Orient express podle Volva: V Číně vyráběná S90 se k nám bude dovážet vlakem
Ne každý byl asi nadšený z rozhodnutí Volva, vyrábět sedan S90 v Číně v závodě Daqing a odtud jej do Evropy vyvážet. Čínská produkce čehokoli není zrovna známkou prestiže, nehledě na to, že auta už jsou jednou z mála v Evropě prodávaných produktů, které nenesou visačku Made in PRC. Alespoň že Volvo to rozčarování trošku tlumí.
Švédská automobilka teď oznámila, že modely S90 nebude do Evropy dovážet na obřích lodích, ale po železnici. A to má hned dvě významné výhody. Tu první ocení asi všichni zákazníci - zkrátí se tím dodací lhůty, oproti lodní dopravě o dvě třetiny času. Druhou výhodou ocení někteří z nich - o třetinu se sníží emise, které si vyžádá doprava, ekologická nešetrnost nákladních lodí je přímo legendární.
A konečně - to ocení samozřejmě automobilka, je doprava po železnici levnější. Proč tedy z Asie nedováží vlakem své produkty více výrobců? Volva S90 budou do Evropy putovat v kontejnerech po třech kusech a každý vlak bude schopen přivézt najednou kolem 230 vozů. V úvodních fázích prodeje bude jezdit jednou týdně a cílovou stanicí se stane belgický přístav Zeebrugge.