Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Zafira Tourer Concept: Předobraz generace C

Diskuze (16)
Nový Opel Zafira se začne vyrábět na podzim. Už nyní se ale chystá představení jeho podoby ve formě designového konceptu.

Aktuální designový jazyk Opelu se promítne i do třetí generace Zafiry, která dostane u Opelu tradiční pojmenování Zafira C. Pro ženevský autosalon se chystá předsériový koncept, který automobilka označuje jako Zafira Tourer Concept.

Prvky modelů Insignia a Astra se aplikují v podobě MPV nižší střední třídy, oživené několika novými detaily, jako je řešení přídě ve stylu elektrického Opelu Ampera.

Exteriér i interiér konceptu vypadají velmi věrohodně, do sériové výroby se proto změní nejspíš jen několik detailů – například tvar sedadel, provedení panoramatické střechy nebo rozměr kol (koncept dostane pneumatiky 245/40 R20).

Designéři se údajně inspirovali ve světě vysokorychlostních vlaků. Už z principu nepříliš nápaditý základní tvar jednoprostorové karoserie je v případě Zafiry oživen mnoha zajímavými prvky. Patří k nim prolis ve spodní části dveří odvozený z Insignie, přední světla ve stylu Ampery, krátká záď nebo stoupající spodní hrana oken zakončená opticky odlehčeným D sloupkem.

Hlavní kouzlo interiéru s uspořádáním Flex7 – sedm míst, z nichž 5 lze ponořit do podlahy – dělá Zafiře dobré jméno od roku 1999. Otevírání zadního páru dveří je řešeno konvenčně, na rozdíl od menšího MPV Opel Meriva s dveřmi FlexDoors zavěšenými vzadu.

Nová Zafira dostane techniku, kterou už Opel představil v jiných modelech: plně adaptivní světlomety AFL+ s automatickým upravováním směru, šířky a délky světelného paprsku, kameru pro čtení značek s rychlostním omezením, ortopedická sedadla AGR nebo adaptivní tlumiče FlexRide.

Motory budou kopírovat portfolio, známé z Astry. Zážehová nabídka bude tvořena maloobjemovými čtyřválci 1,4 T (88 kW, 200 Nm), 1,4 T (103 kW, 200 Nm), 1,6 T (132 kW, 230 Nm), které doplní odvozené varianty spalující LPG a CNG. Tato trojice nahradí současné atmosférické motory 1,6 Ecotec (85 kW, 155 Nm), 1,8 Ecotec (103 kW, 175 Nm) a 2,2 Direct Ecotec (110 kW, 215 Nm). Informace o nástupce Zafiry OPC s motorem 2,0 Turbo (177 kW) zatím nejsou k dispozici.

Turbodiesely budou zastoupeny modernizovanými jednotkami převzatými z Astry. Jedná se o 1,7 CDTi (81 kW, 260 Nm), 1,7 CDTi (92 kW, 280 Nm) a 2,0 CDTi (118 kW, 350 Nm).

Pro motory 1,4 T a 1,7 CDTi se připravuje systém start-stop, který sníží kombinovanou spotřebu.

Diskuze (16)
26. 2. 2011 20:52
Re: Nová Zafira před Námi
nová Astra v kombiku je hodně pěkná, jojo to souhlasím, ta se jim povedla!!
Zafira C je a bude taky moc pěkná !
26. 2. 2011 12:55
Re: pekne,pokial...
Načo riešiť, kto to vymyslel. Proste na Zafire už to nie je ono. Súčasný dizajnový smer Opla sa mi nepáči a ani "bumerangy" tvár Zafiry zvlášť neovplyvnia. Bude to stále tá istá tlastá koala ako Insignia, Astra aj Meriva...
26. 2. 2011 11:39
Re: Nová Zafira před Námi
Dizajn Oplov je odlišný od VW, ale medzi sebou sa jednotlivé modely neodlišujú o nič viac ako ako tie od Volkswagenu. Insignia, Astra aj Meriva vyznávajú absolútne zhodný štýl a ten istý dizajnový jazyk. To isté ako VW, len v inej farbe.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
26. 2. 2011 11:30
Re: Nová Zafira před Námi
Zvenku i zevnitř podařený, moderní a čistý design, pokud bude série z tohoto konceptu vycházet, máme zaděláno na jedno z nejhezčích MPV :yes:
26. 2. 2011 11:17
Re: Nová Zafira před Námi
Interiér tvorí len 1 percento? ;-)