Peugeot Instinct oficiálně: Shooting brake má 300 koní a jezdí úplně sám
Koncern PSA v minulosti již mnohokrát dokázal, že automobilové koncepty prostě umí. Jenom namátkou vyberu například Citroën Divine DS z roku 2014 nebo Peugeot Fractal z roku 2015. Na tyhle vozy je radost pohledět! Nebude ale trvat dlouho a přivítá je další krasavec - Peugeot Instinct.
O tomto voze jsme psali již o uplynulém víkendu, tehdy však byla k dispozici jediná fotografie a pár informací. To už dnes naštěstí neplatí. Vůz zepředu trochu připomíná zmíněný Fractal, jenže zatímco ten je ryzím sporťákem s plně elektrickým pohonem (ano, tyto dvě věci jdou dohromady), Instinct je shooting brake se čtveřicí dveří, z nichž ty zadní se otevírají proti směru jízdy. Prostřední sloupek karoserie zcela chybí, místo klasických vnějších zpětných zrcátek najdeme kamery a obrovská kola vyplňují podběhy takřka beze zbytku.
Uvnitř najdeme poslední generaci „peugeotího“ i-Cockpitu, oproti běžným zvyklostem zde něco důležitého chybí – volant. Peugeot Instinct je plně autonomní, řidiči však stále dává možnost zasáhnout do jízdy prostřednictvím zařízení i-Device. Před „řidičem“ i spolujezdcem najdeme ohromné displeje, díky rozhraní „Internet of Things“ však do nich patrně nebudete nic moc zadávat.
Vůz se prostřednictvím Samsung Artik Cloudu synchronizuje s různými zařízeními uživatele a podle toho přizpůsobuje své chování. Jeden příklad za všechny: jdete z posilovny, systém to díky informacím z chytrých hodinek pozná a sám se postará o co nejpohodovější jízdu. S vozidlem můžete komunikovat i prostřednictvím služby Chatbot, která přijímá rozkazy a supluje funkci osobního asistenta. Pokud začínáte o konceptu Instinct uvažovat jako o hodně luxusním taxíku, zřejmě nejste daleko od pravdy…
Je to trochu paradox, ale zatímco Peugeot Fractal působí jako požírač benzinu, ale ve skutečnosti je elektromobil, Instinct zase vypadá jako elektromobil, ale nějaký ten benzin přece jenom spolyká. V jeho útrobách pracuje plug-in hybridní technika s kombinovaným výkonem 300 koní a má poháněna všechna čtyři kola, bližší specifikace však zatím chybí. Ale víte co, ono je to zřejmě jedno. Autonomní plug-in hybrid totiž není jedno z aut, se kterými byste si vyrazili na oblíbenou okresku s cílem nasát trochu nefalšované sportovní atmosféry…