Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Zonda Revolucion: závoďák na rozloučenou

Pagani Zonda
Pagani Zonda
Pagani Zonda
Pagani Zonda
8 Fotogalerie
Diskuze (12)
Dnes už kultovní supersport Pagani Zonda ještě neřekl poslední slovo. Je tady (r)evoluce závodního speciálu Zonda R, kterou se tento stroj (tentokrát už opravdu) naposledy loučí.

Supersport Pagani Zonda před lety doslova vyrazil dech celému světu, když se dokázal postavit zavedené konkurenci od Ferrari a Lamborghini a porazit je, takže byla odůvodněna i jeho extrémně vysoká cena. Po prvotní relativně "masové" výrobě silničních verzí i závodních okruhových speciálů Zonda R se během let postavila ještě celá řada jednokusových speciálních edicí, které vznikaly i poté, co se předloni představil nový model Pagani Huayra.

Teď ale už dění kolem Zondy utichlo a vypadalo to, že se firma Pagani Automobili soustředí už pouze na Huayru. Ale není tomu tak, tento model má patrně v plánu stát se nesmrtelným, protože nyní automobilka představuje další kreaci Zonda Revolucion. Z označení to sice nevyplývá, nicméně v tomto případě se nejedná o další hračku pro silničky nad Monakem, ale o vylepšenou verzi okruhového speciálu Zonda R, která vznikne v pouze pětikusové sérii.

Motor V12 6.0 Biturbo od AMG má vyladěný na výkon 800 koní (588 kW), což je o 50 k více, než má výchozí "erko" a točivý moment leží za hranicí 750 N.m. Počítejte také s vylepšenou aerodynamikou (zejména nové deflektory vpředu, stabilizátor vzadu a zadní křídlo ve stylu efjedničkového systému DRS s možností volby dvou nastavení) a našly se prý další možnosti, jak už tak lehký karbono-titanový závoďák ještě o něco odlehčit, takže má teď jen 1070 kg. Osm stovek koní v autě, vážícím jako Mazda MX-5...

Šestistupňová sekvenční převodovka přeřadí za 20 milisekund a posílá sílu motoru na zadní kola. Je jasné, že už se na vás nedostane, ale pro zajímavost - Horacio Pagani si za tuhle věcičku žádá 2,8 milionu dolarů, tedy šestapadesát milionů korun.

Vstoupit do diskuze (12)