Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrá Toyota Yaris má jméno i motor

Michal Fokt
Diskuze (35)
Jaké jste tipovali označení hot-hatche Yaris? A jestli si chcete vsadit na motor, máte na to ještě 3, 2, 1...

Návrat Toyoty do WRC má hned dvě pozitiva. Kromě samotného faktu, že se jedna z nejdůležitějších automobilek zase angažuje v motorsportu, to Japonce konečně donutilo zapracovat na dlouho oplakávaném ostrém hatchbacku. Sportovní zadokolku GT86 tak už letos doplní auto, inspirované véercéčkovým speciálem, postavené na bázi faceliftovaného yarisu.

Toyota nyní potvrdila, že se malý hot-hatch s pohonem předních kol bude jmenovat Yaris GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nurburgring), což podporuje teorii, že roli sportovní divize, zaměřené na tovární tuning produkčních modelů, nakonec globálně převezme japonské Gazoo Racing a nikoli evropské TMG. Ještě zajímavější je však potvrzení pohonné jednotky!

U malých hot-hatchů je dnes běžná turbodmychadlem přeplňovaná šestnáctistovka, ale to nebude případ Yarisu GRMN. Ten dostane kompresorem(!) přeplňovanou osmnáctistovku(!). Japonci tak očividně obětují špetku papírové úspornosti dobré řiditelnosti a ovladatelnosti motoru,což by mohlo být opravdu zajímavé. Čtyřválec by měl mít výkon "přes 210 koní" (150 kW), zkombinovaný se šestistupňovým manuálem.

Michal Fokt
Diskuze (35)
Avatar - JDM
27. 2. 2017 10:30
Re: Zaujimavy motor
Já bych s lamalem docela souhlasil, naladění podvozku a řízení je jedna věc a konstrukce je druhá, na řízení má vliv konstrukce auta jako celek a ne jen posilovač, uložení nebo typ ramen, ale i šířka, délka karoserie, rozložení hmotnosti a také aerodynamika. I zpřevodování převodovky může silné ovlivnit průjezd zatáčkou jak pod plynem tak bez něj. To jaké má řízení cti ovladatelnost gt86/brz není je typem předního zavěšení ale taky například plochým nízko odložený motorem a perfektní rozložení hmotnosti F/R.
Avatar - lamal
26. 2. 2017 13:30
Re: Zaujimavy motor
napravy mcpherson presli intenzivnym vyvojim a i v sucastnej dobe sa puziva modifikovany mcpherson, okrem toho ma rozne prvky v najvyssich konfiguraciach ako oddelene tehlice a podobne... lowcostove riadenie sa podarilo mozno kedysi ale nie dnes v case elektrickych posilnovacov, v case hydrauhliky budis...

velky rozmach mcphersonu a jeho ladeniu presli automobilky kvoli hotchatch kde male turba s velkym krutiakom donutili konstruktrov podstatne vylepsit mcherson... tieto napravy z rokov 90tych pred erou turbo hatch by nikdy nedokazali to co dnesny mcpherson, vtedy sa puzil dvojity lichobeznik ak bolo treba poriadnu napravu
Avatar - Enthusiastic.driver
25. 2. 2017 07:48
Re: Zaujimavy motor
Nevim, kde jsi precetl, ze to tak BUDE. Slysis travu rust... :-) Ja napsal jen to, ze se to treba povede. Jaky presne ma vliv konstrukce napravy na rizeni nevim - do konstruktera mam daleko. Ze svych zkusenosti vim jen to, ze predevsim zalezi na naladeni a typu toho ktereho posilovace rizeni a hodne udela take pevnost ulozeni naprav, ramen, atd.

Jinak GT86 prece pouziva stejny sprosty McPherson jako skoro vsecko ostatni. Nic unikatniho v tom nevidim. A opet ze sve zkusenosti mohu rici, ze nektera z tech nejjednodussich a nejlevnejsich lowcost masovych aut mela lepsi rizeni, nez slovutni sportovni rvaci. Honda S2000 nebo aktualni MX-5 jsou treba skvele priklady, kdy se vysoce sofistikovany podvozek vubec nesnoubi s dobrym rizenim.
25. 2. 2017 06:01
Re: Zaujimavy motor
Na čo sa s ním vôbec bavíš? Podľa neho ma Clio RS rovnaké riadenie ako bežné verzie, lebo veď konštrukcia nápravy ja daná na 1000 rokov a nik s tým nemôže nič spraviť.
Avatar - lamal
24. 2. 2017 22:27
Re: Zaujimavy motor
?? >:D