Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 108: Lvíče z Kolína v nové generaci

Diskuze (131)
Peugeot přichází s modelem 108. Po devíti letech nahrazuje model 107, který se společně s Citroënem C1 a Toyotou Aygo vyrábí ve středočeském Kolíně.

Model 108 je třetím novým hatchbackem Peugeotu během dvou let – předcházelo mu uvedení malé 208 a generační obměna kompaktní 308. Větším sourozencům se novinka podobá svým vzhledem, osvojila si charakteristický tvar předních světel, jejichž horní stranu zdobí pásek LED, i masky chladiče. Denní svícení zajišťuje také technologie LED, pásek zakomponovaný do okrasné lišty okolo předních mlhovek. Vzadu zůstává typický prvek v podobě prosklené stěny, která tvoří dveře zavazadlového prostoru, po jejich stranách se nachází koncové svítilny s 3D grafikou.

Vnější rozměry zůstávají opravdu mini. Délka 3,47 m znamená nárůst o pouhé 3 cm, šířka 1,62 m je dokonce o centimetr užší. Zavazadlový prostor v základní konfiguraci pojme 196 litrů (s náhradním kolem 180 l), maximální objem po sklopení sedadel činí 750 litrů.

Interiér vsadí na individualizaci. Na výběr bude sedm různých „témat“, tedy kombinací barev a okrasných vzorů. V nejvyšší výbavě navíc bude dostupné v tomto segmentu málokdy vídané kožené čalounění. Přístup k funkcím konektivity zprostředkuje dotyková obrazovka, vybavená mimo jiné technologií MirrorLink, která umožňuje ovládat mobilní telefon přes multimediální systém.

Novinkou je varianta 108 TOP! s plátěnou stahovací střechou. Tato verze nezapře inspiraci polokabriolety Citroën DS3 nebo Fiat 500C a zároveň je zajímavou alternativou k běžnější panoramatické prosklené střeše.

Nabídka motorů čítá celkem čtyři varianty. Základem bude tříválec 1.0 VTi ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou nebo robotizovanou ETG, vedle nich se bude nabízet úsporná verze 1.0 e-VTi se systémem start-stop, manuální převodovkou a emisemi CO2 88 g/km. Litrový motor má vždy 50 kW, kromě něj Peugeot 108 dostane i nový 1.2 VTi Pure Tech s výkonem 60 kW a manuální převodovkou.

Všechny pohonné jednotky jsou velmi úsporné, i nejvýkonnější provedení dosahuje emisí CO2 pouhých 99 g/km. Svoji roli v tom sehrává i nízká hmotnost, nejlehčí „stoosmička“ váží jen 840 kg.

Diskuze (131)
Avatar - Rubb
16. 2. 2014 10:51
Pěkná 108
Mě se 108 líbí a nevadí mi ani ty veselé barvy. Jsou to auta do šedi velkoměsta, tak proč ne trocha veselých barev. Vždyť komu se to nelíbí, tak si to objedná s obyčejnými krytkami zrcátek a bez polepu.. Třeba v komplet černé muže vypadat super.
A designově je to neporovnatelně hezčí než koncernové krabice Up a spol, libí se mi i víc než nové twingo.
Ještě by mě ale zajímalo, jak vypadá interiér...
Za mě má 108 :yes:
Tady z toho videa to vypadá jako pěkná stylovka :yes: [odkaz]
Avatar - twistedTSD
15. 2. 2014 14:30
Re: Za 5 minut 12
Odvážné, pokoušet se o nějaké pořadí, když jsi kolínskou trojku i Twingo ani neviděl. Nicméně ano, ve třídě mini to začíná "houstnout".
15. 2. 2014 09:03
Re: Nehorázná splácanina
Ty nemáš rád nikoho. Prskáš dookola na každého, kto má iný názor ako ty. Že má niekto iný názor neznamená, že je hlupák.
Avatar - Jirka.12345
15. 2. 2014 00:25
Re: Nehorázná splácanina
Zodpovědnost proto že jsem ti něco takového poradil a ty nejsi svéprávný jo? Tak to mě ani nenapadlo ;-\ A mýlíš se, pokud jim tam na tom hokeji budeš povídat to co nám tady, resp. v té tvé nadsázce je přirovnávat k nacistům a vrahům, tak tě budou mlátit a ne jen do té hlavy ;-) jen u té Tvé hlavy už není co pokazit :-!

Končím diskusi s Tebou, nemá to smysl, stejně je to nad tvé chápání a hádat se s takovým volem není moje parketa :-!
Avatar - Ji/Ri
14. 2. 2014 22:59
Re: PADNI KOMU PADNI
Krásné, stylové, moderní, ..... bravo, jo BRAVO! :-! :yes: