Opelu s Chevroletem se spolu v Evropě příliš nedaří, GM vymýšlí novou strategii
Několikaleté snažení cílit automobily značky Opel movitějších zákazníkům, zatímco v podstatě stejné vozy s logem Chevroletu budou sloužit jako vstupní vozy do rodiny značek General Motors, zřejmě nevychází podle představ. K současné situaci se vyjádřil Dan Akerson, šéf koncernu GM. Podle něj je nutné provézt nezbytné kroky na obou stranách. Jednak proto, aby se staly vozy Opel konkurenceschopnější pro Volkswagen, ale zároveň podpořit prodeje Chevroletu. Nejlépe tak, aby si obě značky koncernu GM zároveň nepřetahovaly zákazníky.
Ono to s tou konkurenceschopností ale nebude tak horké. Ze statistik SDA totiž vyplývá, že u nás Opel v říjnu prodal skoro třikrát více aut než Chevrolet. Způsob řešení, kterým chce šém GM obě značky „zaškatulkovat“, však zatím není známý.
Ať už americké vedení koncernu GM podnikne jakékoliv kroky, při jejich návrhu by se mělo rozhodně snažit. Zaměříme-li se na český trh, je jasným prodejním lídrem automobilka Škoda. Se silným odstupem za ní je Volkswagen, jehož vozů se u nás v říjnu prodalo 1358. Silnou trojku doplňuje Hyundai, Opel se dělí s Toyotou o 11. místo.