Pagani Zonda Revolucion: závoďák na rozloučenou
Supersport Pagani Zonda před lety doslova vyrazil dech celému světu, když se dokázal postavit zavedené konkurenci od Ferrari a Lamborghini a porazit je, takže byla odůvodněna i jeho extrémně vysoká cena. Po prvotní relativně "masové" výrobě silničních verzí i závodních okruhových speciálů Zonda R se během let postavila ještě celá řada jednokusových speciálních edicí, které vznikaly i poté, co se předloni představil nový model Pagani Huayra.
Teď ale už dění kolem Zondy utichlo a vypadalo to, že se firma Pagani Automobili soustředí už pouze na Huayru. Ale není tomu tak, tento model má patrně v plánu stát se nesmrtelným, protože nyní automobilka představuje další kreaci Zonda Revolucion. Z označení to sice nevyplývá, nicméně v tomto případě se nejedná o další hračku pro silničky nad Monakem, ale o vylepšenou verzi okruhového speciálu Zonda R, která vznikne v pouze pětikusové sérii.
Motor V12 6.0 Biturbo od AMG má vyladěný na výkon 800 koní (588 kW), což je o 50 k více, než má výchozí "erko" a točivý moment leží za hranicí 750 N.m. Počítejte také s vylepšenou aerodynamikou (zejména nové deflektory vpředu, stabilizátor vzadu a zadní křídlo ve stylu efjedničkového systému DRS s možností volby dvou nastavení) a našly se prý další možnosti, jak už tak lehký karbono-titanový závoďák ještě o něco odlehčit, takže má teď jen 1070 kg. Osm stovek koní v autě, vážícím jako Mazda MX-5...
Šestistupňová sekvenční převodovka přeřadí za 20 milisekund a posílá sílu motoru na zadní kola. Je jasné, že už se na vás nedostane, ale pro zajímavost - Horacio Pagani si za tuhle věcičku žádá 2,8 milionu dolarů, tedy šestapadesát milionů korun.