Peter Schutz, zachránce Porsche 911, zemřel

 

Peter Schutz, je muž, jemuž vděčíme za to, že Porsche neukončilo v roce 1981 výrobu modelu 911 a byl to on, kdo prosadil vývoj i výrobu typu 959.

Peter Schutz, který byl v letech 1981 až 1987 generálním ředitelem automobilky Porsche a postaral se o další vývoj modelové řady 911 namísto ukončení její výroby, zemřel v říjnu letošního roku ve věku 87 let.

Peter Werner Schutz se narodil 20. dubna roku 1930 v Berlíně, ale s ohledem na židovský původ opustila jeho rodina Německo a v roce 1937 se přestěhovala na Kubu, odkud o dva roky později zamířila do Chicaga ve státě Illinois.

Po skončení studií začal Peter Schutz ve svých patnácti letech pracovat pro společnost Caterpillar Tractor v Peoria ve státě Illinois a odtud zamířil do služeb výrobce motorů Cummins. Pro tuto firmu pracoval jedenáct let v oblasti strategického plánování a následně byl osm let jejím viceprezidentem zodpovědným za prodej a servis motorů pro nákladní vozidla v USA a Kanadě.

Společnost Cummins opustil Peter Schutz ve druhé polovině sedmdesátých let a v roce 1978 se přestěhoval do Německa, kde převzal vedení Kloeckner-Humboldt-Deutz AG. Na počátku osmdesátých let jej údajně Ferry Porsche osobně pozval k účasti v konkurzu na nového generálního ředitele společnosti Porsche, jíž se v té době příliš nedařilo, za obchodní rok 1980 utrpěla výraznou finanční ztrátu.

Porsche 911 mělo skončit již před téměř třiceti lety

Peter Schutz ve výběrové řízení, kterého se účastnilo dvanáct dalších zájemců o vedení automobilky Porsche, zvítězil a od 1. ledna roku 1981 byl jejím generálním ředitelem. Prakticky okamžitě po svém nástupu začal hledat a napravovat chyby ve strategii firmy v oblasti sériových i závodních vozů.

Mezi jeho nejslavnější a pro další budoucnost značky Porsche nejvýznamnější kroky patřilo zrušení plánovaného ukončení produkce modelové řady 911, které provedl právě v roce 1981. Právě díky němu nebylo Porsche 911 SC posledním, ale jen dalším v řadě a svět se v září roku 1983 dočkal premiéry důkladně modernizovaného Porsche 911 Carrera 3,2. V oblasti výroby vozů značky Porsche se pak Peter Schutz postaral o zásadní zvýšení kvality.

V případě závodních vozů pak stál za oživením speciálů Porsche 936 z druhé poloviny sedmdesátých let a jejich nasazení s novými experimentálními motory, připravovanými pro model 956, do boje o celkové vítězství v Le Mans roku 1981, které skutečně vybojovala dvojice Jacky Ickx a Derek Bell. Původně přitom měly v tomto roce v Le Mans reprezentovat Porsche jen závodní vozy na základě modelů 924 a 944, startující v nižších kategoriích.

Porsche se díky vedení Petera Schutze v první polovině osmdesátých let odrazilo doslova ode dna a bylo opět úspěšnou automobilkou s rozšiřující se nabídkou modelů. Modelové řady 911, 924 a 928 byly neustále vylepšovány a nabídku rozšířila modelová řada 944. Do sériové produkce pak na jaře roku 1983 zamířila třetí karosářská varianta řady 911 v podobě kabrioletu, která slavila obrovský úspěch, během prvního roku na trhu bylo prodáno přes 4000 vozů.

Kompletní historie legendy. Porsche 911: Od první 901 až po současnou 991. Obrovská galerie!

Peter Schutz chtěl potenciál modelové řady 911 dále rozvíjet a udělat z ní výkladní skříň moderní techniky. Právě kvůli tomu schválil vývoj modelu 959. Ten skutečně přinesl řadu nových technických řešení a má na svém kontě i úspěchy ze závodních tratí, ale zároveň bylo jedním z důvodů, proč Peter Schutz ve vedení automobilky Porsche skončil 31. prosince roku 1987.

Porsche totiž na modelu 959 díky vysokým nákladům na vývoj i samotnou výrobu silně prodělávalo. Navíc ve druhé polovině osmdesátých let došlo k výraznému oslabení severoamerického trhu, představujícího pro značku Porsche její hlavní odbytiště.

Peter Schutz ovšem i přesto zůstane již navždy mužem, který zachránil Porsche 911 a pomohl automobilce zásadně vylepšit pověst i prodejní výsledky, vždyť v době jeho nástupu do jejího vedení prodávala kolem 28.000 vozů ročně a v roce 1986 zamířilo k zákazníkům 53.000 vozů Porsche.

Spolupracujeme s TipCars.com
Lodě v Česku mají být povinně napojeny na systém sledování pohybu Lodě v Česku mají být povinně napojeny na systém sledování pohybu

Lodě na vnitrozemských plavbách mají být povinně vybaveny…

Českým firmám se do Spojených států daří vyvážet s vyšší marží Českým firmám se do Spojených států daří vyvážet s vyšší marží

Českých firmám se daří vyvážet do USA a díky výrobkům s…

Zápisník Daniela Nováka: Stehlík do Poldovky Zápisník Daniela Nováka: Stehlík do Poldovky

Firma OIG Power ze skupiny bývalého ministra průmyslu a…

 
Zdroj: Road & Track

Štítky Porsche

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Porsche 911 GT3 R: Tahle devětsetjedenáctka může jen na okruhy Porsche 911 GT3 R: Tahle devětsetjedenáctka může jen na okruhy

Porsche představilo evoluční závoďák GT3 R. Není určen…

Porsche 911 GT3 RS pomohl k rekordnímu času nečekaný konkurent Porsche 911 GT3 RS pomohl k rekordnímu času nečekaný konkurent

Porsche dosáhlo 16. dubna s 911 GT3 RS na Severní smyčce…

 



 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Včera

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Marie Doležalová (31) sice s partnerem Markem Zelinkou (31) čeká miminko, svatbu ale zatím rozhodně nechystá.…

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku selhala zbraň!

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku…

Rozešla se s ním a našla si jiného! Argentinec Anibal Fernandez nedokázal ukočírovat žárlivost a rozhodl se…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

 

Reflex.cz

Never More: Youtubera štve majitel Facebooku a poslanec za ANO by zrušil silvestry s Menšíkem

Never More: Youtubera štve majitel Facebooku a…

V rubrice Never More se časopis Reflex už 25 let ptá na to, co známým tvářím zkazilo v poslední době náladu.…

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé skalních obydlí ve vesnici Meymand

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé…

Vesnička Meymand leží na jihu Íránu, daleko od všech známých turistických atrakcí. Její svérázní obyvatelé…