jediné tlačítko. Vzduch k zadním sedadlům vedou nyní nové kanály. Výkonná ventilace dokáže kompletně vyměnit vzduch ve voze během pouhých dvaceti sekund. Zvláštní tlačítko na palubní desce slouží k volbě pohonu pouze dvou nebo všech čtyř kol. Řidič může řadit pohon jedné či obou náprav i za jízdy, a to až do rychlosti 100 km/h! Řadicí páka na středovém tunelu slouží k řazení normálních, nebo redukovaných stupňů při pohonu 4x4.

Novou Fronteru pohánějí výhradně moderní motory se čtyřventilovou technikou:

Benzínový motor 2.2 16V

Základem nabídky je přepracovaný zážehový motor 2.2 16V (výkon 100 kW/136 k, max. točivý moment 202 Nm při 2500 ot/min), který má dva vyvažovací hřídele pro kultivovaný běh. Svými výkony - zrychlením 0-l 00 km/h za 13,4 s (dlouhá verze 14,0 s); nejvyšší rychlostí 165 km/h (161 km/h) stejně jako kombinovanou spotřebou 11,1 l/100 km patří Frontera 2.2 16V k nejdynamičtějším vozům své třídy.

Benzínový motor 3.2 V6

Na vrcholu nabídky stojí zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 151 kW (205 k), který se bude dodávat pouze do verzí Limited. Tento hliníkový motor, vybavený sacím potrubím proměnné délky, disponuje nejvyšším točivým momentem 290 Nm při 3000 ot/min. Frontera Limited 3.2 V6 sprintuje z klidu na 100 km/h za 9,7 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 192 km/h a spotřebuje (v kombinovaném cyklu) 12,6 resp. 13,6 l/100 km.

Turbo-diesel 2.2 DTI 16V

Turbodiesel s přímým vstřikem a mezichlazením nasávaného vzduchu 2.2 DTI 16V o výkonu 85 kW(115 k) je vybavený čtyřventilovou technikou. Svého nejvyššího točivého momentu 260 Nm dosahuje motor v pouhých 1900 ot/min, spotřeba činí 9,1 l/100 km, u "dlouhé" verze pak 9,2 l/100 km. Frontera Sport RS 2.2 DTI zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 s (Base 14,6 s) a její nejvyšší rychlost je 155 km/h (154 km/h). Motor má dvě protisměrné vyvažovací hřídele, díky kterým je jeho chod velmi hladký.

Všechny motory nové Frontery plní přísné německé emisní normy D3.

Kvalita výroby měla při vývoji a rozběhu produkce nové Frontery absolutní prioritu. Pro zajištění nejvyšší úrovně kvality proto automobilka Opel investovala přes 300 milionů DM do závodu v anglickém Lutonu, kde se bude nová Frontera vyrábět. Testované nové Frontery prodělaly náročný zkušební program na čtyřech kontinentech. První prototypy mrzly na severu Japonska, v Austrálii je rozpaloval žár sálajícího slunce, zkušební jezdci je týrali v jednom z nejnáročnějších testovacích center v Millbrooku v Anglii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Opel Představujeme

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…