Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Zafira Tourer Concept: Předobraz generace C

Opel Zafira
Opel Zafira
Opel Zafira
Opel Zafira
23 Fotogalerie
Nový Opel Zafira se začne vyrábět na podzim. Už nyní se ale chystá představení jeho podoby ve formě designového konceptu.

Aktuální designový jazyk Opelu se promítne i do třetí generace Zafiry, která dostane u Opelu tradiční pojmenování Zafira C. Pro ženevský autosalon se chystá předsériový koncept, který automobilka označuje jako Zafira Tourer Concept.

Prvky modelů Insignia a Astra se aplikují v podobě MPV nižší střední třídy, oživené několika novými detaily, jako je řešení přídě ve stylu elektrického Opelu Ampera.

Exteriér i interiér konceptu vypadají velmi věrohodně, do sériové výroby se proto změní nejspíš jen několik detailů – například tvar sedadel, provedení panoramatické střechy nebo rozměr kol (koncept dostane pneumatiky 245/40 R20).

Designéři se údajně inspirovali ve světě vysokorychlostních vlaků. Už z principu nepříliš nápaditý základní tvar jednoprostorové karoserie je v případě Zafiry oživen mnoha zajímavými prvky. Patří k nim prolis ve spodní části dveří odvozený z Insignie, přední světla ve stylu Ampery, krátká záď nebo stoupající spodní hrana oken zakončená opticky odlehčeným D sloupkem.

Hlavní kouzlo interiéru s uspořádáním Flex7 – sedm míst, z nichž 5 lze ponořit do podlahy – dělá Zafiře dobré jméno od roku 1999. Otevírání zadního páru dveří je řešeno konvenčně, na rozdíl od menšího MPV Opel Meriva s dveřmi FlexDoors zavěšenými vzadu.

Nová Zafira dostane techniku, kterou už Opel představil v jiných modelech: plně adaptivní světlomety AFL+ s automatickým upravováním směru, šířky a délky světelného paprsku, kameru pro čtení značek s rychlostním omezením, ortopedická sedadla AGR nebo adaptivní tlumiče FlexRide.

Motory budou kopírovat portfolio, známé z Astry. Zážehová nabídka bude tvořena maloobjemovými čtyřválci 1,4 T (88 kW, 200 Nm), 1,4 T (103 kW, 200 Nm), 1,6 T (132 kW, 230 Nm), které doplní odvozené varianty spalující LPG a CNG. Tato trojice nahradí současné atmosférické motory 1,6 Ecotec (85 kW, 155 Nm), 1,8 Ecotec (103 kW, 175 Nm) a 2,2 Direct Ecotec (110 kW, 215 Nm). Informace o nástupce Zafiry OPC s motorem 2,0 Turbo (177 kW) zatím nejsou k dispozici.

Turbodiesely budou zastoupeny modernizovanými jednotkami převzatými z Astry. Jedná se o 1,7 CDTi (81 kW, 260 Nm), 1,7 CDTi (92 kW, 280 Nm) a 2,0 CDTi (118 kW, 350 Nm).

Pro motory 1,4 T a 1,7 CDTi se připravuje systém start-stop, který sníží kombinovanou spotřebu.