Opel Zafira Tourer Concept: Předobraz generace C
Aktuální designový jazyk Opelu se promítne i do třetí generace Zafiry, která dostane u Opelu tradiční pojmenování Zafira C. Pro ženevský autosalon se chystá předsériový koncept, který automobilka označuje jako Zafira Tourer Concept.
Prvky modelů Insignia a Astra se aplikují v podobě MPV nižší střední třídy, oživené několika novými detaily, jako je řešení přídě ve stylu elektrického Opelu Ampera.
Exteriér i interiér konceptu vypadají velmi věrohodně, do sériové výroby se proto změní nejspíš jen několik detailů – například tvar sedadel, provedení panoramatické střechy nebo rozměr kol (koncept dostane pneumatiky 245/40 R20).
Designéři se údajně inspirovali ve světě vysokorychlostních vlaků. Už z principu nepříliš nápaditý základní tvar jednoprostorové karoserie je v případě Zafiry oživen mnoha zajímavými prvky. Patří k nim prolis ve spodní části dveří odvozený z Insignie, přední světla ve stylu Ampery, krátká záď nebo stoupající spodní hrana oken zakončená opticky odlehčeným D sloupkem.
Hlavní kouzlo interiéru s uspořádáním Flex7 – sedm míst, z nichž 5 lze ponořit do podlahy – dělá Zafiře dobré jméno od roku 1999. Otevírání zadního páru dveří je řešeno konvenčně, na rozdíl od menšího MPV Opel Meriva s dveřmi FlexDoors zavěšenými vzadu.
Nová Zafira dostane techniku, kterou už Opel představil v jiných modelech: plně adaptivní světlomety AFL+ s automatickým upravováním směru, šířky a délky světelného paprsku, kameru pro čtení značek s rychlostním omezením, ortopedická sedadla AGR nebo adaptivní tlumiče FlexRide.
Motory budou kopírovat portfolio, známé z Astry. Zážehová nabídka bude tvořena maloobjemovými čtyřválci 1,4 T (88 kW, 200 Nm), 1,4 T (103 kW, 200 Nm), 1,6 T (132 kW, 230 Nm), které doplní odvozené varianty spalující LPG a CNG. Tato trojice nahradí současné atmosférické motory 1,6 Ecotec (85 kW, 155 Nm), 1,8 Ecotec (103 kW, 175 Nm) a 2,2 Direct Ecotec (110 kW, 215 Nm). Informace o nástupce Zafiry OPC s motorem 2,0 Turbo (177 kW) zatím nejsou k dispozici.
Turbodiesely budou zastoupeny modernizovanými jednotkami převzatými z Astry. Jedná se o 1,7 CDTi (81 kW, 260 Nm), 1,7 CDTi (92 kW, 280 Nm) a 2,0 CDTi (118 kW, 350 Nm).
Pro motory 1,4 T a 1,7 CDTi se připravuje systém start-stop, který sníží kombinovanou spotřebu.