Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 Racing Cup: Závodní stroj od divize Peugeot Sport

Ondřej Chamilla
Diskuze (0)

Peugeot 308 míří na závodní tratě, z modelu 308 GTi nyní vznikl okruhový vůz zvaný Racing Cup. V jeho útrobách se nachází přeplňovaná šestnáctistovka THP o výkonu 308 koní.

Peugeot 308 GTi v sobě ukrývá vůbec nejsilnější šestnáctistovku THP o výkonu 270 koní, nyní však z tohoto automobilu vznikne pod dozorem divize Peugeot Sport ještě zběsilejší závodní stroj Peugeot 308 Racing Cup, jehož agregát dále posílil o 38 koní na stylových 308 k.

Šířka automobilu dosahuje 1910 mm, což je o 106 mm více než nabízí silniční verze GTi. Je tomu tak zejména kvůli upraveným blatníkům, které jsou nyní schopny pojmout širší kola. Spoiler v zadní části je pak v souladu s předpisy WTCC. Samozřejmostí je propracovaná aerodynamika celého vozu pro co nejlepší chování na okruhu. Závodní prototyp jezdí na osmnáctipalcových kolech.

Automobil dostal turbodmychadlo z modelu 208 T16, další vývoj vozu tak počítá i s vyšším výkonem než současných 308 koní. Peugeot 308 Racing Cup má od silničního GTi převzaté i prvky náprav, kupříkladu čepy či zadní nosník. Brzdy jsou však šestipístkové a šestistupňová převodovka má sekvenční řazení tlačítky na volantu. Celý automobil váží pouze 1000 až 1050 kg.

Automobil bude od konce roku 2016 k dispozici zákazníkům po celém světě. Předpokládá se jeho nasazení do vytrvalostních závodů jako je VLN v Německu či REC ve Španělsku. Oficiální představení závodního stroje je naplánováno na zářijový frankfurtský autosalon, v akci se automobil poprvé představí na okruhu Paul Ricard při finále GT Tour 24. a 25. října 2015.

Ondřej Chamilla
Diskuze (0)