Ostrá Toyota Yaris má jméno i motor
Návrat Toyoty do WRC má hned dvě pozitiva. Kromě samotného faktu, že se jedna z nejdůležitějších automobilek zase angažuje v motorsportu, to Japonce konečně donutilo zapracovat na dlouho oplakávaném ostrém hatchbacku. Sportovní zadokolku GT86 tak už letos doplní auto, inspirované véercéčkovým speciálem, postavené na bázi faceliftovaného yarisu.
Toyota nyní potvrdila, že se malý hot-hatch s pohonem předních kol bude jmenovat Yaris GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nurburgring), což podporuje teorii, že roli sportovní divize, zaměřené na tovární tuning produkčních modelů, nakonec globálně převezme japonské Gazoo Racing a nikoli evropské TMG. Ještě zajímavější je však potvrzení pohonné jednotky!
U malých hot-hatchů je dnes běžná turbodmychadlem přeplňovaná šestnáctistovka, ale to nebude případ Yarisu GRMN. Ten dostane kompresorem(!) přeplňovanou osmnáctistovku(!). Japonci tak očividně obětují špetku papírové úspornosti dobré řiditelnosti a ovladatelnosti motoru,což by mohlo být opravdu zajímavé. Čtyřválec by měl mít výkon "přes 210 koní" (150 kW), zkombinovaný se šestistupňovým manuálem.