Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Zafira Tourer na LPG: Plynař pro rodiny

Diskuze (8)
Motor 1,4 Turbo v úpravě na LPG představuje alternativu pro ty, kdo chtějí nízké provozní náklady bez dieselového motoru.

Rodinný Opel Zafira Tourer se aktuálně nabízí se čtyřmi benzinovými a třemi dieselovými motory. Samostatnou možnost představuje pohon na stlačený zemní plyn CNG, který obstarává motor 1,6 Turbo/110 kW. Další plynovou variantou bude u nás oblíbenější LPG, tedy kapalný ropný plyn.

Základem je tentokrát motor 1,4 Turbo se 103 kW a 200 Nm. Přestavba na LPG je tovární, konkrétně z dílen Opel Special Vehicles GmbH. Díky komplexnímu přístupu vykazuje motor stejné parametry jako jeho benzinový vzor. Přitom nejde jen o dodělání nádrže a druhého vstřikovacího systému, motor dostal také upravené ventily a ventilová sedla, aby při provozu na LPG netrpěla jeho životnost.

Samozřejmostí jsou bezpečnostní standardy odpovídající továrnímu výrobku. Vůz prošel nárazovými zkouškami, které ověřily, že jsou všechny komponenty uloženy bezpečně mimo zóny deformace.

Nádrž na 60 litrů nezmenšuje prostor pro posádku ani zavazadla. Automobilka slibuje dojezd na jednu plynovou nádrž 650 km, po přepnutí na benzin se akční rádius prodlouží na celkových až 1500 km. Pohon se přepíná automaticky, nebo speciálním tlačítkem. O aktuálně spalovaném palivu informuje řidiče kontrolka, přístrojový štít umí na palivoměru zobrazit i stav nádrže s LPG.

Opel vyrábí v provedení LPG celkem devět modelových variant. Jsou v prodeji i u nás: Corsa 1,2/63 kW s tří- i pětidveřovou karoserií, Meriva 1,4 Turbo/88 kW, Astra 1,4 Turbo/103 kW jako pětidveřový hatchback i kombi Astra ST a Insignia se stejným motorem a ve všech karosářských verzích. Příplatek za pohon LPG je vždy 50 tisíc korun, zůstává tovární záruka v plném rozsahu.

Opel Zafira - tehcnické údaje plynových motorů
Motor1,4 Turbo1,4 LPG1,6 CNG2,0 CDTI
Převodovka6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1364136415981956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/4900-6000103/4900-6000110/500096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1850-4900200/1850-4900210/2300-5000300/1750-2500
Max. rychlost [km/h]2001952009.7
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,811,811,511,4
Komb. spotřeba benzin, nafta [l/100 km]6,66,7-5,2
Komb. spotřeba LPG [l/100 km]-8,6--
Komb. spotřeba CNG [kg/100 km]--4,7-
Cena od [Kč]530.900,-580.900,-611.900,-575.900,-

Diskuse: dává podle vás pohon na LPG smysl, nebo je výhodnější turbodiesel?

Diskuze (8)
4. 8. 2012 21:35
Re: jj
turbonaftu?? sorry, ale toto je somarina >:D nafta (93kW) stoji o 5k CZK menej ako LPG, no musis si uvedomit, ze LPG stoji 60>% z ceny nafty, co sa pri takych 100k km uz poriadne oplati :-) a 10kW navyse u LPG si myslim, ze bohate postaci na nahradu zopar Nm z nafty.

LPG :yes:
3. 8. 2012 20:00
Objem motora
Urcite by som voli LPG/CNG nad dieslom, ale zase pri tom obsahu OMG 1.4 turbo na Zafiru? to je snad vtip, cital som dost a skusal som 1.4 Turbo hatchback a ta motorizacia sa mi zdala akurat na astrau, ta 1.4 turbo sa vsak poserie ked zapne clovek klimu a este auto trochu nalozi, snad vacsi idiot je uz iba VW group, kde pchaju 1.2 TSI do Skoda octavia kombi a golf, ale aj tam uz VW/Skoda avizovali ze 1.2 tsi nebude uz pre Octaviu III v ponuke. Keby aspon 1.6 Turbo co ma 180 koni to uz by bolo fakt zaujimave,
Avatar - Slavek-TDM
3. 8. 2012 12:32
Re: Opelova cenová politika
Problem je v tom, ze zisk na aute s fabrickym LPG je nizsi nez na identickym naftovym aute. Verze na plyn je v portfoliu pouze k drobnemu snizeni emisi a pro pripad, ze by se neco zvrhlo a plynovy auta se zacaly prodavat ve vetsich objemech. Takze ani neni duvod se cenove podbizet, naopak.
3. 8. 2012 12:05
Opelova cenová politika
Základ benzíňák. Příplatek za LPG přestavbu 50 tisíc. Příplatek za diesel 45 tisíc. Z toho vyplývá, že Opel se snaží zákazníky nalákat spíše na diesel. a většina zákazníků se pro ten diesel logicky rozhodne.
Proč je příplatek za LPG tak vysoký ? Asi to bude tím, že konkurence je prakticky nulová ... z hlavy neznám jinou automobilku, která by u nás "plynové" MPV nabízela.
3. 8. 2012 12:02
Re: jj
Principiální problém v tom nevidím, vždyť LPG má vyšší oktanové číslo, takže turbomotoru by to nemělo nijak vadit. Přestavba motoru 1.8 20V Turbo vyjde prakticky na stejné peníze jako u nepřeplňované varianty.
V článku se uvádí, že motor má jiné materiály u venttilů a jejich sedel, což s přeplňováním nesouvisí.