Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Instinct oficiálně: Shooting brake má 300 koní a jezdí úplně sám

Jan Mička
Diskuze (7)
Po víkendovém úniku prvního snímku konceptu Instinct máme nyní k dispozici kompletní balík informací. Vůz se představí již zanedlouho v Ženevě.

Koncern PSA v minulosti již mnohokrát dokázal, že automobilové koncepty prostě umí. Jenom namátkou vyberu například Citroën Divine DS z roku 2014 nebo Peugeot Fractal z roku 2015. Na tyhle vozy je radost pohledět! Nebude ale trvat dlouho a přivítá je další krasavec - Peugeot Instinct.

O tomto voze jsme psali již o uplynulém víkendu, tehdy však byla k dispozici jediná fotografie a pár informací. To už dnes naštěstí neplatí. Vůz zepředu trochu připomíná zmíněný Fractal, jenže zatímco ten je ryzím sporťákem s plně elektrickým pohonem (ano, tyto dvě věci jdou dohromady), Instinct je shooting brake se čtveřicí dveří, z nichž ty zadní se otevírají proti směru jízdy. Prostřední sloupek karoserie zcela chybí, místo klasických vnějších zpětných zrcátek najdeme kamery a obrovská kola vyplňují podběhy takřka beze zbytku.

Uvnitř najdeme poslední generaci „peugeotího“ i-Cockpitu, oproti běžným zvyklostem zde něco důležitého chybí – volant. Peugeot Instinct je plně autonomní, řidiči však stále dává možnost zasáhnout do jízdy prostřednictvím zařízení i-Device. Před „řidičem“ i spolujezdcem najdeme ohromné displeje, díky rozhraní „Internet of Things“ však do nich patrně nebudete nic moc zadávat.

Vůz se prostřednictvím Samsung Artik Cloudu synchronizuje s různými zařízeními uživatele a podle toho přizpůsobuje své chování. Jeden příklad za všechny: jdete z posilovny, systém to díky informacím z chytrých hodinek pozná a sám se postará o co nejpohodovější jízdu. S vozidlem můžete komunikovat i prostřednictvím služby Chatbot, která přijímá rozkazy a supluje funkci osobního asistenta. Pokud začínáte o konceptu Instinct uvažovat jako o hodně luxusním taxíku, zřejmě nejste daleko od pravdy…

Je to trochu paradox, ale zatímco Peugeot Fractal působí jako požírač benzinu, ale ve skutečnosti je elektromobil, Instinct zase vypadá jako elektromobil, ale nějaký ten benzin přece jenom spolyká. V jeho útrobách pracuje plug-in hybridní technika s kombinovaným výkonem 300 koní a má poháněna všechna čtyři kola, bližší specifikace však zatím chybí. Ale víte co, ono je to zřejmě jedno. Autonomní plug-in hybrid totiž není jedno z aut, se kterými byste si vyrazili na oblíbenou okresku s cílem nasát trochu nefalšované sportovní atmosféry…

Jan Mička
Diskuze (7)
Avatar - Barry Lyndon
28. 2. 2017 14:56
Re: Autonomnost vs. vykon ???
souhlas, při jízdním stylu aktuálních autonomních vozidel je pro ně i 30 koní až až :-) . Ale třeba se vypracují a těch 300 koní někdy zvládnou, akorát nevím kde, protože kromě pár německých dálnic máme 30, 50, 90, 110, 130 a na to 300 autonomních koní opravdu netřeba...
Avatar - maxi!
27. 2. 2017 13:45
Re: sice je to Peugeot
skor by som to chapal asi tak, ze od Peugeota to bude zase len concept car, ako bezne sme uz zvyknuty na bombove novinky aj zial od Citroena?
aspon ja som to tak pochopil.... :-!
Avatar - Stejsn
27. 2. 2017 12:51
Re: Autonomnost vs. vykon ???
Bude se ti líp umírat, když budeš vědět že tě sestřelilo 300 koní a ne nějaký mixer ;-)
Avatar - speedfred
27. 2. 2017 11:22
Re: sice je to Peugeot
celkom nechápem naražku "sice je to Peugeot"
keby to spravil M-B tak je to asi najlepšie na svete?
Avatar - ole_18
27. 2. 2017 10:37
Autonomnost vs. vykon ???
NACO JE AUTONOMNEMU VOZIDLU VYKON 300koni?

Prave autonomne vozidla-buduce taxiky, ubery, sanitky atd. by mali mat tie trojhrnceky s 9stupnovym automatom vo vyselejsich krajinach elektromotory aby sme tu mali mega najcistejsie ovzdsie... :-)

PS: ahaaaaaa Marketing vladne svetu ;)