Peugeot 208 GTI Limited Edition: Jen 54 kusů pro celý svět

 

Peugeot představí v Paříži sériovou verzi 208 GTI. Při startu prodeje pak nabídne zákazníkům exkluzivní limitovanou edici

Série čítá 54 kusů pro celý svět, 29 z nich, tedy více než polovina celé série, je určeno pro Velkou Británii. Proč zrovna tolik? Příští rok to bude 29 let, co se začala prodávat legendární 205 GTI.

Žádné úpravy na motoru a podvozku nečekejte. Pod kapotou tedy trůní přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 THP 200, který disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 275 Nm. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky jsou poháněna přední kola.

Sportovní tlumiče, pružiny a stabilizátory se tedy také nezměnily, stejně jako rozchod kol rozšířený oproti sérii o 10 mm vpředu, respektive 20 mm vzadu. Auta budou pochopitelně individuálně číslována, jak se u správné omezené série sluší a patří. Barvu laku karoserie si vybrat nelze, bílou perletí nového majitele ale určitě u Peugeotu neurazí. Jako kontrast byla zvolena sedmnáctipalcová litá kola v onyxové černi obutá do pneumatik o rozměru 205/45 ZR17. Za nimi se ukrývají kotouče o průměru 302, respektive 249 mm. Přední lízátko i spoiler na zadním víku, které měl už ženevský koncept, zůstaly rovněž na svém místě.

Standardní třídveřový hatchback váží 1160 kg a z klidu na 100 km/h sprintuje za méně než 7 s, oblíbenou disciplínu pružného zrychlení z 80 na 120 km/h zvládne na pátý převodový stupeň za zhruba stejný čas. Spotřeba benzinu činí 6,3 l/100 km. U „limitky“ se tyto údaje jistě příliš lišit nebudou.

Její výbava je ovšem bohatší. Kromě jiného obsahuje navigaci s digitálním rádiem DAB. Určitě nebude chybět ani LED podsvícení přístrojového štítu s červeným orámováním Britské exempláře budou mít navíc v dolní části masky chladiče s hliníkovým povrchem barvy slavného Union Jacku, tedy státní vlajky. Každá země, pro kterou je auto určeno, zde má pochopitelně svou kombinaci, takže existuje i o něco stylovější varianta s francouzskou trikolórou.

„Dvěstěosmička“ GTI Limited Edition se také objeví na pařížském stánku automobilky se lvem ve znaku. Koupit si jí ale lze stejně jako běžnou verzi až počínaje květnem 2013. Ti, kteří budou za kanálem nejrychlejší, zaplatí 20.495 liber (necelých 643 tisíc korun). Základ přitom vyjde oproti původním předpokladům levněji, asi na 19 tisíc liber (596.000 Kč). V tuto chvíli není známo, zda se alespoň jeden jediný exemplář z omezené série dostane také do České republiky.

JAKE.AUTO.CZ: Peugeot 208 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 







 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…