Opel Insignia (2012): Nový 1,4 Turbo (103 kW) a silnější 2,0 Turbo (185 kW)
Vlajková loď Opelu od svého uvedení na konci roku 2008 dosáhla přes 400 tisíc prodaných kusů. O další udržení zájmu zákazníků se postarají inovace, které jsou připraveny pro Insignii modelového roku 2012.
Už dříve jsme informovali o nové verzi 1,4 Turbo ecoFlex. Motor, který již používají menší modely Astra a Meriva. se v Insignii stane nejmenší nabízenou jednotkou, v nabídce nahradí atmosférický benzinový 1,8 Ecotec.
Přívlastek ecoFlex znamená aerodynamické úpravy, Start/Stop, elektrický posilovač řízení a pneumatiky 225/50 R17 s nízkým valivým odporem.
Touto cestou klesne spotřeba v kombinovaném cyklu na 5,7 l/100 km, emise CO2 se společně s tím sníží o 25 % na 134 g/km. Přitom motor vykazuje shodný výkon a o 25 % vyšší točivý moment.
Opel Insignia 1,4T ecoFlex - srovnání s konkurencí | |||
Model | Opel Insignia | Škoda Superb | Volkswagen Passat |
Motor | 1,4T ecoFlex | 1,4 TSI | 1,4 TSI |
Převodovka | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1364 | 1390 | 1390 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/4900-6000 | 92/5000 | 90/5000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 200/1850-4900 | 200/1500-4000 | 200/1500-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 201 | 203 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 | 10,5 | 10,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 6,8 | 6,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | - | 1477 | 1440 |
Přeplňovaná čtrnáctistovka se ve střední třídě pomalu stává obvyklou záležitostí – podobný agregát nabízí Škoda Superb a VW Passat. Proti nim má Opel k dobru 11, resp. 13 kW. Maximum točivého momentu 200 Nm je shodné, u Insignie je však dostupné v širším pásmu.
Navzdory lepším parametrům motoru vykazuje Insignia 1,4 Turbo horší dynamické vlastnosti než oba konkurenti. Kombinovaná spotřeba je však výrazně nižší, což by mohlo ukazovat na delší zpřevodování u Opelu.
Opel Insignia 1,4T ecoFlex - srovnání s předchůdcem | ||
Motor | 1,4T ecoFlex | 1,8 Ecotec |
Převodovka | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1364 | 1796 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/4900-6000 | 103/6300 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 200/1850-4900 | 175/3800 |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 207 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 | 11,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 7,6 |
Druhou novinkou je 2,0 Turbo 4x4 o výkonu 185 kW. Silnější varianta nahrazuje dosavadní Turbo 4x4 o výkonu 162 kW (tento motor se bude nadále dodávat už jen s pohonem předních kol). Vyšší výkon s sebou nese i vyšší točivý moment – vzrostl o 50 Nm na rovných 400 Nm.
Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy je o jednu desetinu lepší. Díky Start/Stopu se kombinovaná spotřeba snížila o půl litru na 8,4 l/100 km.
Start/Stop dostane i 2,0 Turbo/162 kW. Efekt je stejný, o půl litru nižší kombinovaná spotřeba má hodnotu 7,6 l/100 km.
Dalšími novinkami jsou nové navigační systémy. Navi 600 vyměňuje mapové podklady na DVD za SD kartu, lepší Navi 900 Europa pak přidává i hlasové ovládání a paměť na itineráře.
Kamera snímající dění před vozem nyní dokáže měřit i vzdálenost od okolních vozidel. Insignia díky tomu řidiči indikuje odstup v sekundách o vpředu jedoucího vozidla.