Peugeot 307 SW 1,6 16V - šťastná sedmička (08/2002)

Peugeot 307 SW 1,6 16V - šťastná sedmička (08/2002)

 
 

Po nedávném testu třistasedmičky s označením Break a motorem 1.6 16V jsme pro vás chtěli připravit lahůdku v podobě testu verze SW s motorem 2.0 HDI 80 kW.

Bohužel tento vůz byl těsně před zapůjčením poškozen, takže jsme museli vzít zavděk esvéčkem s zážehovou šestnáctistovkou, tedy se stejným motorem jako při testu Breaku.

Z toho vyplývá, že zájemce o tento motor mohu klidně odkázat na tři týdny starý test verze Break a budu se soustředit pouze na pozoruhodnosti vnitřního uspořádání verze SW.

V minulém testu se mimo jiné dozvíte, že prodloužená verze má oproti hatchbacku o plných 100 mm delší rozvor, který tak dosahuje úctyhodné hodnoty 2708 mm. Avšak hlavním trumfem v boji s konkurencí je výška SW a Breaku, která například o 87 mm převyšuje Octavii Combi. A právě tento parametr umožňuje provádět v interiéru 307 SW kouzla, která byla doposud vyhrazena jen větším empévéčkům. Jde totiž o to, že model SW dokáže pojmout až sedm cestujících, což v této třídě vozů nemá obdoby. Jsou zde ale dvě omezení. Prvním je skutečnost, že v sériové výbavě sedm sedadel nedostanete (sedadla si musíte přiobjednat - každé za 9750 korun) a druhým problémem je nedostatek místa ve třetí řadě. Reálný vzrůst osoby sedící vzadu by neměl přesáhnout 160 cm. Místo nad sedadlem je totiž omezeno výškou 810 mm (ve druhé řadě sedadel je výška nad sedadly 930 mm) a místa pro nohy je taktéž málo. To však samo o sobě nemusí být vůbec problém, protože se sedadly ve třetí řadě se počítá spíše pro děti.

Všechna tři sedadla druhé řady jsou samostatná, každé zvlášť vyjímatelné, přičemž prostřední sedadlo je užší (o 50 mm) a po sklopení opěradla může posloužit jako odkládací stolek. Sedadla jsou posuvná v rozmezí 90 mm a mohou být přemístěna i do třetí řady, protože jsou shodná s těmi, které se za příplatek dají dokupovat. Velikost zavazadlového prostoru v sedmimístné verzi je však zcela symbolický. Dozadu je možné přesunout i prostřední užší sedadlo, ale pasuje do úchytů pouze na levé straně třetí řady. Zbylá dvě sedadla v prostřední řadě je potom možné přehodit do úchytů, které jsou více uprostřed a vznikne tím maximálně pohodlné uspořádání 2-2-1 (ovšem pokud bude ve třetí řadě dítě). Sedadla je pochopitelně možné všechna vyjmout a uvolnit tímto prostor pro stěhování ledničky, jízdních kol nebo podobných bumbrlíčků... Pochvalu zaslouží přijatelná hmotnost sedadel i jednoduchý mechanismus vyjmutí i opětovného vsazení zpět do úchytů.

Poslední dosti vyjímečnou odlišností SW od Breaku je obrovská panoramatická skleněná střecha, která dokáže působivě prosvětlit interiér i v přítmí zapadajícího slunce nebo za deště. Také výhled nahoruze všech tří řad sedadel je fantastický. Jistá nepraktičnost a až zbytečnost tohoto "superokna" vynikne za slunečného dne, kdy po několika minutách smažení na slunci přijde vždy na řadu elektricky ovládaný třídílný kryt. Jen pro upřesnění - toto okno nelze otevřít.

Cena SW začíná na 580 tisících za námi testovanou šestnáctistovku a přesně o sto tisíc korun výše je nejdražší verze 2.0 HDI s výkonem 80 kW. Seznam výbavy, kterou za tuto cenu dostanete je a kromě možnosti dokoupení sedadel do třetí řady, metalízy, ESP a hliníkových kol již není prakticky za co připlácet. Peugeot 307 SW ukazuje konkurenci, jak se dá pomocí jednoduchých hrátek s rozměry karosérie přitáhnout pozornost potenciálních zájemců o kombi...

Zvláštní přílohu věnovanou Peugeotu 307 SW a Break najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 580 000 Kč Cena v testované výbavě: 594 100 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil (REF) + podpora brzdění v kritických situacích (EVA), samočinná aktivace výstražných světel, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, mlhové světlomety, automatická klimatizace, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, elektrické sekvenční ovládání oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, otáčkoměr, palubní počítač, rádio RD3 + CD přehrávač + ovládání u volantu, imobilizér, tónovaná skla, reflexní čelní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, loketní opěrky vpředu, zásuvky pod sedadly vpředu, 3 oddělená samostatná sedadla ve 2. řadě, výškově a osově nastavitelný volant, aktivní přední opěrky hlavy, 3 výškově nastavitelné zadní opěrky hlavy, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, zásuvka 12V vpředu i v zavazadlovém prostoru, síťka k uchycení zavazadel, plnohodnotné rezervní kolo, nárazníky, ochranné lišty, kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie, podélné střešní nosiče

Výbava testovaného vozu:elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+2.600,-), metalický lak (+11.500,-)

Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě

Ve stovce polských měst se večer konají demonstrace proti…

Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard

Plzeňskou strojírenskou skupinu Škoda Transportation…

Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu

Rušná londýnská stanice metra Oxford Circus je…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.9 / 6.3 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 676 / 2082
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1399 / 524
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4419
b) šířka (mm): 1757
c) výška (mm): 1544
d) rozvor (mm): 2708
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu…

 



Ojetý Peugeot 307 SW: Občas zazlobí elektronika Ojetý Peugeot 307 SW: Občas zazlobí elektronika

Sedmimístné kombi Peugeot 307 SW zaujme prakticky…

Peugeot: Slevy až 200 tisíc a odpočet DPH pro 307 SW Peugeot: Slevy až 200 tisíc a odpočet DPH pro 307 SW

Vozy se lvem v erbu lze nyní zakoupit výrazně výhodněji

 



 
Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Včera

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.




Blesk.cz

Teroristé začali pálit v mešitě během modliteb: Zmasakrovali nejméně 235 lidí

Teroristé začali pálit v mešitě během modliteb:…

Páteční útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 235 lidí.…

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt! Stihl se zpěvák usmířit s dcerou?

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt!…

Léta mezi nimi panovaly napjaté vztahy, nakonec se ale Wabi Daněk (†70) stihl před smrtí smířit s dcerou…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…