Peugeot v Paříži
Hlavní pozornost poutal samozřejmě zcela nový model, ovšem nechyběly ani nové verze stávajících modelů či definitivní podoby dlouho vyvíjených konceptů.
Zatímco elektromobilem i0n jsme se již svezli, tehdy šlo o předprodukční verzi, vzniklou víceméně pouze výměnou znáčku na masce již tehdy vyráběného Mitsubishi MiEV. Dokonce jí zůstal i volant vpravo. Definitivní verze už přesunula volant na správnou stranu, interiér změnila k obrazu lvímu a přinejmenším ve Francii už se chystá i infrastruktura pro příchod sériových elektromobilů.
Po mnohaletém vývoji a nespočtu studií i konceptů se dostává do finále vývoj dieselového hybridu, jehož konstrukce přináší nepoměrně větší úskalí, než při použití benzinového motoru. Peugeot 3008 HYbrid4 je plným hybridem s pohonem všech kol a zřejmě se opravdu stane prvním sériovým dieselovým hybridem. Držíme palce!
Ústřední postavou lvího výběhu byla samozřejmě světová premiéra sedanu a kombi 508, který nahradí nejen výstřední 407, ale i 607, a proto se, podobně jako mondeo a svého času vectra, dostal na samotnou hranici střední třídy. Zajímavou konstrukci zahaluje revoluční design, který nahrazuje obří mandlové reflektory a rozšklebené masky uměřeně elegantními detaily. Naživo vypadá skvěle, snad bude podobně i jezdit.
Do podobných vod jako Nissan Juke zjevně míří koncept HR1. Třídveřový, dynamicky střižený městský crossover soustředil to nejmodernější z dostupné techniky a výsledkem je nejen působivý vzhled, ale i maximální ohleduplnost k životnímu prostředí. Přesně podle dnešních not...